Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,278 záznamů.  začátekpředchozí820 - 829dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role pedagoga a jeho kompetence při posuzování školní zralosti u zápisu do 1. třídy základní školy
Peterková, Kamila ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Téma diplomové práce je věnováno problematice zápisu dítěte do 1. třídy základní školy jako důležitému životnímu mezníku v jeho životě. Teoretická část zpracovává téma zápisu v celé jeho šíři. Autorka podává přehled, týkající se problematiky školní zralosti, školní připravenosti a jejich diagnostiky. Dále se pak věnuje tématu odkladů školní docházky a legislativě. Nosnou kapitolou teoretické části je téma kompetencí, kterými by měl pedagog primárního vzdělávání u zápisu disponovat. V praktické části diplomové práci autorka věnuje prostor pedagogům, kteří prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaného interview reflektují svoje názory a pocity týkající se jejich role při zápisu. Autorka se dotýká jejich pedagogické kompetence. Pedagogové dostávají prostor k vyslovení názorů na současnou formu průběhu zápisů. Výstupem této práce je diskuse o užitečnosti současné formy zápisů a konkrétní úvahy změn.
Vývoj dovednosti psaní u dětí předškolního věku
Kylarová, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Pecha Šimotová, Eva (oponent)
Cílem této práce je vysvětlit vývoj v oblasti osvojování si dovednosti psaní a s tím související schopnosti segmentace (dělení) slov. Tato práce vychází z výzkumu Emilie Ferreirové a Sofie Vernonové (Vernon a Ferreiro, 1999) a, dále pak Constance Kamiiové a Maryann Manningové (Kamii a Manning, 2002). Z výzkumu E. Ferreirové a S. Vernonové přebírá úkol na fonologickou segmentaci slov. Z výzkumu C. Kamiiové a M. Manningové pak úkol zaměřený na vlastní písemnou produkci. Jako doplňující byl zvolen úkol "čtení s obrázkem" od E. Ferreirové. Úkoly byly součástí experimentu, který probíhal na vybraném vzorku čtrnácti dětí předškolního věku. Výsledky byly dále interpretovány pro každé dítě zvlášť a následně proběhlo komplexní zpracování, během kterého byla hledána vzájemná souvislost mezi vývojem v oblasti psaní a vývojem v oblasti schopnosti dělit slova. Výsledky ukázaly, že obě kategorizace výchozích teorií spolu souvisí. Po zhodnocení výzkumu následuje kapitola zaměřená na konkrétní zvláštnosti v produktech jednotlivých dětí. Hodnocení probíhá ve většině případů formou hypotéz. Teoretická část se věnuje tématu edukace. Zabývá se aplikací poznatků získaných z teorie E. Ferreirové a dalších autorů na oblast metodiky.
Role předškolního vzdělávání při práci s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Šrejberová, Marcela ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Diplomová práce objasňuje roli, kterou hraje předškolní vzdělávání pro úspěšné zařazení sociokulturně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu. Teoretická část charakterizuje podmínky současného předškolního vzdělávání s ohledem na specifika rodin pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Výzkumná část se zabývá zjišťováním názorů a postojů rodičů a pedagogických pracovníků na danou problematiku a sleduje pokroky v rozvoji dětí během výchovně vzdělávacího procesu v mateřské škole.
Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů
Man, Radana ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Rodič jako aktér vzdělávací politiky: Předškolní vzdělávání z pohledu rodičů" se zabývá rodiči jako účastníky vzdělávací politiky, uplatňujícími především možnost volby při zajištění vzdělávání svých dětí v předškolním věku. V samostatných kapitolách jsou uvedeny tři oblasti celoživotního vzdělávání - formálního, neformálního a informálního, které rodič pro svoje dítě volí. Vzdělávací politika je ovlivňována jeho rozhodnutími, postoji a strategiemi. Jak se k jednotlivým oblastem staví, jaká jsou jejich očekávání, zda kvalita a nabídka odpovídá jejich představám, vyplývá z této práce.
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Volná a řízená hra a činnosti v předškolním vzdělávání z hlediska učitelek
Kázmerová, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnou a řízenou hrou a činnostmi v předškolním vzdělávání z hlediska učitelek. Je zaměřena především na hru dětí předškolního věku, hře děti věnují nejvíce času a je pro ně nejvýznamnější činností z hlediska rozvoje celé jejich osobnosti. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hra, podstatu hry a vztah a význam hry dětí předškolního věku. Dále je zaměřena na volnou a řízenou hru a činnosti, jejich poměr a na hru z hlediska učitelek. Praktická část je zaměřena na roli učitelek ve volné a řízené hře a činnostech dětí v mateřské škole prostřednictvím pozorování. Během pozorování se zaměřuji na popis činností dětí, činností a přístupy učitelek k volné a řízené hře a činnostem a k dětem. Výsledkem je poukázat na významnou roli volné a řízené hry v životě dítěte předškolního věku a zejména přístupu učitelek a jejich role ve volné a řízené hře dětí. Klíčová slova: hra, volná hra, řízená hra, činnosti, učitelky, děti předškolního věku, mateřská škola,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,278 záznamů.   začátekpředchozí820 - 829dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.