Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 763 záznamů.  začátekpředchozí584 - 593dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Nové technologie v obchodě
HIRSCH, Pavel
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit současné přístupy v oblasti moderních nástrojů a technologií využívaných v obchodní činnosti. Dílčím cílem bylo zhodnotit míru jejich zastoupení v praxi a na základě jejich výskytu zpracovat obecná doporučení s ohledem na jejich implementaci v českých firmách. V teoretické části práce jsem nastínil význam technického pokroku a moderních technologií a zdůraznil jejich vliv na budoucnost společnosti. Pozornost jsem zaměřil na vznik, zdroje příležitostí a rozdělení inovací a také na způsoby jejich podpory a financování. Zmínil jsem také technologie nové generace a v závěru teoretické části práce jsem se věnoval moderním přístupům v maloobchodní činnosti. V praktické části jsem provedl výzkum v pěti maloobchodních řetězcích ve Velké Británii, Německu a České republice. Získaná primární data vypovídající o míře využití moderních technologií v pěti sledovaných oblastech jsem vyhodnotil matematicko-statistickými diagnostickými metodami. Ty mi pomohly rozřadit sledované subjekty podle dosažené úrovně a odhalily hodnoty ideálního "fiktivního" podniku. Výsledky případové studie byly vodítkem k obecnému návrhu opatření a zároveň základem pro druhou část výzkumu. Podobně jako u analyzovaného souboru subjektů, jsem provedl výzkum u maloobchodního řetězce Kaufland Česká republika v.o.s.. Výsledky výzkumu jsem porovnal s hodnotami "fiktivního" podniku a ze zjištěných rozdílů jsem odvodil praktické návrhy pro zlepšení každé oblasti. Modelové příklady návrhů se týkaly oblastí: prezentace subjektu na sociálních sítích, zavedení online prodeje s možností vyzvednutí nákupu na prodejně, instalace samoobslužných pokladen, využití NFC štítků a elektronických regálových cenovek a zvýšení atraktivity in-store komunikace interaktivními poutači a informačními kanály. V závěru práce nezbylo než konstatovat, že navrhovaná řešení by subjektu Kaufland přinesla úsporu nákladů, fyzické práce zaměstnanců a zároveň zlepšení povědomí o firmě v očích cílových zákazníků.
Inovace produktu cestovního ruchu se zaměřením na Dark tourism v Jihočeském kraji
BRABENCOVÁ, Petra
Práce pojednává o poměrně novém trendu v cestovním ruchu - Dark tourismu a jeho předpokladech pro cestovní ruch a jeho rozvoj. Tento trend je blíže popsán na příkladu jižních Čech. Na základě výsledků provedených šetření byl vytvořen produkt cestovního ruchu, zaměřený na Dark tourism, který přispěje k rozšíření nabídkového portfolia cestovního ruchu v dané oblasti.
Inovace v obchodě
MARTÍŠEK, Petr
Diplomová práce "Inovace v obchodě" analyzuje vývoj a používání moderních inovačních technologií v obchodní sféře u nás i ve světě. Mapuje jejich formy i rozsah používání ve vybraných obchodních jednotkách, především se zaměřením na moderní platební nástroje a samoobslužné pokladny, dále i z pohledu jejich rozvoje a využívání v brzké budoucnosti. V práci je samostatně řešeno využívání moderních platebních nástrojů a samoobslužných pokladen v závislosti na věku zákazníka a formy placení (hotovostní, bezhotovostní) z pohledu rozdílu "venkovského" a městského obyvatelstva. V práci byla dále navržena implementace dvou rodících se moderních technologií self scanning a technologie iBeacon v supermarketu Terno České Budějovice.
Metody hodnocení jakosti masných výrobků
Zedníčková, Martina
Bakalářská práce Metody hodnocení jakosti masných výrobků je zaměřena především na šunky a drobné tepelně opracované masné výrobky. První část pojednává o mase a masných výrobcích ve vztahu k výživě člověka a je uvedena produkce i spotřeba. V další části je popsána masná výroba, která je směřována zejména k současné technologii a také k inovacím, které jsou orientovány především na produkci nutričně hodnotnějších masných výrobků. Dále je rozpracován sortiment masných výrobků v České republice. Další kapitola je věnována vyhlášce, která se týká masných výrobků a také změnám, ke kterým v této vyhlášce docházelo. Poslední část popisuje laboratorní a senzorické metody používané při posuzování jakosti masných výrobků.
