Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Cooking Stone Soup: Porous Workforce Training at the Czech National Library of Technology as a Supplement to (Impermeable) University Education
Chodounská, Alena ; Krueger, Stephanie
As in many other countries around the world, STEM (science, technology, engineering, and mathematics) libraries in the Czech Republic are facing the difficult challenge of meeting the rapidly-evolving service needs of the communities they support in an environment in which the current university educational system does not provide graduates—neither those from STEM subjects nor those graduating from Czech library/information professional schools—with the appropriate set of skills needed for working in today’s specialized information provision settings. As a result, the Czech National Library of Technology (NTK) has been forced to provide on-the-job workforce training since early 2015 to its reference, instructional, and front-lines services staff simply in order to keep pace with STEM library developments outside the Czech Republic. This weekly workforce training effort, christened NTKu (short for NTKyouniversity), does not resemble traditional university education with its rigid structures and focus on the attainment of a degree. NTKu is, instead, porous: traditional “impermeable,” less flexible university curricula are supplemented with on-demand, ever-changing targeted instruction on specific issues, topics, and skills applied immediately to real-work settings. This manner of instruction, as the authors discuss in the paper, can yield highly effective results; however, unique challenges can emerge in an instructional environment lacking traditional measures of effectiveness (i.e., grades) and requiring voluntary participation by both learners and instructors. Such porous instructional efforts resemble those of open source software (OSS) communities, in which voluntary effort can produce results benefiting a particularly community—but only to the degree of investment provided by contributors. Such initiatives resemble cooking stone soup: the results can be tasty, but everyone involved needs to bring something to the table.
Plný text: idr-1016_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1016_2 - Stáhnout plný textPDF
Způsoby vyjadřování budoucnosti v současné angličtině
JANOVSKÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá slovesnou kategorií času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce je charakteristika domu dětí a mládeže, didaktické zpracování oznamovacího způsobu třech základních budoucích časů pomocí projektového vyučování pro žáky mladšího školního věku a analýza znalostí žáků středního školního věku pomocí dotazníkového šetření.
Náměty na badatelsky orientované vyučování biogeografie ve vzdělávacích programech pro ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou
VONDRUŠKOVÁ, Jana
Diplomová práce na téma Náměty na badatelsky orientované vyučování biogeografie ve vzdělávacích programech pro ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou se skládá ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část je tvořena rešerší literatury, ve které autorka diskutuje o pročtené, odborné literatuře, ze které čerpala informace pro zpracování své práce. Rovněž práce obsahuje metodiku tvorby teoretické části práce a vlastního výukového materiálu. Autorka popisuje rovněž význam mimoškolního vzdělávání v ZOO Ohrada Hluboká nad Vltavou a věnuje se charakteristice a významu badatelsky orientovaného vyučování. Praktická část se zaměřuje na samotný popis a realizaci vlastních vzdělávacích programů. Celkem byly vytvořeny tři návrhy vzdělávacích programů. Tematické zaměření programů vychází ze vzdělávací koncepce Vzdělávacího centra při ZOO Ohrada v Hluboké nad Vltavou a charakterizuje tak především zástupce ze skupiny hadů, ptáků a šelem. Každý výukový program má čtyři části prezentaci v programu SMART notebook, vlastní aktivitu žáků, soutěž pro žáky a pracovní list "na doma".
Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí
DVOŘÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí je zaměřena právě na rozvoj dovedností, které byly exponovány do titulu práce. Teoretická část se proto věnuje vymezení základních pojmů a přístupů různých věd či autorů. Důležité je také poukázat na rozdíly mezi formálním, neformálních a informálním vzděláváním. Od tohoto rozdělení přechází práce k vymezení role mimoškolního vzdělávání v rámci využití volného času. Lidé tráví svůj volný čas různými způsoby, a proto jsou v další části zmíněny i prostory a prostředí, kde lze volnočasové aktivity provozovat. Při vzájemném kontaktu a komunikaci osob by měla fungovat určitá nepsaná pravidla, a proto si teoretická část práce všímá i prosociálního chování, které bývá často cílem etických výchov. Toto chování je zaměřeno především na spolupráci a schopnost dialogu. Praktická část má poté za úkol sestavení katalogu her, které by nejen podporovaly rozvoj prosociálního chování, ale zejména přispívaly k rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti u různých věkových skupin. K výslednému projektu se v závěru práce vyjádří i fundovaní odborníci a zváží její přínos.
