Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza firemního dárcovství jako nástroje společenské odpovědnosti firem v České republice a ve Francii
Prjachová, Vendula ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kalousová, Pavlína (oponent)
Předmětem diplomové práce je postihnout rostoucí význam konceptu odpovědného a udržitelného podnikání firem v České republice i v zahraničí, které začleňuje firemní filantropii do své dlouhodobé strategie. Důraz je kladen na vysvětlení základních pojmů a úzkého propojení dárcovství s celkovou politikou společenské odpovědnosti. Firemní nadační subjekty jsou v tomto pohledu strategickým nástrojem. První kapitola je úvodem do filantropie s vymezením základních pojmů. Druhá kapitola se podrobněji zabývá významem společenské odpovědnosti v České republice a ve Francii se zaměřením na roli firemních nadačních subjektů, jejich aktivity a vzájemné porovnání situace. Praktická část detailně analyzuje aktivity vybraných firemních nadačních subjektů s cílem postihnout příklady dobré a špatné praxe. Následně jsou poznatky shrnuty a je nastíněn vývoj do budoucna. Poslední kapitola přináší praktické rady a úvahy pro firmy zvažující založení vlastního nadačního subjektu a také návrhy na implementaci a zlepšení efektivity a kvality jejich fungování a managementu.
Corporate social responsibility
Priesterová, Lucia ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je na základě výzkumu zjistit, jak firmy působící v České republice a na Slovensku vnímají a v praxi aplikují koncept společenské odpovědnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří první tři kapitoly. V první kapitole je definovaný pojem CSR a načrtnutý historický vývoj společenské odpovědnosti. Druhá kapitola se věnuje různým teoriím a přístupům v oblasti CSR a popisuje hlavní a alternativní koncepty, výhody a nevýhody plynoucí podniku, který se rozhodne chovat společensky odpovědně. Zmíněný je v ní i přístup Evropské komise a následná debata o tom, jestli má být koncept CSR ponechaný i nadále na bázi dobrovolnosti. Třetí kapitola je zaměřená na to, jak vypadá CSR v podnikové praxi a popisuje jednotlivé pilíře společenské odpovědnosti, pojmy jako podniková etika, firemní filantropie a přibližuje i nástroje na měření a hodnocení CSR ve firmách. Praktická část je obsažena ve čtvrté kapitole a věnuje se vlastnímu výzkumu firem z České republiky a Slovenska. Cílem je zjistit, jestli existují rozdíly v přístupu k CSR mezi podniky na základě vlastnické struktury, a stejně tak, jakou úlohu hraje obor podnikání nebo velikost podniku. Z výsledků výzkumu jsou následně vyvozeny závěry o stavu a přístupu českých a slovenských firem ke společenské odpovědnosti a zdůrazněny jsou oblasti, ve kterých si podniky vedou výborně, stejně jako ty, kde existuje prostor pro zlepšení.
Vyplatí se firmě být společensky odpovědná?
Pazdera, Martin ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V práci zkoumám hypotézu ziskově motivované firemní filantropie. Charakterizuji obecnější fenomén společenské odpovědnosti firem a firemní filantropii jako jeho součást. Představuji potenciální scénář pozitivního vlivu firemní filantropie na finanční výkonnost firmy. V analytické části měřím vliv výdajů na firemní filantropii na ziskovost firem. K analýze používám data o 89 českých firmách. Dataset je založený na žebříčcích Top Firemní Filantrop, které vyhlašuje Fórum dárců. Problém kauzality řeším zpožděním proměnné zastupující firemní filantropii. Ačkoli se výstupy různě specifikovaných modelů liší, výsledky ekonometrické analýzy naznačují, že firemní filantropie nemá významný vliv na ziskovost firem. Některé nedostatky a omezení mé analýzy jsou rovněž diskutovány.
Firemní filantropie jako nezbytná součást firemní strategie
Maňáková, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Obadalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá firemní filantropií jako nezbytnou součástí firemní strategie. Teoretická část definuje firemní filantropii, její jednotlivé nástroje a charakterizuje ji jako součást CSR. Praktická část zobrazuje propracovanou stratgii firemní filantropie na 3 firmách - T-Mobile Czech Republic, a.s., Johnson&Johnson, s.r.o. a Československá obchodní banka a.s. a stejně tak zkoumá postoj veřejnosti k této problematice.
