Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 788 záznamů.  začátekpředchozí480 - 489dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Režimová opatření u dětí předškolního věku pro úpravu hmotnosti
Nechvílová, Denisa ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Režimová opatření u dětí předškolního věku pro úpravu hmotnosti Cíle: Cílem mé diplomové práce je návrh optimálního režimového opatření pro úpravu hmotnosti dětí předškolního věku v prostředí mateřské školy. Dále pak sestavení týdenního stravovacího plánu pro zařízení tohoto typu. Metody: Pro zhodnocení stavu a podmínek předškolního vzdělávání v konkrétních mateřských školách jsem využila metodu komparace, přímého pozorování a hloubkového interview s vedoucími pracovníky i pedagogy jednotlivých škol. V empirické části mé práce jsem pak uskutečnila anketní šetření dvojího typu. První bylo zaměřeno na řídící a pedagogické pracovníky škol, druhé pak na rodiče dětí. Ve vybraných mateřských školách jsem provedla měření základních tělesných charakteristik dětí. Výsledky: Výsledky podávají informace o stavu předškolního vzdělávání v České republice skrze provedenou analýzu vybraných mateřských škol. Bylo prokázáno, že materiální zabezpečení mateřské školy determinuje zájmovou činnost dětí. Vliv na nabídku nadstandardních pohybových aktivit školy má i velikost obce, ve které je dané předškolní vzdělávací zařízení situováno. U pedagogických pracovníků analyzovaných mateřských škol bylo sledováno jejich vzdělání. Díky provedenému šetření jsem došla též k závěru, že stravovací návyky se v jednotlivých...
Projekt "Sportovní dítě"
Bejdáková, Jitka ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Projekt "Sportovní dítě.cz" Cíle: Hlavním cílem této práce je představit desetileté fungování Projektu "Sportovní dítě.cz", charakterizovat funkci dětských sportovních projektů s ohledem na osobnostní rozvoj dětí předškolního a mladšího školního věku a posoudit vývoj a další možnosti rozvoje tohoto Projektu. Metody: V naší práci jsme použili metodu deskripce, analýzy a komparace. Metodu deskripce jsme aplikovali v rozboru odborné literatury týkající se charakteristiky dětí předškolního a školního věku, charakteristiky pohybových aktivit, managementu, marketinku, práce instruktorů, komunikace. Metodu analýzy a komparace jsme použili ve výsledkové části při hodnocení fungování Projektu "Sportovní dítě.cz" Výsledky: Na základě rozboru odborné literatury a hodnocení fungování Projektu "Sportovní dítě.cz" jsme zjistili, že tento projekt je životaschopný a perspektivní z hlediska přístupu k přirozenému pohybovému rozvoji dětí, z hlediska změny motivace v průběhu fungování projektu, i z hlediska ekonomického dle požadavků organizátorů. Konkurenční prostředí projekt v současnosti neohrožuje. Práce poskytla objektivní přehled o celkovém fungování Projektu "Sportovní dítě.cz" a náměty k dalšímu rozvoji. Klíčová slova: pohybová aktivita, předškolní věk, mladší školní věk, projekty
Speciálně pedagogická podpora dítěte s kombinovaným postižením v předškolním zařízení
Havelková, Markéta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Anotace: Speciálně pedagogická podpora dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením v předškolním věku Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou dítěte s vývojovou dysfázií a zrakovým postižením integrovaného v předškolním zařízení. Cílem práce bylo sledovat průběh integrace tohoto dítěte, rozvoj jeho schopností, popsat specifika pedagogického přístupu, interakci okolí na dítě s problematickým verbálním projevem, přijetí integrovaného dítěte ve třídě ostatními dětmi i pedagogy a zaznamenat případnou změnu klimatu v kolektivu. V práci jsem sledovala také možná rizika, která se mohou při integraci vyskytnout. Předložená práce je v teoretické části tvořená souhrnem poznatků o vývojové dysfázii, zrakovém a kombinovaném postižení. Dále uvádí do problematiky péče a vzdělávání dítěte s postižením a integrací do školního zařízení, se zaměřením na integraci v předškolním věku včetně individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga. Výzkumná část seznamuje s diagnózou integrovaného dítěte, s podmínkami integrace a její konkrétní realizací. Výsledky výzkumné části ukazují, že dítě postižené vývojovou dysfázií je schopno se s pomocí individuálního vzdělávacího plánu a asistenta pedagoga začlenit do kolektivu dětí běžné mateřské školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociálně-emoční charakteristiky nadaných dětí předškolního věku
