Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výstava Vlastislava Hofmana v Ostravě v neděli končí
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Už jen do neděle 7. ledna si mohou návštěvníci Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) prohlédnout tvorbu architekta a mezinárodně oceňovaného scénografa Vlastislava Hofmana (1884–1964) v ostravském Domě umění. Vystaveny jsou autorovy architektonické návrhy, malby, grafiky, tiskové matrice, porcelán, nábytek, model krematoria v Moravské Ostravě, filmová projekce i dokumentační materiály z archivů. Výstavu si dosud prohlédlo přes jedenáct tisíc návštěvníků.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Výstava Vlastislava Hofmana v Galerii výtvarného umění v Ostravě skončila. Část zapůjčených exponátů se vrací do Kanady
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Vlastislava Hofmana (1884–1964) / Pocta invenci, která známého scénografa a architekta prezentovala jako všestranně uznávanou osobnost s invencí, v Ostravě skončila. Vidělo ji přes dvanáct tisíc návštěvníků. Část vystavených exponátů se už v tomto týdnu vrací do Rakouska a Kanady. Zbylá část zapůjčených uměleckých děl bude vrácena v následujících týdnech.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Osobnost Emanuela Křenka připomenou ostravští herci a umělci
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Emanuel Křenek, opavský herec, sběratel umění, fotograf, ilustrátor a pedagog. Osobnost spjatá s ostravským regionem a především jeho kulturou. Poctu charismatickému herci, který celý svůj život zasvětil umění, přijdou složit jeho přátelé i kolegové herci Jan Fišar a Veronika Forejtová, violoncellista Jiří Hanousek i výtvarník Svatoslav Böhm. Vzpomínkový večer u příležitosti výstavy Křenkova daru Galerii výtvarného umění v Ostravě se uskuteční ve čtvrtek 31. května v 17 hodin v ostravském Domě umění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Kupka, Mondrian, Grund, Balabán, Zrzavý i Navrátil: Galerie výtvarného umění v Ostravě otevírá čtyři nové výstavy GVUO
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) zahajuje hned čtyři výstavní projekty najednou. Po výstavě Vlastislav Hofman / Pocta invenci se zaměřuje na pestrou škálu stylů, technik i autorů. Na své si přijdou všichni. Na společné vernisáži ve čtvrtek 25. ledna v 17 hodin galerie zpřístupní výstavy, které veřejnosti představí barokní malbu a grafiku, prvorepublikové, abstraktní i současné výtvarné umění. Výstavy budou v ostravském Domě umění k vidění do neděle 25. března.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Mirko Hanák (1921 - 1971) v kontextu dobové ilustrace
Fulíková, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Stehlíková, Blanka (oponent)
Vydávání knih pro děti bylo po roce 1945 součástí státem kontrolovaného systému, v rámci něhož je ale možné rozpoznat více proudů. Vývoj a požadavky na ilustraci v dětských knihách, které se během padesátých a šedesátých let proměňovaly, lze vyčíst z dobové literatury zejména od autorů Stehlíkové a Holešovského, časopisu Zlatý máj či z příspěvků sympozia, zkoumajícího vztah výtvarné interpretace k literárnímu textu, které se uskutečnilo roku 1972 v Brně. Po načrtnutí základních vztahů se práce věnuje detailnějšímu průzkumu ilustrací Mirko Hanáka, jehož tvorba vznikala během padesátých a šedesátých let, než ji ukončila předčasná smrt v roce 1971. Hanák se v průběhu padesátých let postupně osvobodil od povinného realismu a nastoupil cestu ke znaku, díky kterému patřil v šedesátých letech za uznávanou tvůrčí osobnost. Hanákovo nadání se nejvíce projevilo v ilustracích divokých zvířat a přírody do dobrodružných knih, které zpracovával technikou akvarelu. K té ho inspirovala čínskou tušová malba, se kterou mohl seznámit díky celé řadě výstav, vznikajících kvůli rozvinuté kulturní spolupráci Čínské lidové republiky a Československa. Důležitou metodou výzkumu byla práce s originály Hanákových ilustrací i komparace jednotlivých vydání knih. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pokročilá digitální ilustrace a její využití pro komerční účely
Phung, Nghia ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem "Pokročilá digitální ilustrace" jako samostatnou disciplínu digitální grafiky, oddělené od grafiky čistě vektorové a fotografické retuše či montáží, a obhájit její využitelnost na současném trhu. Práce je sestavena ze 3 částí. První část teoretická obsahuje úvod do disciplíny digitální ilustrace, popíše její vývoj a určí hranice dělící PDI od jiných oborů digitální grafiky, do nichž je často zahrnována. Dále budou představeny nástroje využívané pro PDI (software, hardware, pomocné nástroje). Nakonec teoretické části budou vymezeny základní styly PDI nejvíce využívané pro komerci. Druhá část práce bude částí praktickou, kde bude zpracován grafický projekt a podrobně popsán v jednotlivých fázích včetně analýzy při přijetí zakázky i finálních úprav pro odevzdání. Vypracovaný artwork bude příkladem možné zakázky v oboru. Nakonec budou zmíněny možné alternativní postupy ilustrace, které lze využít dle preference při tvorbě. Poslední část práce se zaměřuje na komerční využití PDI. Vymezí se sféry, ve kterých se uplatňuje PDI přímo s ukázkami existujících projektů. Bude nastíněn budoucí vývoj PDI a zmíněny nové oblasti na trhu, do kterých může proniknout. Zmíněny budou i problémy a překážky při přijímání, zpracování a prodeje grafické zakázky.
Využití propagační grafiky v praxi
CHARVÁTOVÁ, Jana
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část pojednává o užité a počítačové grafice, písmu a propagaci. Praktická část je cíleně zaměřená na užitou grafiku vycházející z grafiky umělecké pomocí kombinované techniky. Matrice z pozinkovaného plechu byly leptány v kyselině dusičné. Na akvarelové papíry byl vytištěn soubor grafických prací. Jednotlivé grafiky jsou umístěny v informační brožuře pro firmu Tiskárna David. Brožura pojednává o vybavení tiskárny jako návrh k její realizaci. K vypracování brožury byl použit program CorelDraw. Fotografie pořízené v Tiskárně David jsou tématicky zaměřené na {\clqq}tiskařské stroje`` a upravované v grafickém programu Adobe Photoshop. Vzniklé fotografie byly přiloženy do přílohy jako skicy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.