Impact of Research and Development on Economic Growth: Evidence from European Industrial Sector
Adjei, David Danquah
Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat a odhadnout dopad výzkumu a vývoje (R&D) na hospodářství EU. Zároveň je zkoumán vliv pracovní síly a tvorby hrubého fixního kapitálu. Pro analýzu dat zahrnující léta 1993--2013 bylo využito metody nejmenších čtverců. Výsledek studie ukazuje, že R&D ve formě hrubých výdajů pro R&D v EU hraje pozitivní významnou roli v hospodářském růstu podobně jako pracovní síla a tvorba hrubého fixního kapitálu. Grafická analýza faktorů, které mají vliv na R&D v členských státech EU ukazuje, že snahy a intenzity podpory R&D jsou velmi odlišné. Na základě těchto faktů tento dokument doporučuje obousměrný přístup EU ke zvýšení R&D a intenzitě inovací se zaměřením na zvýšením intenzity R&D v soukromém i veřejném sektoru jednotlivých členských států. Na rozdíl od vlád, které poskytují větší fiskální podporu pro R&D, se EU doporučuje zavést podrobnější výsledkovou listinu týkající se soukromého a veřejného sektoru členských států, která by upozorňovala na reálnou situaci v oblasti vývoje R&D v Unii. Tato studie dospívá k názoru, že 3% plán EU v oblasti výzkumu a vývoje do roku 2020 je možný pouze v případě, zaměří-li se více na zvýšení intenzity, jak bylo doproručeno
Analýza možností financování funkčního prototypu společnosti POZKOM, a.s
Koryčánková, Petra
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat možnosti financování podnikatelského záměru, vycházejícího z dispozice funkčního prototypu inovovaného monitorovacího systému stavu vozovek (PMS -- Pavement Management System), firmy POZKOM a.s.. Jako součást podnikatelského záměru byla provedena finanční analýza podniku, za účelem zjištění dobrého finančního zdraví společnosti a prokázat, že je schopen realizovat uvažovanou investici. Podnikatelský záměr byl koncipován s variantami financování z vlastních i cizích zdrojů a rovněž s možností získání dotační podpory v rámci Operačního programu podnikání a Inovace. Z tohoto důvodu se bakalářská práce jednou svou částí také zaměřila na postup při podávání žádosti o dotaci z programu Inovace OPPI.
Financování vědy a výzkumu a jeho vliv na produktivitu práce malých a středních firem v České republice a na Slovensku
Sedláček, Matěj
Sedláček, M. Financování vědy a výzkumu a jeho vliv na produktivitu práce malých a středních firem v České republice a na Slovensku. Bakalářská prác. Brno 2013 Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi výdaji na vědu a výzkum a produktivitou práce malých a středních podniků v ČR a SR. Vztah je zkoumán sestavením jednoduché regresní analýzy časových řad. Dále jsou identifikovány příčiny rozdílné výše výdajů na vědu a výzkum. V závěru práce jsou navrženy doporučení pro tvůrce hospodářské politiky v oblasti vědy a výzkumu.
Vědeckotechnické parky jako nástroj podpory inovačního podnikání
EIBLOVÁ, Eva
Cílem předložené práce je zhodnocení činnosti vědeckotechnických parků v Jihočeském kraji a jejich přínosu pro rozvoj malého a středního podnikání. Analýzou dostupných informací a výzkumem na vybrané skupině malých a středních firem se prokázalo že: a) Existují vhodné podmínky pro podporu inovačních aktivit malých a středních firem v regionu, včetně dostatečné volné kapacity ve stávajících VTP. b) Mezi malými a středními firmami je malá informovanost o možnosti využití a spolupráce s VTP v regionu c) Firmy jsou ochotny a připraveny k inovativnímu chování d) Firmy mají malý zájem na spolupráci s VTP Aplikace inovací je pro každou firmu stěžejním předpokladem pro udržení tempa s vývojem trhu a udržení si konkurenceschopnosti. Malí podnikatelé s určitým inovativním záměrem, ale většinou nemají dostatek finančních prostředků na jejich vývoj a následnou aplikaci. Další problém představuje samotná ochota a připravenost firem k inovativnímu chování. Někdy zde není dostatečné přesvědčení, že věnování se vývoji inovacím přinese zlepšení situace. Malé a střední firmy, které představují základní stavební prvek stability ekonomiky celého státu, ovšem prokazují malou informovanost o možnosti využití a spolupráce s VTP v regionu a s tím spojený malý zájem firem o spolupráci s těmito institucemi. Přínos, který spolupráce s VTP nabízí tak zůstává z části nevyužit.
Inovace marketingového mixu vybrané firmy
NOVÁK, Martin
Cílem práce je analyzovat a zhodnotit současný stav marketingového mixu vybrané firmy a navrhnout vhodná řešení inovace marketingového mixu.
Inovace marketingového mixu
HONSA, Milan
Cílem práce je zhodnotit současný stav marketingového mixu ve vybraném podniku. Na základě analýzy navrhnout vhodná opatření na zlepšení v oblasti nástrojů marketingového mixu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 763 záznamů.   začátekpředchozí584 - 593dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.