Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesionalizace v kontextu strategického plánování (Případová studie mateřského centra)
Raušová, Petra ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent)
Profesionalizace organizace v neziskovém sektoru znamená v nejjednodušší rovině zaměstnávání placených zaměstnanců. Mateřské centrum je sociální prostor pro matky s dětmi, který vzniká na základě laického nikoli profesionálního principu a který je založen na dobrovolné práce matek. Předkládaná případová studie reflektuje situaci, ve které je laická, amatérská práce nahrazována zaměstnáváním placených osob a je zaměřena především na interní prostředí organizace a na postavení hlavních aktérů mateřského centra - matek. Dílčím krokem diplomové práce je provedení situační analýzy, jež by mohlo sloužit jako podklad nejen pro zavedení strategického plánování, ale zvláště pak při posuzování přístupu k procesu profesionalizace.
Komunitní centrum v centru
Krajčovičová, Barbora ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Mesto Považská Bystrica v priebehu 70-tych rokov úplne zmenilo celú svoju centrálnu zónu. Pri návrhu sa rátalo s 30 percentami plošnej rezervy, z ktorej sa v priebehu rokov stali parkoviská.Toto centrum, bez historickej zástavby s kompaktne uzavretým námestím je iste zaujímavým predmetom sociologického skúmania. Čo v tejto zóne chýba sa týkajú hlavne voľnočasových aktivít, priestorov pre mamičky s malými deťmi, galéria, športové centrum, alebo napríklad múzeum strojární. Všetky tieto funkcie som sa snažila vložiť do svojho urbanistického konceptu budov, z ktorých som si pre podrobnejšie rozpracovanie vybrala budovu Komunitného centra. To v sebe obsahuje galériu, bistro, materské centrum, multifunkčnú sálu a dve väčšie miestnosti pre rozvíjanie hudobno-pohybových a výtvarných schopností .Okolité budovy majú výhradne plochú strechu, sú prevažne kubické, preto i ja som zvolila tvar tomu podobný. Forma reaguje aj na myšlienku uzatvorenia námestia, no svojou mierkou a celkovým tvarom korešponduje s okolím a priamo s ním komunikuje. Výška budovy je v rovnováhe s výškami okolitých budov, a to štyri klasické podlažia. Navrhovaná stavba má z východnej časti, kde je riešený prechod medzi budovami po pôvodnej ceste od kostola, vstup do materského centra cez kryté ihrisko až k polootvorenému átriu.Výtvarné aj materiálové riešenie odpovedá mestskému prostrediu, do ktorého je budova zasadená. Keďže v jej okolí je množstvo zelene, s ktorou je v priamom kontakte (park, rieka so zeleným pásom) a preto som volila farbu fasády, ktorá by kontrastovala so zeleňou, ale aj dlažbou námestia. Vybrala som bledé prefabrikované pigmentované betónové diely, ktoré aj výtvarne oživili fasádu a doplnili tak aj rozloženie okien a dverí. Okná a dvere boli navrhnuté so zreteľom na funkciu miestností, ale aj ich členením, keďže niektoré z nich, ako vstupná hala, sa rozprestierajú cez dve podlažia, a naopak niektoré učebne respektíve záujmové miestnosti majú aj mezonetové časti. Doplnkom sú interiérové farebné rolety, ktoré sú nielen funkčným, ale aj estetickým prvkom, keďže sú farebne diferencované podľa funkcie miestnosti. Konštrukčne je objekt riešený stenovým systémom kombinovaným so stĺpmi a materiálovo sa zase jedná o betón a železobetón.
Mateřské centrum jako podpora rodičovství
PŮLPÁNOVÁ, Daniela
Abstrakt Obsahem této práce je seznámení s rolí mateřských center v dnešní společnosti, v teoretické části je popsána situace současné rodiny a její změny, ze kterých vyplývá potřeba setkávání v neformálních skupinách. U dětí jsem se zaměřila na jejich osamostatňování a schopnost navazovat vztahy s vrstevníky. Pro maminky jsem si stanovila jako prioritu navazování vztahů s ostatními maminkami, vzájemné sdílení a sebevzdělávání v kurzech a výtvarných dílnách. Cílem této práce je zjistit, v čem především pomohlo maminkám mateřské centrum Zvoneček a dále zmapování zkušenosti návštěvnic mateřského centra se zvládnutím nástupu jejich dítěte do mateřské školy. Tématem výzkumu je popis situace v mateřském centru Zvoneček, zjištění spokojenosti maminek a užitečnosti pobytu pro jejich děti. Použitou metodou bylo dotazování, technika polořízeného rozhovoru, jednalo se o kvalitativní výzkum. Touto technikou bylo osloveno 37 maminek navštěvujících mateřské centrum Zvoneček, šlo o náhodný výběr. Byl použit záznamový arch, který obsahoval celkem 15 otevřených i polozavřených otázek. Při vyhodnocování otevřených otázek jsem odpovědi respondentek kategorizovala, shodné odpovědi sloučila, a dále prezentovala prostřednictvím grafů nebo tabulek. Další technikou byl kvalitativní hloubkový rozhovor s vedoucí koordinátorkou mateřského centra, který jsem zaznamenávala na diktafon a následně přepsala. Vzhledem k použitému výzkumu byly hypotézy stanoveny až na konci výzkumného šetření: H1: Mateřské centrum plní podpůrnou funkci pro maminky a jejich děti. H2: Děti, které s maminkami navštěvovaly MC, se snáze zapojily mezi vrstevníky. Některé otázky z dotazníku jsem položila i vedoucí koordinátorce při rozhovoru. Při srovnání odpovědí koordinátorky a maminek jsem zjistila téměř shodné výsledky, což je důkazem profesionality a správného vedení mateřského centra.
Mateřské centrum Máj - poskytované služby
MORAVCOVÁ, Dita
Práce popisuje rozsah služeb poskytovaných mateřským centrem Máj a spokojenost jeho klientů s těmito službami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.