Bartoňová, Anna ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou nadaných dětí předškolního věku. Cílem předkládané práce je zjistit a popsat sociálně-emoční charakteristiky nadaných předškoláků. V teoretické části se věnuje obecně vymezení pojmů nadání a talent, vymezení znaků nadaného dítěte předškolního věku a jeho rozpoznávání. Zaměřuje se na v literatuře uváděné charakteristiky nadaného předškoláka a důraz klade především na sociálně-emoční oblast. V empirické části, která využívá kvalitativní metodologie, bylo sledováno 6 předškolních dětí, které byly svými učitelkami označeny jako nadané. Hlavními metodami bylo nezúčastněné pozorování a strukturované rozhovory s učitelkami nadaných dětí. Na základě mého pozorování jsem zjistila, že některé sociálně-emoční projevy se vyskytovaly u pozorovaných nadaných dětí ve větší míře. V prvé řadě se jednalo o roli vůdce ve skupině, kterou téměř všechny pozorované dětí zastávaly. Častěji komunikovaly s autoritou bez ostychu a sebevědomě. U většiny z nich byla také patrná silná potřeba učitelku o něčem informovat či se jí s něčím pochlubit. Většina sledovaných dětí měla ve třídě své blízké kamarády. Převažovala u nich hra kolektivní, během níž mezi své vrstevníky často rozdělovaly úkoly či je za něco káraly. Do aktivit šla většina sledovaných dětí s velkým nadšením a během dne u...
Čtení textu s obrázkem dětmi předškolního věku
Bendová, Lucie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Děti jsou již v předškolním věku obklopeny ilustrovanými texty. Písmo aktivně zkoumají a vytvářejí vlastní hypotézy o jeho vlastnostech a funkci ještě předtím, než se naučí číst. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak tyto děti interpretují text doprovázený obrázkem a jak se jejich představy vyvíjejí. Teoretická část je zaměřená zejména na práci argentinské psycholožky Emilie Ferreiro. Těžištěm práce je pak kvalitativní výzkum, který se prací Ferreiro inspiruje. Data byla získána od 13 dětí ve věku 3-6 let. Každému dítěti byly předloženy čtyři kartičky s různými kombinacemi textu a obrázku. Během individuálního rozhovoru byly zachyceny strategie, které jednotlivé děti používají ve snaze interpretovat text. Tyto strategie byly dále popsány a rozděleny do několika kategorií.
Podpis dětí v předškolním věku
Medová, Julie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání podpisu dětí předškolního věku, skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části je rozebrán předškolní věk a jeho charakteristika z pohledu emočního, grafomotorického a smyslového vývoje včetně procesu socializace. Dále se zabývá různými výzkumy realizovanými na téma vývoje podpisu u dětí a upřednostňování jednotlivých písmen ze jména. Základem této práce je empirická část, jejímž cílem je zjišťování dovednosti dětí při psaní jména, jeho zvláštní postavení v dovednostech psaní a čtení u dětí, znalost písmen a výjimečnost písmen obsažených ve vlastním jméně na počátku školní docházky, kdy ještě děti většinou neumějí číst a psát. Výzkum je založen na metodách dotazování pomocí pracovního listu s úkoly, polostrukturovaného rozhovoru s vybranými dětmi a následné analýzy podpisů. V rozhovorech jsem zjišťovala odpovědi na čtyři kategorie otázek. První kategorie otázek se týkala přímo vlastního podpisu - zda dítě zvládá opět svůj podpis přečíst a dekódovat jednotlivá písmena. Ve druhé kategorii jsem se soustředila na vývoj podpisu - kdo dítě učil podepisovat a jakým způsobem. Ve třetí kategorii jsem se dotazovala na jména matky a otce, jestli je dítě umí napsat. Poslední kategorie byla orientována na důvody preference písmen, které si děti vybraly....
Hudebně pohybové činnosti v rozvoji lokomoce předškolních dětí
Čeřovská, Michaela ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zabývá hudebně pohybovými činnostmi zacílenými na zpřesňování a kultivaci některých druhů lokomoce předškolních dětí v mateřské škole. Výzkum ve dvou etapách sleduje a vyhodnocuje osvojování tanečních kroků: pochodu, cvalu stranou, tanečního běhu a kroku dvojposkočného. Výzkum probíhal v běžné mateřské škole ve třídách dětí ve věku čtyři až pět let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 788 záznamů.   začátekpředchozí480 - 489dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.