Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,518 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stalinismus v Československu - zhodnocení výuky na středních školách v České republice
Hána, Petr ; Jirásková, Věra (oponent) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Padesátá léta mohou být považována za jedno z nejhorších období v dějinách Československa. Totalitní komunistický režim v letech 1948 až 1953 je nazýván stalinismem. Hlavním cílem práce je zhodnotit výuku období stalinismu v Československu na středních školách a částečně také zhodnotit správnost a komplexnost současných učebních osnov a výukových metod. Vedlejším cílem práce je představit a popsat stalinismus jako typický příklad totalitarismu a vymezit hlavní znaky této nedemokratické formy vlády na základě příkladu Československa v letech 1948 - 1953. Práce začíná teoretickou částí a pokračuje případovou studií až do části praktické. První kapitola klasifikuje totalitarismus, definuje historické pozadí a určuje jeho hlavní znaky. Druhá kapitola popisuje a vysvětluje stalinismus, který je typickým příkladem totalitarismu aplikovaného v Sovětském svazu, odkud se rozšířil do většiny komunistických zemí, včetně Československa. Třetí kapitola ukazuje na příkladu Československa v letech 1948 - 1953 aplikaci prvků a metod stalinismu používaných k ovládání společnosti dle sovětského modelu. Praktická část práce se zaměřuje na představení období stalinismu v Československu v učebnicích pro základní a střední školy. Je zde také obsaženo hodnocení používání aktuálních historických a politologických pojmů v...
Rostlina jako experimentální model v proměnách staletí - do r. 1918
Bršťáková, Hana ; Krtková, Jana (vedoucí práce) ; Lipavská, Helena (oponent)
V období do roku 1918 byla uskutečněna řada studií v oboru rostlinné vědy, které položily základní stavební pilíře pokročilým výzkumům dnešní doby. Byly prováděny pokusy s mnoha rostlinnými druhy. V této práci popisuji, jaké rostliny byly ve výzkumech používány a jakého zjištění se díky nim dosáhlo. Zaměřuji se na procesy v rostlinách a oblasti oboru, na které se zaměřovali i tehdejší badatelé, a podle nich člením i svoji práci. V rámci jednotlivých kapitol se pak snažím postupovat chronologicky. Konkrétně je analyzován objev rostlinné buňky, vybrané rostlinné pohyby, jako jsou nutace, fototropismus, gravitropismus, hydrotropismus, výživa rostlin a také první vědecké pozorování Arabidopsis thaliana. Cílem práce je seznámení čtenáře s historií vybraných objevů a objasnění, díky kterým rostlinným druhům se k příslušným zjištěním podařilo dojít. Zároveň se snažím nastínit, proč si tehdejší vědci dané druhy rostlin vybírali.
Integrace humanitních předmětů v konkrétní školní praxi
Nováková, Lenka ; Samek, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce se zabývá konkrétním případem propojení humanitně zaměřených předmětů (český jazyk, dějepis, zeměpis a občanská výchova) na Pražském humanitním gymnáziu. Za použití vybrané teoretické literatury a konkrétní (auto)etnografické sondy ve jmenované instituci analyzuje výuku z hlediska školního vzdělávacího programu a jeho návaznost na RVP, na podrobnější rovině také z hlediska tematického plánu a jeho realizace. Součástí práce je také popis hodnocení daného předmětu. Cílem práce je zjistit, jaká je funkčnost tohoto propojení na základě zkušeností pedagogů i studujících. KLÍČOVÁ SLOVA humanitní předměty; integrované kurikulum; český jazyk; dějepis; zeměpis; občanská výchova
České školy ve Francii: Dijon a Nîmes
Vávrová, Natálie ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Cílem této práce je obecné představení českých sekcí ve francouzských městech Dijon a Nîmes, jejich historie, politické pozadí a obecná charakteristika studia na těchto školách. Práce má za cíl popsat historii těchto francouzských škol ve spojitosti s Českou republikou, představit obecně studium, ukázat klady a zápory tohoto studia a představit také absolventy těchto českých sekcí a představit spolek bývalých studentů a absolventů. Pro zájemce o studium na školách v Dijonu a Nîmes by tato práce mohla být přehledným zdrojem informací. Především je tedy cílem poskytnout obecný přehled o těchto školách. Zohledněny jsou i různé další faktory, například ekonomické, v práci je popsáno financování studia v Dijonu i Nîmes, dále jsou také zohledněny přínosy i zápory studia na sekcích. Praktická část obsahuje rozhovor s konkrétním absolventem české sekce ve Francii, tudíž i konkrétní zkušenost s uvedenou školou. Hlavní přínos práce spočívá ve strukturovaném přehledu o českých sekcích ve Francii, v představení studia, v práci jsou poskytnuty klady i zápory studia na školách a v praktické části je uvedena konkrétní zkušenost absolventa. KLÍČOVÁ SLOVA Škola, sekce, studium, historie, student, absolvent, přínos, zápor
Novus ordo seclorum: A Historical Analysis of American Isolationism
Young, Caine ; Kofroň, Jan (vedoucí práce) ; Romancov, Michael (oponent)
Abstraktní Ústřední principy této práce se snaží vysvětlit, co je americká izolacionistická teorie a jak se poprvé objevila v zemi. Níže je napsána široká analýza toho, proč měla specifická značka americké izolace pozoruhodnou životnost v průběhu základních let raných a pozdějších fází americké epochy, a to i v drasticky se měnících geopolitických podmínkách. Současně se práce bude snažit položit otázku, proč a zda vůbec konkrétní a zásadní geopolitické události představovaly porušení základní teorie mezinárodních vztahů americké neintervence ze strany zahraničněpolitické elity. Tyto diskutované události slouží jako důležité příklady sjednocujících případových studií amerického zahraničněpolitického myšlení a politických a vojenských akcí obecněji. Mezi případy patří mexicko-americká válka; španělsko-americká válka; respektive druhá světová válka. Poté jsou diskutovány aktuální příklady případových studií, aby bylo možné posoudit důsledky vracejícího se izolacionistického napětí v americkém politickém životě. Po pečlivém zvážení akademické literatury a analýze zdrojů zahrnujících písemná veřejná vystoupení předních politiků, intelektuálů, obchodních vůdců a občanských myslitelů své doby, stejně jako surový výzkum numerických dat, kombinace základních principů kolem útočného realismu a Spojených Mimořádně...
