Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Galerie bratří Čapků a její výstavní činnost v druhé polovině 60. let 20. století
Micková, Natálie ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdokumentováním a představením výstavní koncepce pražské Galerie bratří Čapků v druhé polovině 60. let 20. století a současně vymezením prostoru, který mezi ostatními pražskými galeriemi v období mezi lety 1965 až 1970 zaujímala. Věnuje se zakladatelským osobnostem a připomíná důležité politické, právní a kulturní události, které zásadně ovlivnily umělecký a výstavní chod galerie. Důležitou pomůckou pro pochopení výstavního programu galerie a interpretaci jednotlivých výstav se staly výstavní katalogy jednotlivých umělců a tvůrčích skupin s úvodními texty, pozvánky na vernisáže a recenze v odborném i denním tisku, které dokreslily celkovou náplň galerie.
The effect of narration and graphic notation method in learning piano works.
Tosun, Cemre Deniz ; Agopian, Vartan (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Ve výuce hry na klavír mají nové metody a strategie zlepšit výkon a urychlit proces učení. K vývoji těchto přístupů a metodologií vedlo pozorování, že při učení na nástroj existují určité problémy, dané polyfonní strukturou klavírního nástroje, současnou vokalizací obou rukou a čtením dvou různých tónin. Cílem práce je prozkoumat vliv grafické a narativní metody na studenty při výuce klavírních děl. V této studii se místo toho, abychom hudbu vnímali sluchově, zkoumali otázky, jak ji můžeme přenést na studenty, abychom poskytli vícenásobné vnímání pomocí vizuální studie a studie založené na příběhu. Kromě toho je tato studie důležitá pro budoucí experimentální výzkumy. KLÍČOVÁ SLOVA Klavírní metody, výuka klavíru, grafika, vyprávění, hudební čtení, rozbor klavírních not.
Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech
LAZÁRKOVÁ, Simona
Diplomová práce s názvem "Abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech" je zpracována ve formě teoretické a tvůrčí praktické. V teoretické části jsou předkládány abstraktní tendence v českém umění v 70. a 80. letech 20. století představující tvorbu umělců tvořících s námětem koule a geometrického tvaru kruhu v plošné a prostorové tvorbě. Prostor je dán představitelům - Václavu Boštíkovi, Stanislavu Kolíbalovi, Hugo Demartinimu, Vladimíru Škodovi a Woody Vasulkovi. Praktická část je prezentována grafickým provedením s kruhovým námětem s následně navazujícím prostorovým řešením v sádrovém vyhotovení. Vše je doprovázeno grafickými zkouškami a sádrovými odlitky kruhových objektů.
Využití Kinect senzorů pro Motion Capture s programy Source Filmmaker a Blender
VANĚK, Jan
Cílem bakalářské práce bude zpracovat možnosti využití Kinect senzorů pro Mo- cap v programech Source Filmmaker a Blender. Motion Capture je technologie pro zachycení pohybu pomocí snímání senzorů Kinectu a aplikování získaných dat v programech pro práci s 3D grafikou, bude tedy primárně zjišťován a následně popsán přesný postup, jak zpracovat získané údaje z Kinect senzorů v programech Blender a Source Filmmaker. V práci bude dále provedeno porovnání vhodnosti užití této techniky oproti klasické ruční animaci, popsány výhody a nevýhody vy- užití v jednotlivých programech a budou otestovány možnosti kombinace Mo-cap a klasické animace. K tomu bude také nutné provést modifikaci hardwaru Kinectů pro Xbox One, aby bylo možné připojit zařízení k počítači s Windows. Dále bude provedeno porovnání kvality snímání Kinectů určených pro Windows a konzolo- vých Xbox One Kinectů a porovnání kvality snímání jedním a více Kinect senzory. Praktickou část práce budou tvořit vlastní animované sekvence, realizované pomocí Kinectů v kombinaci s ruční animací v Blenderu a tyto sekvence budou použity v Unity pro vytvoření interaktivního snímku, který bude moci uživatel sám ovládat.
Grafické dílo španělského umělce Francisca de Goyi \\"Další jeho bláznovství v téže aréně"
BEČKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce Grafické dílo španělského umělce Francisca de Goyi "Další jeho bláznovství v téže aréně" je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část přibližuje život španělského umělce s důrazem na dobový kontext a dokládá průřez jeho tvorby. Dále se zaměřuje na Goyovo grafické dílo a blíž představuje grafický cyklus inspirovaný býčími zápasy. Práce popisuje grafické techniky, které sám Goya používal. Praktická část vychází ze znalostí první části práce a navazuje na poznatky o chemických grafických technikách a grafických listech. Cílem jsou vytvořené grafické listy inspirované cyklem "La Tauromaguia" (umění býčích zápasů).
Výtvarná inspirace organickými tvary architekta Antonia Gaudího
ŠIROKÁ, Tereza
Bakalářská práce s názvem Výtvarná inspirace organickými tvary architekta Antonia Gaudího zahrnuje dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaobírá architektem Antoniem Gaudím, jeho životem a dobou, ve které tvořil a originálním dílem, které předvedl světu. Dále se práce věnuje hlavnímu inspiračnímu zdroji, přírodě, kterou architekt ve své tvorbě hojně využíval. Praktická část vychází z části teoretické a jedná se o realizace půdorysů Gaudího stavby pomocí grafických technik.
Grafika z výšky a z hloubky - Václav Hollar - osobnost české grafiky
ZLATUŠKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce má dvě části teoretická část se zaměřuje na osobnost Václava Hollara, jeho život, dílo a také na působení v zahraničí. Dále se věnuje grafickým hlubotiskovým technikám se zřetelem na suchou jehlu, a jako protipólu technikám tisku z výšky linorytu. Praktická část je ukázkou využití poznatků o grafických technikách v praxi. Tato část obsahuje čtyři cykly autorských grafik na téma rostlinných motivů s užitím klasických, ale i experimentálních postupů v hlubotisku a linorytu. Základním materiálem pro matrice je titanzinek a lino. Výběr technik vzniká na základě studia pro teoretickou část práce. Výchozí jsou dvě matrice, které jsou dále rozpracovávány. Prezentovány jsou jak přípravná-kresebná dokumentace, tak originály tisků v celkovém počtu čtrnáct.
Interaktivní zobrazení datově náročné 3D scény ve webovém prohlížeči
Ludvík, Martin ; Vlnas, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vykreslováním datově náročných scén ve webovém prohlížeči. Výsledná aplikace interaktivně zobrazuje point cloudy ve webového prohlížeče pomocí javascriptového aplikačního rozhraní WebGPU. Díky WebGPU je aplikace výkonnější než aplikace založené na WebGL. Uživatelské rozhraní je vytvořeno za pomocí základního CSS a Javascriptu. Je možné pracovat s point cloudy obsahující stovky miliard bodů. Zároveň je uživateli umožněno měnit zdroj vzhledu jednotlivých bodů.
Roguelike hra z třetí osoby v Unity
Moudrý, Daniel ; Kapinus, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Práce obsahuje informace o tvorbě roguelike počítačové hry ve třetí osobě v herním enginu Unity. Ze začátku je popsáno, o čem hra je, poté práce popisuje princip fungování této hry a dále samotnou implementaci v herním enginu Unity. Konkrétně v programovacím jazyce C#.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.