Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizuální sebeprezentace uživatelů na seznamovací aplikace Tinder
Krkoška, David ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Diplomová práce zkoumá vizuální sebeprezentaci uživatelů seznamovací aplikace Tinder a vyhodnocuje, jak se tato prezentace liší v závislosti na genderu a kultuře. V teoretické části se věnuje fenoménu online seznamování a jeho společenskému významu. Dává ho také to kontextu společenských změn a transformace partnerských vztahů. V druhé části potom podrobněji rozebírá teorie managementu dojmů a jejich aplikaci na online prostředí. Shrnuje také, jakou roli ve vizuální prezentaci hraje gender a dává toto téma do kontextu teorie male gaze a teorie sebeobjektifikace. V neposlední řadě se pak věnuje teoretickým konceptům souvisejícím s analýzou vizuální prezentace. Praktická část práce následně využívá kvantitativní obsahovou analýzu k zodpovězení stanovených otázek. Výzkum odhalil odlišnosti v prezentaci sledovaných skupin a inklinaci mužů a žen k prezentaci skrze tradiční genderové role. Byl ale například vysledován i typ uživatelek, jejichž prezentace tomuto stereotypnímu zobrazování neodpovídala.
Spokojenost a stabilita manželství v závislosti na způsobu seznámení: online vs. offline
Kačena, Petr ; Hrabec, Ondřej (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá spokojeností a stabilitou manželství v letech 2005-2015 v České republice. Cílem je porovnat, zda má způsob seznámení (online, nebo offline) vliv na vnímanou spokojenost ve vztahu a jeho stabilitu vyjádřenou rozvodovostí. Teoretická část práce se věnuje atraktivitě, charakteristice spokojených párů, vývoji spokojenosti a dosavadním výzkumům online seznamování. Vlastní dotazníkové šetření bylo realizováno na online panelu respondentů, osloven byl reprezentativní vzorek české populace. Z celkem 316 respondentů se třetina se svým manželem (nebo manželkou) seznámila online (33 %). Z této skupiny se většina seznámila buď na seznamce (50 %) nebo sociální síti (17 %). Ti, kteří se seznámili online, byli ve vztahu v průměru mírně spokojenější, nicméně rozdíl není statisticky signifikantní. Také se rozváděli méně (26,5 %) než ti, kteří se seznámili offline (31 %), rozdíl však také není statisticky signifikantní (do rozvodů byly započítány i oddělené domácnosti). Rozdíly ve sledovaných proměnných ještě vzrostly, pokud byla online skupina omezena jen na ty, kteří se seznámili na online seznamce a sociální síti. Tato skupina také v průměru vnímala vyšší splnění své představy o životním partnerovi na začátku vztahu než offline skupina (p=0,041). Muži byli v manželství v průměru spokojenější než...
Seznamovací online aplikace optikou teorie užití a uspokojení
Šulcová, Karolína ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Seznamovací online aplikace zásadně změnily podobu online seznamování. Jsou dostupné na mobilním telefonu a jsou založené na prostorové blízkosti uživatelů a jednoduchém ovládaní. Tato diplomová práce se zaměřuje na uživatele těchto aplikací. Vychází při tom z teorie užití a uspokojení, která předpokládá, že mediální publikum je aktivní a média využívá k uspokojení svých potřeb. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem uživatelé používají seznamovací aplikace a jaké důvody je k používání vedou. Pro sběr dat jsem zvolila kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu. Nejdříve bylo provedeno online dotazníkové šetření, následovaly polostrukturované rozhovory s uživateli aplikací. Výzkum prokázal, že důvod používání a přístup k aplikacím se u každého jedince liší a mohou se během používání měnit. Klíčová slova seznamovací aplikace, Tinder, seznamování přes internet, teorie užití a uspokojení, aktivní publikum, smíšený výzkum
Vnímání reklamních sdělení v prostoru online seznamek se zaměřením na Tinder
Dobiášová, Tereza ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tématem bakalářské práce je vnímání reklamních sdělení v prostoru online seznamek se zaměřením na Tinder. Cílem práce je prozkoumat, jak čeští uživatelé vnímají dosavadní reklamy, se kterými se v aplikaci setkali, a zjistit jejich otevřenost a postoje ke konkrétním sdělením. Explorativní výzkum se dále zabývá různými reklamními formáty, které aplikace nabízí, a reakcemi na ně. Výsledky prezentují dosavadní uživatelské zkušenosti s reklamami v aplikaci a reakce na konkrétní sdělení a formáty reklam. Poznatky z práce lze využít jako ukazatel pro značky, které zvažují investici do nového reklamního média.
Spokojenost a stabilita manželství v závislosti na způsobu seznámení: online vs. offline
Kačena, Petr
Práce se zabývá spokojeností a stabilitou manželství v letech 2005-2015 v České republice. Cílem je porovnat, zda má způsob seznámení (online, nebo offline) vliv na vnímanou spokojenost ve vztahu a jeho stabilitu vyjádřenou rozvodovostí. Teoretická část práce se věnuje atraktivitě, charakteristice spokojených párů, vývoji spokojenosti a dosavadním výzkumům online seznamování. Vlastní dotazníkové šetření bylo realizováno na online panelu respondentů, osloven byl reprezentativní vzorek české populace. Z celkem 316 respondentů se třetina se svým manželem (nebo manželkou) seznámila online (33 %). Z této skupiny se většina seznámila buď na seznamce (50 %) nebo sociální síti (17 %). Ti, kteří se seznámili online, byli ve vztahu v průměru mírně spokojenější, nicméně rozdíl není statisticky signifikantní. Také se rozváděli méně (26,5 %) než ti, kteří se seznámili offline (31 %), rozdíl však také není statisticky signifikantní (do rozvodů byly započítány i oddělené domácnosti). Rozdíly ve sledovaných proměnných ještě vzrostly, pokud byla online skupina omezena jen na ty, kteří se seznámili na online seznamce a sociální síti. Tato skupina také v průměru vnímala vyšší splnění své představy o životním partnerovi na začátku vztahu než offline skupina (p=0,041). Muži byli v manželství v průměru spokojenější než...
Seznamování mladých lidí pomocí sociálních sítí
Lučan, Ondřej ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
V závislosti na technologickém vývoji a charakteru doby, vyznačujícím se rychlostí, individualismem a křehkostí vazeb, došlo zejména mezi mladými lidmi k rozvoji navazování vztahů pomocí internetových sociálních sítí. Seznamování se již nekoncentruje pouze na specializované servery (Tinder, Badoo), ale vzhledem k rozmanitosti funkcí a množství uživatelů dochází k propojování i na běžných sítích typu Facebook nebo Instagram. Ve virtuálním prostoru však existuje riziko v odlišnostech online a offline sebeprezentace. Jedinci zde mají tendenci zvýrazňovat silné stránky, a naopak skrývat své slabiny. Vzhledem k heterogenitě společnosti navíc do prostředí vstupují lidé s odlišnými očekávanými benefity, které se odráží ve způsobu komunikace. Výzkum dané problematiky je prováděn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s uživateli sociálních sítí ve věku mezi 20 a 30 lety. Tito lidé těží zejména z možnosti snadného výběru partnera v širokém spektru odlišných profilů bez podmínky geografické blízkosti. Za největší slabinu online seznamování považují výskyt jedinců s neodpovídající virtuální prezentací své identity. Nabytí mylného dojmu a následné odhalení fyzických i morálních odlišností může způsobit nejen zklamání, ale i nepříjemné zážitky při offline interakci. Pro předejití těmto situacím uživatelé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.