Podmínky přijetí pozice putovní sestry v nemocničním zařízení
Čiperová, Veronika ; Drábková, Hana (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
v ČJ: Diplomová práce se zabývá novou možností role sestry v nemocničním zařízení. Putovní sestra je zdravotnický pracovník, který pracuje v místě aktuální potřeby. Jedná se pouze o pozici sestry v rámci zdravotnických zařízení. Cílem diplomové práce bylo stanovit, jaké podmínky by měla putovní sestra splňovat, aby byla přijata v nemocničním zařízení. Pro výzkumnou část práce byla využita metoda dotazování za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu vyplývá, že putovní sestra by měla pro kladné přijetí splňovat podmínky pro vzdělání sester v České republice stanovené právním řádem. Spolu s tím se vážou i dostatečné znalosti z praxe a orientace v oblasti ošetřovatelské péče. Mezi požadované charakterní rysy putovní sestry patří zejména komunikace, flexibilita, týmovost a empatie. Z výsledků také vyplynulo, že pro fungování putovní sestry je nutné vytvořit podmínky a stanovit hranice, za jakých bude ve zdravotnickém zařízení putovní sestra pracovat. Informace byly čerpány z databází: EBSCO, PubMed a MEDLINE. Dále v anglických i českých periodikách spolu se zdroji z internetových webů.
Žáci s odlišným mateřským jazykem a výuka dějepisu
Tlučková, Kristýna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
á prác zabývá problematikou žáků s odlišným mateřským jazykem a nesnázemi, se kterými se potýkají při výuce dějepisu. oretická část zahrnuje témata, která žáků s OMJ při výuce dotýkají ř. legislativu ČR, početnost žáků OMJ na území ČR hlediska náro dosavadní stav poznání na poli vzdělávání žáků s oboru dějepisu bývám se vyučovací předmět dějepis Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi učiteli dějepisu, které ejich zkušenosti s výukou žáků s Hlavní náplní praktické části je kvalitativní šetření mezi několika učiteli dějepisu a jejich žáky, provedené pomocí ů závěru práce sepsána metodická doporučení pro učitele dějepisu při práci se žáky s Klíčová slova Žáci s vícejazyční žáci výuka dějepisu dějepis žáci metodická doporučení
Historie užívání návykových látek ve 20. století na území České republiky
Hrabalová, Hana ; Šejvl, Jaroslav (vedoucí práce) ; Barták, Miroslav (oponent)
Východiska: Vzhledem k tomu, že touha po změněném vědomí je člověku vrozená, provázejí návykové látky lidské životy od nepaměti. Dvacáté století bylo století mnoha změn, ať už s ohledem na způsob života, politické dění nebo právě užívání návykových látek. Práce se zaměřuje na soupis a mapování vývoje užívání návykových látek na území České republiky ve 20. století. Soustředí se na historický kontext rozvoje užívání i postupný vývoj legislativy, léčby a prevence. Cíl práce: Cílem této práce bylo seznámit čtenáře s komplexní historií užívání návykových látek ve 20. století na území České republiky a zmapovat vývoj užívání návykových látek. Metody: Tato práce je teoretická, data byla získaná z historických i novodobých článků, periodik, internetových i knižních publikací. Výsledky: Podařilo se vytvořit částečně komplexní zmapování užívání návykových látek na území České republiky ve 20. století se zaměřením na to, jaké látky se užívaly a jaké události jejich užívání a vývoj doprovázelo. Závěr: Porozumění historickým událostem a kontextům užívání návykových látek nám může pomoci porozumět aktuální situaci a budoucímu směřování a trendům v užívání. Dvacáté století je velmi širokou a zajímavou kapitolou, která vybízí k dalšímu podrobnému prozkoumání a rozpracování. Klíčová slova: návykové látky,...
Univerzitní hokej v České republice z pohledu jeho účastníků
Šimková, Anna Marie ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Ve své práci se snažím prostřednictvích osobních zkušeností jeho aktérů zmapovat univerzitní hokej v České republice. Popsat organizaci a funkci univerzitních hokejových soutěží, které hráli či hrají české kluby, ale také organizaci ledního hokeje na Akademických mistrovstvích či Univerziádách. K získání poznatků jsem využila především rozhovory s osobnostmi z řad hráčů, trenérů či managmentu v oblasti univerzitního hokeje. Chtěla jsem totiž zachytit jejich názory a zkušenosti v dané problematice, abych ji mohla co nejvěrnějším způsobem osvětlit. KLÍČOVÁ SLOVA Lední hokej, univerzitní liga, akademické mistrovství, univerziáda

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,518 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.