Bezobratlí živočichové v obydlí člověka - využití problematiky ve školním či mimoškolním vzdělávání
ČAPKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá synantropními bezobratlými živočichy. Prostřednictvím vlastního výzkumu byla zjišťována přítomnost bezobratlých živočichů ve vybraných domácnostech. Výsledky výzkumu byly srovnány s literaturou. Na základě literatury a dat z vlastního výzkumu byl sestaven projekt pro mimoškolní přírodovědné vzdělávání na téma: Výprava po stopách bezobratlých živočichů v obydlí člověka.
Srovnání volnočasových aktivit nabízených ze strany nestátních neziskových organizací v Českých Budějovicích z hlediska podpory integrace romských dětí na základních školách
ZIMANDLOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá srovnáním využití volnočasových aktivit nabízených ze strany nestátních neziskových organizací v Českých Budějovicích, oproti základním školám (ZŠ), jako jedna z možností podpory integrace romských dětí ve vzdělávacím procesu. Teoretická část práce seznamuje s problematikou integrace jak z obecného hlediska, tak i ve vztahu k cílové skupině Romů a romských dětí navštěvující běžné základní školy. Dále je zde okrajově shrnuta problematika romské menšiny a její dopady na život ve společnosti. Poslední kapitola teoretické části práce je věnována problematice NNO v Českých Budějovicích ve vztahu k romským dětem a jejich integraci ve školní výuce a dále náplni volnočasových aktivit zprostředkovaných těmito organizacemi a jejími dopady na integraci romských dětí na ZŠ. V praktické části diplomové práce je použito výzkumné šetření povahy kvalitativní strategie výzkumu, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce je zjistit využití volnočasových aktivit nabízených cílové skupině romských dětí ze strany NNO jako jednu z možností podpory integrace, která je zprostředkována nejen ze strany ZŠ, ale i ze stany NNO zaměřených na danou cílovou skupinu.
Moodle v NTK
Kocan, Marek
LMS Moodle patří mezi nejvyspělejší a nejrozšířenější systémy pro řízení elektronického vzdělávání vůbec. Cílem příspěvku je představit tento e-learningový nástroj z různých pohledů tak, jak jej běžně nevídáme a ukázat pokročilé a uživateli oceňované vlastnosti včetně speciálních rozšiřujících modulů. Příspěvek tak nebude zaměřen na šedivou teorii, ale zajímavé aspekty a ukázky využití LMS Moodle v reálné praxi.
Prezentace: idr-518_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-518_2 - Stáhnout plný textMP4
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Studie podrobně analyzuje stávající nabídku, ale i poptávku pro poskytování enviromentálního vzdělávání se zaměřením na mimoškolskou oblast a na posouzení infrastruktury environmentálních center z hlediska jejiho současného složení, trendů rozvoje a potřebnosti. Zkoumanou skupinou byla střediska a insituce provádějící EVVO v mimoškolní oblasti a okrajově též instituce tuto činnost plánující a mající pro ni potenciál. Práce se zabýva evaulací a efektivitou programů, které střediska připravují. V příloze je uveden seznam jednotlivých ORP dle IDC EVVO
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky: Katalog subjektů skupiny A
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Katalogové listy klíčových subjektů, kteří jsou nositeli většiny stávajících aktivit EVVO v ČR. Jsou uvedeny údaje: název organizace, kontaktní údaje, provozoval, údaje o činnost střediska, cílové skupiny, geografický dosah, fotografie zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.