Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šikana na střední škole a její prevence
Kvapilová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá šikanou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdě-lena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy jako je šika-na a kyberšikana. Klasifikuje typy šikany a stádia šikany. Dále se zabývá jednotli-vými aktéry šikany, jako je agresor a oběť a dopadům šikany na agresora a oběť. Práce poukazuje na důvody, prostředky a hlavně strategii vyšetřování ši-kany. Závěr teoretické části patří prevenci a samotným preventivním opatřením. Praktická část se věnuje prezentaci výsledků z vlastního dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají žáci vybrané střední školy se šikanou a kyberšikanou. Veškerá data z uskutečněného vlastního výzkumu jsou porovná-vána s teoretickými poznatky a výsledky z výzkumu, které byly na tato téma již interpretovány.
Kyberšikana na středních odborných školách
Kovářová, Lenka
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku kyberšikany mezi studenty na středních odborných školách. Cílem celé práce je poznat, popsat a interpretovat problém kyberšikany na středních odborných školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány informační a komunikační technologie, online bezpečnost, sociální sítě a jejich popis, popis šikany. Hlavní část práce se věnuje fenoménu kyberšikany, popisu, druhu, účastníkům, obraně a strategiím jejího zvládání, a také preventivním programům. Nakonec jsou tradiční šikana a kybernetická šikana porovnány. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou žáci středních odborných škol ohroženi kyberšikanou, zda vědí, co se pod tímto pojmem vůbec skrývá, jak moc je rozšířená, případně zda byli aktéry a komu (by) se svěřili. Poslední část výzkumu je věnována jejich vztahem k online světu, sdílení informací na sociálních sítích. Pro sběr dat byl použit fyzický a online dotazník.
(Ne)bezpečné sociální sítě pohledem dětí
Šolcová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje bezpečnosti dětí na sociálních sítích z perspektivy jejich vlastních zkušeností a vnímání. Pomocí interpretativní fenomenologické analýzy se snaží popsat žitou zkušenost participantů s důrazem na citlivost tématu. Výsledky výzkumu byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi participanty ve věku 13 let ze Základní školy Lutín. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány a následně interpretovány podle jednotlivých postupů zvolené metody analýzy.
Informovanost o kyberšikaně v adolescenci
Rubličová, Jana ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá informovaností o kyberšikaně u dětí v adolescenti. Práce je členěna na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V části první je čtenář obeznámen se základními pojmy související s šikanou a kyberšikanou, včetně jejich druhů, forem a platforem, na kterých může kyberšikana probíhat. Následně je popsáno, kdo se celého procesu kyberšikany zúčastňuje a také je vymezeno legislativní ustanovení. Práce se také zaměřuje na prevenci a zdroje pomoci pro oběti kyberšikany. Jsou popsány postoje dospívajících ke kyberšikaně, jejich informovanost a míra odsouzení kyberšikany. V druhé, praktické části, byla pomocí kvantitativního dotazníkového šetření zjišťována míra informovanosti adolescentů, a to ve třech hlavních oblastech: jaké mají adolescenti znalosti o základních pojmech, znalosti o prevenci kyberšikany a v jaké míře kyberšikanu odsuzují. Pro následné vyhodnocení bylo použito celkem 116 dotazníků, kde průměrný věk respondentů činil 13,1 let. Výsledky ukázaly, že nejznámější formou kyberšikany pro žáky je kyberstalking a že většinu informací o kyberšikaně získávají ze školy. Nicméně je třeba studenty více informovat o tématech jako je metodik prevence či preventivní organizace. Z výsledků je také patrné, že škola poskytuje poměrně málo preventivních přednášek nebo jiných vzdělávacích...
Kyberšikana dětí do 18 let
KOSOBUDOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaobírá problematikou kyberšikany dětí do 18 let z pohledu agresora. Cílem teoretické části je identifikovat a popsat aspekty, které vedou agresora k páchání kyberšikany, jaké používá techniky a jak s ním bude pracovat OSPOD, který se touto problematikou zaobírá. Výzkumná část je utvořena kvalitativním výzkumem, který je tvořen prostřednictvím řízených rozhovorů s pracovnicemi OSPODU. Pokusím se tento výzkum objasnit. Výzkum se zabývá všeobecně agresorem kyberšikany a řešením této sociální skupiny z pohledu OSPODU.
Problematika kyberšikany u žáků středních škol
Adamec, Petr
V bakalářské práci bude zpracováno téma kyberšikany u žáků středních škol. Cílem teoretické části je definovat pojem šikana, kyberšikana a rozdíly mezi nimi, vymezit typy kyberšikany, formy kyberšikany, etiologii, aktéry a dopady kyberšikany pro jedince, nastínit prevenci a možnosti řešení tohoto sociálně-patologického jevu. V teoretické části bude dále vymezen právní rámec vztahující se k problematice kyberšikany a shrnuty závěry z dříve provedených výzkumů v této oblasti. Metodami použitými v teoretické části bakalářské práce budou studium odborných literárních zdrojů, elektronických českých i zahraničních publikací, webových stránek zabývajících se daným tématem, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem zjistit jaký je výskyt kyberšikany u žáků na střední škole a jaké jsou její formy. Použita bude dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat bude dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty budou žáci a žákyně prvních až čtvrtých ročníků na vybraných středních školách. Data z dotazníků budou zpracována za využití popisné statistiky.
Rodičovská odpovědnost ve vztahu k problematice netolismu
KUČERKOVÁ, Helena
Práce se zabývá netolismem a dalším rizikovým chováním dětí a dospívajících na internetu, poukazuje na zásadní roli rodičů v této problematice. Představuje pojmy závislost, rodina, rodičovská odpovědnost. Pozornost je věnována závislosti na sociálních sítích a online hrách a některým dalším typům rizikového chování na internetu, např. kyberšikaně, sextingu, kybergroomingu. Zvažován je vliv nadměrného používání internetu na vývoj dětí a dospívajících. Teoretické poznatky jsou doplněny o pohled pracovníků OSPOD a pracovnice prevence nelátkových závislostí Plzeňského kraje získaný realizací polostrukturovaných rozhovorů.
Kyberšikana a její prevence na 2. stupni základní školy
PEKÁROVÁ, Lucie
Předkládaná bakalářská práce se zabývá kyberšikanou na 2. stupni základní školy a její prevencí. Vzhledem k autorčiným praktickým zkušenostem z dosavadní praxe je na problém kyberšikany nahlíženo z pohledu asistenta pedagoga, který nese spolu-zodpovědnost za odhalení takové formy rizikového chování. Práce má za úkol ozřejmit, jak moc je náročné odhalit kyberšikanu ve školních kolektivech, jaká jsou úskalí a slabá místa v prevenci. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá šikanou, druhá kapitola je věnována problematice kyberšikany. Třetí kapitola obsahuje výzkumné šetření, kdy je cílem zjistit zkušenosti s komunikací prostřednictvím elektronických technologií a zmapování povědomí dětí o kyberšikaně ve starším školním věku. V závěru jsou potom uvedena konkrétní doporučení pro zlepšení současného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.