Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,102 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Mateřská škola v Pustiměři
Trněný, Jan ; Párová,, Jitka (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce „Mateřská škola v Pustiměři“ je zpracována ve formě projektové dokumentace pro provádění stavby. Objekt se nachází v západní části obce na mírně svažitém pozemku. Půdorysně odpovídá budova přibližně tvaru písmene „L“, kde jedno rameno má dvě nadzemní podlaží a druhé rameno jedno nadzemní podlaží. Jedná se o budovu zděnou, nepodsklepenou, zastřešenou plochou střechou. Součástí projektu je i řešení parkovacích stání a zpevněných ploch. Mateřská škola je tvořena 3 odděleními, z nichž každé má kapacitu 20 dětí. Součástí budovy je i hospodářský úsek, úsek vedení a úsek pro logopedii a učebnu jazyků.
Rodinný dům s provozovnou
Machač, Matěj ; Hruboň, Ondřej (oponent) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Navrhovaný objekt je novostavba jednogeneračního rodinného domu s provozovnou. Jedná se o malou mateřskou školu pro maximální počet 16 žáků. Rodinný dům je umístěn hlavním vchodem na sever. Půdorys má tvar obdélníku o rozměrech 11,75 x 21,75. Střecha domu je valbová se sklonem 24o. Nosná konstrukce střechy je tvořena dřevěnými vazníky se střešní krytinou v podobě pálené tašky firmy Tondach v černé barvě. Fasádní barva od firmy Den Braven byla zvolena ve žlutém a bílém odstínu. Okna jsou v celém objektu dřevěná, konkrétní druh dřeva je smrk. Vstupní dveře jsou taktéž dřevěná smrková. Sokl není přiznán a po celé výšce objektu je pouze omítka Den Braven. Okapy jsou z ocelového pozinkovaného plechu s bílou povrchovou úpravou. Část domu je zařízlý ve svahu. Ve výškové úrovni stropu je po celém obvodu vyprofilovaný polystyren, navazující dojem přesahu stropní konstrukce. Do části pro bydlení se vchází po svažitém chodníku přes krytou terasu. Ze zádveří vedou dveře na chodbu a do kuchyně s obývacím pokojem. Z něj taktéž vedou dveře na chodbu, která je hlavním komunikačním prostorem do pokojů, sociálních zařízení a skladu. K ložnici je přidaná šatna. Hlavní vstup do mateřské školy je ze západní strany. Terén v této části je z důvodů užívání osob se sníženou pohyblivostí rovinný. Po vstupu do haly se přes šatnu děti dostanou do společné místnosti určené pro hraní. Ze společné místnosti je přístup na terasu s pergolou, skladu spacích potřeb, kuchyňky, umývárny s toaletami a skladu prádla. Pro personál, který je součastně obyvatelem i obytné části budovy je k dispozici, místnost pro převlékání, skladování dokumentů atp. a taktéž má k dispozici sociální zařízení.
Mateřská škola
Vystrčil, Patrik ; Bartolšic, Vít (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Mateřská škola je zpracována ve formě projektové dokumentace k provedení novostavby. Objekt je navržen na parcele 1840/1 v katastrálním území Brno – Husovice. Jedná se o mateřskou školu s jedním podzemním a dvěma nadzemními podlažími. Budova je zděná, částečně podsklepena a zastřešena jednoplášťovou plochou střechou. Objekt obsahuje dvě třídy pro celkový počet 40 dětí. Stravování a praní lůžkovin je zajištěno pomocí dovozu.
Kindergarten FUTURUM
Lišuchová, Želmíra ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
The topic of this bachelor´s thesis is design of a newly-built kindergarten FUTURUM based on architectural study made in my 5th term of bachelor´s study in the subject AG034 Architectural Design Studio 4 – Interior and Architectural Space. The project consists of construction study and realisation documentation. Two-storey kindergarten with 2 classrooms is situated in quarter Brno-Stránice near Brno city centre. The building is a part of complex of Christian grammar and primary school “Cyrilometodějské gymnázium a ZŠ“. The idea of project is to use local materials and renewable energy sources; local construction companies to be involved in realisation, to make a comfortable architectural space for education and self-development of new generation and encourage them to overcome fears, defy limitations and start thinking creatively. In symbols, it reacts to the influence of pandemic and hectic lifestyle on children´s psyche and sketches guidance to life with God in accordance with Christian values and ethic at this kindergarten. The newly-built object is located in the middle flat part of a plot, southwestern and northeastern part is sloped. It is block-shaped with lateral axis parallel with street Havlíčkova. There is a block cut out of the main block in eastern upper edge (terrace) and in the southern lower part (recessed entrance). The main entrance to a cantilever in the 2nd floor is from Havlíčkova Street over the footbridge on subtle columns. There are offices of director, teachers, isolation occasionally used for speech therapy, terrace, play room, sleeping room, locker room and washroom. On the 1st floor, there is another play room with facilities, technical and other facilities. Food will be cooked and delivered from school kitchen. Entrance from school grounds is nearby. Bidirectional wall slab structural system is made of cast-in-place reinforced concrete. Foundations too due to low load-bearing capacity of subsoil. Flat green roof has an internal drain.
