Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 344 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hudební underground a samizdat v Havířově
Podhůrská, Anastazie ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na undergroundovou kulturu a tvorbu samizdatů Československu během vlády komunistické strany. Konkrétně je zkoumána oblast kolem města severomoravského města Havířov, které leží kousek od Ostravy. Cílem práce je zmapovat vývoj undergroundové kultury a vydávání samizdatových periodik v této oblasti. Za využití metod kvalitativního výzkumu jsou vedeny a analyzovány rozhovory se čtyřmi respondenty, kteří v daném období na daném území žili a angažovali se v rámci undergroundové kultury. Jmenovitě se jedná o Mirka Zváru, Jana Žolnerčíka, Jiřího Fiedora Ivo Pešáka. Dále jsou analyzovány dva samizdatové časopisy, které v Havířově vycházely. Konkrétně se jedná o časopisy Hadr a Severomoravskou pasivitu. Analyzovány jsou i další atové časopisy, které se událostem v daném regionu věnovaly. Výsledky práce by se budoucnu daly využít pro účely komplexní studie zabývající se celou oblastí Moravy a
Jak vnímá generace Z komunistický režim v Československu?
Pilná, Bára ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Daušová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaký postoj zaujímá generace Z vůči bývalému komunistickému režimu. V první části nejprve seznamuje čtenáře s komunistickou historií Československa, pak s komunismem jako ideologií a také revizionismem. V další části jsou popsány metody, které byly využity k získání dat. Na základě těchto dat je pak ve třetí části práce ověřována pravdivost stanovených hypotéz. Ty mají za cíl zjistit postoj generace Z vůči komunismu a zda v jeho vnímání hraje roli i obor studia na vysoké škole daného jedince.
Dopisy Milady Horákové - jejich cesta a následná medializace po r. 1989
Váchová, Nina ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Vlček, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje dopisům Milady Horákové, jejich cestě od napsání až po předání pozůstalé rodině a následné publikaci, a s tím související medializaci po roce 1989. Práce si tak klade za cíl popsat jednotlivé fáze cesty dopisů Milady Horákové a odkrýt i část jejich cesty, která není veřejnosti známá. Dále pak zanalyzovat medializaci dopisů po roce 1989 až do současnosti pomocí kvalitativní obsahové analýzy dokumentárních filmů a sérií, které zmiňují poslední dopisy a byly natočeny po roce 1989, a článků celostátních tištěných médií publikovaných po roce 1989, jež poslední dopisy zmiňují. Zároveň pak porovnat, jak je v analyzovaných materiálech cesta dopisů zmiňována, s tím, jak je popsána v této práci. V úvodu práce je téma zasazeno do kontextu doby a představen je také život Milady Horákové i vykonstruovaný politický proces, tedy události vedoucí k napsání dopisů. Následující kapitoly se věnují obsahům jednotlivých dopisů a jejich publikaci v roce 1990. V práci je dále podrobně popsána cesta dopisů spolu s faktem, že tyto písemnosti byly dvacet let před předáním pozůstalé rodině tajně vyneseny z Generální prokuratury a bezpečně ukryty JUDr. Lubomírem Štěpánem, což jsou veřejnosti dosud neznámé informace, které nebyly nikdy kompletně zpracovány. Praktická část práce přináší vhled do...
Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989
Vančura, Sebastian ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce Analýza filmových a televizních obsahů odkazujících na český underground vyrobených před rokem 1989 se zaměřuje na prvky komunistické propagandy v celostátní kampani proti československému undergroundu 70. let. V práci jsou za pomoci kvalitativní diskurzivní a obsahové analýzy zkoumány filmové a televizní obsahy, které propaganda o undergroundovém hnutí natočila v 70. letech minulého století. V teoretické části jsem vycházel z literatury a dobových novinových článků pro doplnění historického kontextu. Dále zde prezentuji události, které měly dopad na vývoj hudebních žánrů v socialistickém Československu a na vytvoření undergroundu, jakožto i způsobu života. Významné kapely hudebního undergroundu představuje krátkou historii kapel The Plastic People of the Universe a DG 307 a přibližuje okolnosti utajené akce Státní bezpečnosti Kapela. Poslední kapitoly teoretické části jsou věnovány propagandě a jejímu využití ve filmu. V praktické části práce analyzuji film Atentát na kulturu a díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana. V závěru jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z analýzy a porovnány propagandistické prvky obou analyzovaných snímků. Práce si dává za cíl ukázat čtenářovi hlavní prvky komunistické propagandy namířené proti undergroundovému hnutí 70. let.
Státem řízená kultura: Československá divadla v době normalizace
Volfová, Viktorie ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmíd, Marek (oponent)
Státem řízená kultura Československá divadla v době normalizace Anotace Tato diplomová práce podává ucelený obraz o kulturní politice v době tzv. normalizace. Cílem je představit fungování československých divadel pod ideologickým dohledem vládnoucí strany. První část se zabývá společensko-historickým kontextem a vybranými událostmi, které ovlivnili další vývoj. Vstup vojsk Varšavské smlouvy na území Československa přiměl změnit poměry v zemi, upevnila se moc i cenzura. Druhá část se přímo zaměřuje na popis kulturního státního aparátu, jednotlivých institucí a jejich činnosti ve vymezeném období. Odpovídá na to, jak stát reguloval kulturu a jaká cenzurní nařízení vyšla v platnost. Na vybraných divadlech přímo představuje, jaký vliv měla změna politické situace po roce 1968 nejen na dramatické a inscenační směřování. Klíčová slova cenzura, činohra, divadlo, komunismus, kultura, normalizace
Obraz husitství v operách 19. a 20. století
Gemza, Tomáš ; Morée, Pieter Cornelis Adrianus (vedoucí práce) ; Noble, Timothy (oponent)
The image of the Hussite movement as a phenomenon of the Czech nation of the Middle Ages and the present day was portrayed in the music of that time and also in the operatic works of the 19th and 20th centuries. The purpose of my work was to find a way to handle this idea of individual composers, particularly in Zdeněk Fibich's opera Blaník, in Karel Šebor's opera Nevěsta husitská and in opera written by Karel Bendl Dítě Tábora. I would like to highlight in my work how we perceive currently Hussite images captured in these two operatic works, written in thein particular time of the 19th century.
Pink Floyd a český kulturní kontext
JIRÁNKOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je analýza recepce a rezonance britské artrockové skupiny Pink Floyd v českém kulturním prostředí druhé poloviny 20. století s důrazem na období působení komunistického režimu v Československu. Nejprve je popsán hudebně-kulturní diskurz zahraniční i české hudební scény. Následující část představuje samotnou skupinu Pink Floyd. Dále se práce věnuje recepci skupiny v českém tisku 70. a 80. let. Následuje analýza vlivu Pink Floyd na českou hudební tvorbu. Pozornost je věnována také textům kapely a jejich komparaci s českými překlady, parafrázemi a coververzemi.
Proměny a trendy extremistické politické scény v ČR
LANG, Lukáš
Bakalářská práce se věnuje tématu politického extremismus v České Republice. Je rozdělena do tří částí. V části první jsou představeny základní pojmy tématu, tedy extremismus, radikalismus a totalitarismus. Současně jsou v ní vymezeny pojmy pravice a levice. Druhá část se věnuje krajní levici. Představí pojmy komunizmus a anarchismus, jejich historické kořeny a ideologický základ. Je v ní také popsána situace komunismus v moderních českých dějinách, tedy po roce 1989. Ve třetí části práce jsou představeny formy krajní pravice v česku, včetně popisu pojmů nacismus, fašismus, neonacismus a neofašismus. Opět je zde popsána situace po roce 1989.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 344 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.