Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lead soaps in paintings: symptoms and the role of humidity
Garrappa, Silvia ; Švarcová, Silvie ; Kočí, Eva ; Hradilová, J. ; Bezdička, Petr ; Hradil, David
In this study, an overview of the symptoms of lead soaps reported in artworks in combination\nwith the study of the role of humidity on the formation of these degradation products have\nbeen thoroughly investigated. The use of optical microscopy, scanning electron microscopy\n(SEM) in combination with Fourier-transform infrared spectroscopy (FTIR) proved to be an\nefficient analytical approach to highlight both the saponified area of artworks’ samples and the\nformation of metal carboxylates within mock-up model systems. Optical microscopy revealed\nto be very useful for the first screening of samples embedded in resin, while SEM helped in\nthe detection and distribution of elements within the cross-sections. On the other hand, FTIR\nmicroscope proved to be a very powerful instrument for high-resolution point measurements\nperformed in the attenuated total reflection mode (ATR) mode with mercury-cadmium-telluride\n(MCT) detector, as well as for chemical imaging of larger area of both artworks’ and mock-up\nsamples performed in the ATR mode with focal plane arrays (FPA) detector. This study provides\nnew useful insights contributing to better understanding of factors affecting the paints‘ stability,\nwhich is neccesary for developing new efficient strategies for preservation and restoration of\nfatty-based painted artworks.
Galerie výtvarného umění v Ostravě zahajuje výstavu současného německého umění
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Mezinárodní výstavní projekt DESET s podtitulem současné německé umění ze sbírky Adam Gallery nabízí sondu do německého umění 21. století. Výstavu připravila Galerie výtvarného umění v Ostravě ve spolupráci s kurátorem Richardem Adamem. Jedná se o rozměrná plátna, kresby, tisky i objekty. Vernisáž se uskuteční v úterý 22. ledna v 17 hodin. Výstavu si v Domě umění, GVUO můžete prohlédnout až do 24. března.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Pět v jednom: GVUO znovuotevírá Dům umění
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) od května rekonstruovala střechu Domu umění. Památkově chráněná budova se znovuotevře vernisáží pěti výstav v úterý 15. října v 17 hodin. K vidění bude umění od 16. století až do současnosti. Představena bude tvorba Rudolfa Sikory s výrazným ekologickým poselstvím, ale také dílo Otto Gutfreunda, zakladatele kubistického sochařství. Obě výstavy budou v ostravském Domě umění k vidění do 12. ledna. Zároveň budou zpřístupněny i komornější projekty Kříž, nová stálá expozice Dům umění v Ostravě a Výstava jednoho díla ze sbírek GVUO.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
GVUO otevírá Dům umění a nové výstavy
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) po více než dvouměsíčním uzavření otevírá Dům umění výstavami PAVEL NEŠLEHA - Vidět jinak a ZISKY 2018/19 GVUO: JOSEF BOLF - Planeta, která neexistovala. Oba výstavní projekty budou zpřístupněny veřejnosti od úterý 26. května v běžné otevírací době, to je od 10 do 18 hodin. V Domě umění, GVUO budou k vidění do 30. srpna 2020.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
GVUO Ostrava jako niterné téma v malbách, kresbách a objektech Marty Kolářové
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) a kurátor Milan Weber připravili výstavu ostravské akademické malířky Marty Kolářové. Vystavovaná umělecká díla jsou inspirována ostravskou krajinou a prostředím. Expresivní výstava vychází z autorčiných duševních nálad a prezentuje ji jako velmi citlivou duši se sklonem k melancholii. Zahájena bude v úterý 28. ledna v 17 hodin. V Domě umění, GVUO bude k vidění do 15. března 2020.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výstavy v GVUO končí, Dům umění čeká rekonstrukce střechy
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Už jen do 30. dubna máte možnost prohlédnout si výstavy v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO). Dům umění, GVUO ve středu 1. května zavírá, aby mohla být zrekonstruována jeho střecha. Památkově chráněná budova bude až do podzimu z bezpečnostních důvodů pro veřejnost uzavřena. Zpřístupní ji vernisáž výstav Otto Gutfreunda a Rudolfa Sikory v úterý 15. října, obnovena bude také stálá expozice i cyklus výstav jednoho díla ze sbírek GVUO.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Ve výklencích Domu umění vznikne sedm dočasných velkoformátových maleb
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) a Ostravská univerzita (OU) připravily týdenní malířskou intervenci na zeď budovy přiléhající k Domu umění. Vznik uměleckých děl v rámci projektu SITUACE mohou lidé sledovat od pondělí 23. do pátku 27. září za Domem umění. Do intervence se zapojí sedm umělců, Kristýna Krutilová, Filip Nádvorník, Václav Buchtelík a čtyři studentky ateliéru Malba 2, který na Fakultě umění (FU) vede František Kowolowski a Jiří Kuděla.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výstavy v Domě umění nekončí, GVUO je prodlouží až do rekonstrukce střechy
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) prodlužuje aktuální výstavy až do květnové rekonstrukce střechy Domu umění. GVUO nyní vystavuje současné německé umění, konceptuální práce Jána Mančušky, malbu V noci od Josefa Bolfa v rámci Výstavy jednoho díla ze sbírek GVUO a stálou expozici věnovanou zrodu Domu umění, GVUO a galerijních sbírek. Výstavy budou v GVUO k vidění minimálně do konce dubna, možná i déle. Po zahájení rekonstrukce bude z bezpečnostních důvodů výstavní budova pro veřejnost uzavřena.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Pavel Nešleha: Vidět jinak
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava malíře Pavla Nešlehy (1937–2003), výrazné osobnosti generace šedesátých let, poprvé v Galerii výtvarného umění v Ostravě zveřejňuje výběr z jeho rozsáhlé, tematicky bohaté tvorby. Představuje obrazy, kresby, pastely a digitální tisky vzniklé od osmdesátých let do roku 2003, a to se záměrem ukázat myšlenkovou hloubku umělcovy osobité reflexe přítomného světa. Společným znakem vybraných děl je spolu s principem zvětšených detailů fenomén světla. Jak dokládají obrazy Vývrat (1981), Pokus o cestu za K. H. Máchou (1982), Stopy (1983), pastely Tajemství znaků (1993–1994), Záznamy světla (2002–2003), kresby a pastely Oidipus (1992–1993), bylo to právě pojetí světla, které podnětně ovlivňovalo umělcovu imaginaci a vedlo ji k obnažování skrytého a podstatného. Výrazovou a ideovou bohatostí světla se Nešleha zabýval ve svém díle dlouho a systematicky. Napomáhaly mu tvárné možnosti iluzivní malby a poznatky romantiků posilující vztah k mohutnosti přírodního dění a k osudovosti lidského bytí. Na meditativním zhodnocení reality se podílelo i umělcovo fotografické vidění, jak poznáváme z digitálních tisků Via canis (1997), Přírodní struktury (2001) nebo z rozměrného objektu Živly (1999–2001) ozřejmujících šíři jeho obsáhlého, imaginativně působivého díla.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.