Podnikatelský záměr - založení mateřské školy
Zahradníková, Hana ; Opletal, David (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zpracováním podnikatelského záměru na založení soukromé mateřské školy v Brně. Dílčím cílem je pak návrh financování tohoto podnikatelského záměru. První část práce shrnuje výchozí teoretické poznatky potřebné pro vypracování podnikatelského záměru. Praktická část práce provádí analýzu prostředí a popisuje zpracování konkrétního podnikatelského záměru – navrhuje možnosti jeho financování a vyhodnocuje nejvýhodnější variantu.
Newly-built of a building
Čavojská, Petra ; Nováková, Eva (oponent) ; Kolář, Radim (vedoucí práce)
The diploma thesis processes the documentation of project which displays a building of school facility with an area for kindergarten and center of leisure time. Construction is situated in village Jesenice, part of Zdimerice, in district Prague – west. Resolving land is located within growing residential region. The new building is designed as a standalone with two aboveground floors, covered with flat vegetative rooftop with extensive greenery. The entrance into the object is mutual for both organizations. At the first aboveground floor is positioned the kindergarten with two sections each for twelve children. The second aboveground floor is designed with the purpose for center of leisure time activities for children and young adults. It includes art studio, ceramic workshop, ballet hall, musical or computer classrooms with the overall capacity of forty-three children. The space is lay out in accordance with conditions of barrier-free use.
Mateřská škola Beruška
Havierniková, Monika ; Vystrčil, Jan (oponent) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší zpracování projektové dokumentace pro provedení stavby Mateřské školy Beruška v Uherském Brodě. Objekt je řešen jako částečně podsklepený se dvěma nadzemními podlažími, druhé nadzemí podlaží je provedeno jen nad částí objektu. V prvním nadzemním podlaží se nachází dvě třídy, ke každé třídě náleží zázemí pro zaměstnance. Dále zde najdeme přípravu jídla se sklady, zázemí pro zaměstnance a ředitelnu. Ve druhém nadzemním podlaží se nachází třída pro předškoláky a třída pro výuku jazyků včetně kabinetu. Objekt je řešen jako zděný z cihelných bloků zastřešen plochou střechou.
Environmentální řešení objektu mateřské školy
Velísková, Jana ; Rubinová, Olga (oponent) ; Uher, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem budovy mateřské školy v obci Dolní Lhota. je navržena jako dvoupodlažní budova s plochou střechou. Bude navazovat na stávající budovou základní školy. První nadzemní podlaží bude sloužit pro účely mateřské školy, druhé nadzemní podlaží bude sloužit pro odpolední aktivity. V prvním podlaží je umístěna třída, toalety pro děti, šatna, kanceláře, zázemí pro uklízečky, sklady, technická místnost, strojovna. Ve druhém patře jsou dvě třídy pro odpolední aktivity, šatna, kancelář, sklad a toalety. Skládá ze tří částí. První část se zabývá návrhem stavební konstrukce. Obsahuje projektovou dokumentaci se všemi půdorysy, řezy, základy, výkres střechy, technickou zprávu, pohledy. Konstrukční systém budovy je stěnový. Obvodové a vnitřní nosné zdivo je navrženo z keramických bloků. Stropy jsou provedeny z panelů Spiroll. Druhá část obsahuje technické vybavení budovy. Návrh vzduchotechnické jednotky a rozvodných prvků do místností. Výpočet využití dešťové vody. Zahrnuje také návrh vytápění budovy, osvětlení a výkres globálního schématu. Fotovoltaické panely jsou na střeše navrženy k pokrytí spotřeby budovy. Vytápění je zajištěno podzemní vodou Ve třetí části se zabývám, jaký má vliv rozdělení budovy do zón. Jako příklad jsem použila návrh vzduchotechnických jednotek. Vzhledem využití školní budovy, kdy první patro pojede převážně v dopoledních hodinách, a druhé v odpoledních jsem se zaměřila, která varianta z hlediska ekonomiky je výhodnější.
