Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozvoj drogové závislosti u dospělých osob s ohledem na jejich vývoj v předškolním a školním věku.
FENDRYCHOVÁ, Lucie
Tato práce si klade za cíl zjistit, zda sociální prostředí dítěte v období předškolního a školního věku má vliv na vznik budoucí závislosti. V teoretické části budou vymezeny pojmy předškolní období, školní období, závislost, socializace a vytváření vztahů s rodinou. V praktické části se bude zkoumat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru vztah mezi sociálním prostředím a vznikem závislosti.
Vliv předškolního plavání na úroveň plaveckých dovedností dětí mladšího školního věku
Velová, Lenka ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku plavání dětí od narození až po mladší školní věk. Stěžejní je komparace dosažené úrovně plaveckých dovedností u dětí na 1. stupni ZŠ, které již absolvovaly kurzy předškolního plavání a dětí, které žádnou dosavadní plaveckou průpravu neměly. Teoretický rámec práce je zaměřen na teorii plavání, na charakteristiku jednotlivých etap dítěte v souvislosti s plaveckými kurzy a na vymezení základních plaveckých dovedností.
Training of begining football players from 4 to 6 years old
Ondrušová, Lucia ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Bakalárskou prácou chceme zistiť zmeny úrovne vybraných pohybových schopností a zručností po šesť týždňovom mezocykluse, ktorý obsahoval experimentálne prvky na podnet a zlepšenie výkonu, v závislosti od veku. Na začiatku mezocyklusu boli deti predškolského veku podrobené vstupnému testovaniu a na konci obdobia výstupnému testovaniu, ktoré pozostávali zo štyroch motorických testov vykonávaných v otvorenom priestranstve. Detí boli rozdelené do dvoch skupín podľa veku. Prvá skupina od 3 do 5 rokov a druhá skupina od 5 do 7 rokov.
Výuka lyžování předškolních dětí
Petrová, Daniela ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Zabývá se řešením hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích u dětí předškolního věku, jak k vyšší úrovni pomáhá organizovaný lyžařský výcvik pořádaný mateřskou školou a jaký vliv může mít i tento nácvik lyžařských dovedností na poznávací schopnosti a sociální stránku osobnosti dítěte. První část obsahuje teoretické informace čerpané z bibliografických pramenů pedagogiky, psychologie, antropomotoriky, tělesné výchovy a sportu. Obsah postupuje od obecné první kapitoly mateřské školy s její vzdělávací koncepcí, k režimu, organizačním formám tělesné výchovy a pohybu předškolního dítěte. Na ni navazuje druhá kapitola konkrétnějšího tématu k lyžování dětí. Vychází z vývoje motoriky přes učení až po její hodnocení motorických dovedností na lyžích. Provázanost mezi jednotlivými kapitolami vidím v nalezení kritérií pro hodnocení úrovně pohybových dovedností, poznávacích schopností a socializace v kurikulárním dokumentu RVP PV. V praktické části je popsán akční výzkum na zúčastněné skupině dětí předškolního věku s podrobně zpracovanými výsledky hodnocení úrovně pohybových dovedností na lyžích. V jednotlivých podkapitolách je porovnána úroveň lyžařských dovedností mezi věkem a pohlavím dětí, hodnocena závislost mezi počáteční...
Motivy rodičů k žádostem o odklad školní docházky
Kafková, Veronika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou odkladů školní docházky, konkrétně motivy rodičů, které k odkladům školní docházky vedou. Diplomová práce má teoreticko - empirickou povahu. Teoretická část se pokouší zmapovat okruhy týkající se problému odkladů školní docházky a sociálně pedagogické aspekty týkající se rozhodovacího procesu, které k takovému rozhodnutí vedou. Empirická část práce se pokouší nahlédnout na vybraném vzorku rodičů jejich motivace k žádostem o odklad školní docházky. Výzkum proběhl formou rozhovoru a dotazníku. Při zpracování tématu jsem čerpala z dostupných českých materiálů a v poslední kapitole také z vlastního empirického šetření.
Vliv pravidelného cvičení s balančními míči na držení těla dětí předškolního věku
Přechová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části věnuje otázkám držení těla a jeho diagnostice, problematice rovnováhy i možnostmi preventivních a vyrovnávacích cvičení. Ve výzkumné části je tato problematika zkoumána testy držení těla a testy rovnováhy. Těmito testy je ověřen cvičební program, který má za cíl pravidelným cvičením na balančních míčích ovlivňovat držení těla dětí předškolního věku a zlepšovat jejich rovnováhu, jako významnou oblast pro správné držení těla. Klíčová slova Držení těla Rovnováha Posturální systém Balanční míč Předškolní věk
Engaging pre-school children in research: design and evaluation of participatory methods
Lněnička, Ondřej ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Moderní svět se zaměřuje na děti. Mnohem vice se zajímáme o správný režim našich dětí, o jejich hygienu a další aspekty každodenní rutiny. Proto není nijak překvapivé, že mnoho vědců cílí své současné projekty na děti, nebo s nimi přímo pracují. A antropologie v tomto není výjimkou. Tato práce tvoří pouze malou část většího na spánek zaměřeného výzkumu, který si klade za cíl zjistit, jestli dvě na komunitu orientované sociálně-ekonomické kampaně ovlivní rodiče předškolních dětí v otázce správných spánkových návyků a potřeb. Hlavním smyslem této práce je odpovědět na otázku, jestli jsme schopní naučit děti správnému přístupu ke spánku skrz specificky navrhnuté herní aktivity. Z těchto aktivit je nutné vybrat ty skutečně účinné, díky kterým bude možné doplnit výsledky nadřazeného výzkumu z oblasti Lékařské antropologie. Jako dílčí cíl práce sleduje obecnou schopnost předškolních dětí zapojit se do výzkumu.
Posuzování školní zralosti při zápisu do základní školy
Němečková, Veronika ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posuzováním školní zralosti a připravenosti dětí předškolního věku při zápisu do základní školy. Teoretická část popisuje vývojovou úroveň dítěte předškolního věku a vymezuje základní pojmy použité v textu - školní zralost a připravenost. Dále se zde čtenář může dočíst o problematice posuzování školní zralosti a připravenosti dětí před vstupem do základní školy a o právní úpravě zahájení povinné školní docházky. Cílem praktické části je zhodnocení funkčnosti zápisu dětí do první třídy z hlediska posuzování školní zralosti a připravenosti předškolních dětí na šesti vybraných základních školách. K dosažení tohoto cíle byla použita metoda pozorování a rozhovoru. Na základě analýzy získaných dat, dle sestavených kritérií, neshledávám zápis na většině vybraných základních škol plně funkční. Součástí praktické části jsou záznamové listy zachycující podrobný průběh zápisů do prvních tříd na navštívených školách.
Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   začátekpředchozí100 - 109dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.