Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití interaktivní tabule při vzdělávání dětí předškolního věku
KUBÁNKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá využitím interaktivní tabule při vzdělávání dětí předškolního věku. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části je objasněno předškolní vzdělávání, předškolní věk, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, využití interaktivní tabule ve výuce, učitelé a technologie a poslední kapitola seznamuje s interaktivní tabulí, její historií, druhy, výhody a nevýhody. Praktická část se věnuje pilotní studii, kde nalezneme návrh souboru cvičení a her, který je vhodný pro práci na interaktivní tabuli pro předškolní děti, tvorbu cvičení a her v programu ActivInspire, aplikaci těchto cvičení a her v mateřské škole a pozorování práce dětí na interaktivní tabuli. Praktická část je zakončena rozhovory s paní učitelky z mateřské školy. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda interaktivní tabule může obohatit vzdělávání dětí předškolního věku a rozvíjet je ve všech oblastech.
Rok v mateřské škole s lidovou písní
VENHODOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se v teoretické části se zabývá především lidovou písní obecně, její charakteristikou a využitím v mateřské škole. Zaměřuje se na propojení lidových písní s ostatními hudebními činnostmi: pěveckými, hudebně - pohybovými, poslechovými a instrumentálními. Věnuje se také možnostem využití lidových písní ve všech oblastech vzdělávacího obsahu rámcového vzdělávacího programu. Dále pojednávám o plánování ve třídě mateřské školy a evaluaci tematických celků. Praktická části obsahuje týdenní vzdělávací programy, které vycházejí z lidových písní. Programy pro jaro a léto jsou následně zrealizovány a vyhodnoceny na základě reakcí dětí.
Dítě s kochleárním implantátem v mateřské škole
ŠEVČÍKOVÁ, Simona
Předkládaná práce se zabývá tématem a problematikou realizace inkluzivního vzdělávání dítěte v předškolním věku se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole, s konkrétním zaměřením na dítě s kochleárním implantátem. Obsahem teoretické části je vymezení sluchových vad a poruch, včetně klasifikace dle WHO. Další kapitola pojednává o průběhu kochleární implantace u dětí, včetně programování řečového procesoru a následné rehabilitace. Třetí kapitola je věnována vzdělávání sluchově postižených dětí, kde jsou zahrnuty i komunikační přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu, jaký je aktuální stav hluchoty u dětí ve světě, kolik implantátů se ročně implantuje u dětí a jaká centra pro sluchově postižené jsou v České republice. Praktická část si klade za cíl zjistit a popsat reálné potřeby a možné obtíže, které mohou nastat při vzdělávání dítěte s kochleárním implantátem v mateřské škole běžného typu.
Zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány oblasti vývoje dítěte ve věku 3-6 let. Konkrétně jde o oblasti kognitivního vývoje, emocionálního vývoje, socializace a hry. Další části teorie se zabývají předškolním vzděláváním a vymezením termínu dítě s odlišným mateřským jazykem a jeho rozdílu oproti termínu dítě-cizince. Pozornost je věnována také specifikům těchto dětí a možnostem jejich podpory. Poslední pasáž teoretické části se zaměřuje na inkluzi ve vztahu ke vzdělávání. V praktické části se práce zabývá aktuálními zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se o kvantitativní výzkum, který byl provedený pomocí dotazníků. Cílem výzkumu bylo shromáždit a popsat aktuální zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Tento výzkum je doplněn i o dva rozhovory, které přinášejí pohled z perspektivy rodiče dítěte s odlišným mateřským jazykem a pracovnice Národního pedagogického institutu, která pracuje na pozici adaptačního koordinátora podpory pro děti/žáky-cizince.
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky při práci s dítětem s kochleárním implantátem
VÁCHOVÁ, Anežka
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí s kochleárním implantátem v běžné třídě mateřské školy. Hlavním cílem je zjistit, jak probíhá spolupráce mezi mateřskou školou a odbornými pracovišti a zda tato spolupráce je dostačující pro celkový rozvoj dítěte po kochleární implantaci. Teoretická část je zpracována do čtyř kapitol, které zahrnují základní pojmy, definice, etiologii, vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku se sluchovým postižením a legislativní rámec. V první kapitole se věnuji sluchovému postižení, ve druhé kapitole se zabývám charakteristikou předškolního věku a specifickými zvláštnostmi tohoto období. Kapitola třetí rozebírá legislativní rámec a závěrečná kapitola je zaměřena na možnosti vzdělávání dítěte se sluchovým postižením předškolního věku v mateřské škole. V praktické části je zpracován dotazník, o jehož vyplnění jsem žádala pedagogické pracovníky běžných mateřských škol, kteří mají zkušenost s inkluzivním vzděláváním dítěte s kochleárním implantátem. Dotazníkové šetření s výsledky je zpracováno v praktické části bakalářské práce. Probíhalo elektronickou formou tři týdny.
Co očekávají rodiče předškolních dětí od mateřské školy
JEŽKOVÁ, Zuzana
Ve své bakalářské práci se zabývám tím, co očekávají rodiče předškolních dětí od mateřské školy. Očekávání rodičů často zůstávají jen v jejich mysli, málokdy jsou vyřčena nahlas. Mým cílem bylo zjistit, co je pro rodiče důležité, co má mateřská škola splňovat, jaké mají rodiče nároky na pedagogy, ale také jak celou situaci vidí sami pedagogové z druhé strany. V teoretické části se zabývám základními pojmy, jako je rodina, předškolní dítě, mateřská škola a společná spolupráce rodiny a školy. V druhé části je popsán výzkum pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Velká většina rodičů je s volbou školy spokojená, někteří podali podněty ke zlepšení, které se týkají lepší komunikace, změny jídelníčku či méně sladkých odměn.
Pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole
PEKAŘOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na pohybové hry pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Cílem práce je seskupit teoretické poznatky ke zvolenému tématu a na základě teoretické části vytvořit zásobník pohybových her, které mohou využít speciální pedagogové pro děti se zrakovým postižením v mateřské škole. Pro naplnění těchto cílů je využívána kvalitativní strategie. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu zrakového postižení, jeho příčinami, specifiky vývoje předškolního dítěte se zrakovým postižením a dále pak samotným předškolním vzděláváním a hrou, kde jsou sepsány druhy her nebo například pravidla, které je nutno při hře dodržovat. Praktická část obsahuje metodický postup, který je složen ze zásobníku pohybových her pro děti se zrakovým postižením a může být použit jako inspirace speciálním pedagogům v mateřské škole. Metodický postup je rozdělen do čtyř částí, kdy v každé části jsou rozepsány čtyři pohybové hry, dvě pohybové hry určené do třídy a dvě pohybové hry určené na ven. Metodický postup, který obsahuje čtyři části po čtyřech pohybových hrách se člení podle témat, které se týkají ročních období, to znamená, že první část se týká tématu jara, druhá část se týká tématu léta. třetí část se zabývá podzimem a poslední čtvrtá část se zaměřuje na zimu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.