Za hranicí těla a prostoru
Kubová, Marianna ; Tichá,, Jana (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Po zažití skúsenosti bez zraku sa v pamäti zafixujú silné momenty zdolávania priestoru a vyhodnocovanie správania na základe informácií prijatými inými možnosťami ako vizuálnými. Práve známi priestor, ktorým som prechádzala bez toho aby som ho videla, ukázal nové hodnoty a odrazu som ho vnímala úplne inak. Sústredila som sa na materialitu pohybu, ktorý opisoval nie len jeho fyzické hranice, ale aj rôzne citelné podnety vyžarujúce smerom k môjmu telu a zmyslom. Zažívať priestor inak, by som porovnala k situácií znovu-objavenia zapamätaného miesta z detstva. Na dávno zafixované obrazy detských očí a mysle sa už teraz pozeráme odlišne, dokonca sme schopní toto vnímanie porovnávať. Nie je to tým, že by sme v detstve nemali dobrý zrak, ale nepoznali sme mnoho súvislotí a nezažili určité skúsenosti, ktoré nám teraz pomáhajú viesť život určitým smerom. Pri zažívaní nevidiacej skúsenosti som sa dostala do presne takej situácie. Bola som ako dieťa, ktoré poznalo určitý priesor len obmedzene, inak povedane priestor obmedzený zrakom. Prvotná intuitívna domienka o tom, že pozerať sa na poškodenie zraku nie ako na postihnutie ale ako na inú možnosť zažívania, sa stala inšpiratívnym základom môjho projektu. To, že vnímanie priesotur nezávisí len na fungovaní zraku ale aj na fungovaní mozgu som začala vnímeť u detí. V závislosti od miesta, v ktorom deti vyrastajú, zažívajú meniace sa stavy prostredia, čo suvisí s ich emočným, mentálnym a fyzickým vívinom. Nie vždy ale vyrastajú v takom prostredí, ktoré dokáže stimulovať kognitívny rozvoj a napomáhať k osobnéemu, sociálnému, či školskému rastu. Takýto priestor teda nedokáže podať dostatok rôznych podnetov pre určitý význam, ktoré by mali napomôcť mysleniu v suvislostiach. Detský mozog sa medzi 3-7 rokom vývíja veľmi rýchlo a to pomocou hry, či priestorovvých zážitkov. Mozog nám svojou plasticitou ponúka veľký objem pamäte, kde sa prvotne zapíše, skoro všetko, čo dieťa do 7 rokov okolo seba vidí. Dôležitejšie je ale to, čo neskor v pamäti zostane a nevytratí sa. Ide práve o takú informáciu, ktorá bola silno podporená roznými podnetmi, čo vždy funguje lepšie ako ničím nepodložené neustále opakovanie významu. Tu som sa snažila vložiť mulstisenzorickú skúsenosť, ktorú používajú nevidiaci ako životnú potrebu pri pohybe priestorom a kompenzáciu zraku. Táto skúsenosť je silne spätá s emóciami, ktoré su hlavným prvkom všetkých dlhotrvajúcich spomienok a zážitkov, ktoré si pamätáme. Práve preto je vhodné využivať multisenzorialismus aj pri učení, či je vedené učiteľom alebo cez voľnú hru. U detí vidiacich dokážu multisenzorické podnety podprorovať zdravý emočný vívin ale aj vytváranie synapsií v mozgu. Zároveň vidím ako prínos prepojenie týchto dvoch skupín detí, ktoré si môžu byť navzájom inšpiráciou pri odlišnom spracovaní informácií z prostredia. Cieľom práce je vytvorenie inklúzivného priestoru pre vidiace a nevidiace deti, ktorý podporuje získavanie mnohonásobných podnetov k významom informácií v rámci fungovania predškolského zariadenia.
Mateřská školka v Prešove
Hudáček, Štefan ; Bartoš, Tomáš (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca je projekt dvojpodlažnej materskej školy v Prešove. V objekte sú navrhnuté 4 oddelenia s celkovou kapacitou 80 detí a samostatná kuchyňa. Stavebný pozemok je situovaný na okraji sídliska v zastaviteľnej ploche, v stabilizovanom území a územným plánom je určený pre občiansku vybavenosť. Zvislé nosné konštrukcie sú navrhnuté z vápenno-pieskových tvárnic. Stropné konštrukcie sú navrhnuté z predpätých železobetónových dutinových panelov. Strecha je navrhnutá ako plochá, zelená strecha. Fasáda je vetraná, obložená obkladom z cementovo-trieskových dosiek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,102 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.