Corporate Social Responsibility v praxi českých a zahraničních firem
Kobelková, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Korbelová, Marta (oponent)
Teoretická část se zabývá podstatou a postupným vývojem konceptu společenské odpovědnosti. Jmenuje základní pilíře, o které se opírá koncept společenské odpovědnosti, a podrobněji se věnuje subjektům, kterých se tento koncept týká. Poskytuje argumenty pro a proti implementaci společenské odpovědnosti, uvádí nástroje jejího měření. Zabývá se současnou situací této problematiky v Evropě a v České republice. Podrobněji popisuje jednotlivé kroky pro implementaci společenské odpovědnosti v praxi a její efektivní komunikaci. V praktické části je koncept společenské odpovědnosti posuzován z hlediska možností velké mezinárodní společnosti Johnson & Johnson a středně velké české společnosti Tylex Letovice, a.s.
Koncept Corporate Social Responsibility, jeho vnímání a podpora
Tuček, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Tichá, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá konceptem Corporate Social Responsibility - CSR. Zvolené téma je v současnosti velice aktuální. Mnoho firem se o myšlenky tohoto konceptu v tuzemsku začíná zajímat. Zejména v posledních letech pak jsou již vidět velice zajímavé aktivity a projekty v této oblasti. V teoretické části práce jsou zachyceny podstatné obsahové výklady konceptu, také je zde zdokumentován stav na poli CSR - jednak v EU a konkrétněji pak v ČR. Poté diplomová práce ve stručnosti seznamuje s vybranými výzkumy, které se tématu dotýkají. Praktická část diplomové práce je založena na analýze dat agentury Median a směřuje k analýze vnímání myšlenek konceptu CSR. Doplňuje tak poznatky o postojích české společnosti k odpovědnému chování firem.
Firemní filantropie. Aplikace Cause Related Marketing ve vybrané společnosti.
Karotchanka, Tatsiana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na aplikace Cause Related Marketing v italské cestovní kanceláře.
Firemní kultura a rozvoj regionu
Čurnová, Jana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Velichová, Lucie (oponent)
Práce se odvíjí od pojmu etika v podnikání. Podává teoretická východiska podnikatelské etiky a společenské odpovědnosti firem. Hlavní pozornost je věnována různým formám spolupráce v oblasti Corporate social responsibility s důrazem na firemní filantropii. Její součástí je také krátká charakteristika neziskových oganizací, jakožto nejčastějších příjemců firemních darů. Případová studie je věnována analýze firemní kultury a CSR aktivit ve společnosti Škoda auto a.s. a klade si za cíl ozřejmit naplněnost firemní politiky v této oblasti a její dopad na region.
Společenská odpovědnost firem a její uplatňování v České republice
Kunz, Vilém ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent) ; Rančák, Jan (oponent)
Doktorská práce se zaměřuje na problematiku uplatňování společenské odpovědnosti firem v České republice. Práce je rozdělena do 9 kapitol. První kapitola je úvodem do problematiky společenské odpovědnosti firem a zdůrazňuje aktuálnost tohoto tématu. Ve druhé kapitole je zdůvodněna volba tématu práce, jsou zde stanoveny hlavní cíle práce a hypotézy. Rovněž jsou zde popsány metody, jež jsou použity při zpracování práce. Ve třetí kapitole jsou formulována teoretická východiska, která se vztahují k problematice společenské odpovědnosti firem. Pozornost je zde věnována vymezení a vývoji konceptu společenské odpovědnosti firem, hlavním charakteristickým znakům CSR, teorii stakeholderů. Součástí této kapitoly je i zhodnocení uváděných argumentů pro a proti společenské odpovědnosti firem, včetně hodnocení vazby CSR na udržitelný rozvoj. Teoretická východiska jsou doplněna o některé významné aktivity EU na poli CSR, jež významně přispěly k prosazování a rozvoji myšlenek CSR. Náplní čtvrté kapitoly je analýza dosavadních výzkumů k problematice CSR realizovaných v České republice či v sousedních zemích. Pátá kapitola je věnovaná vlastnímu empirickému výzkumu, který byl realizován mezi představiteli podnikatelského sektoru v České republice. Je zde formulován výzkumný problém, stanoveny cíle výzkumu a uvedeny metody použité při výzkumu. Dále je popsán vlastní výzkum a značná pozornost je věnována analýze a vyhodnocení výsledků výzkumu. Náplní šesté kapitoly je návrh na vytvoření systémových podmínek pro rozšíření CSR v České republice. V sedmé kapitole je ukázán na konkrétním příkladě přístup průmyslového podniku (Mostecká uhelná a.s.) k uplatňování CSR. V osmé kapitole je formulován návrh postupu pro implementaci CSR do firemní praxe. Devátá kapitola tvoří závěr doktorské práce. Je zde zhodnoceno především naplnění cílů disertační práce a potvrzeny či vyvráceny stanovené hypotézy. V této kapitole jsou též zdůrazněny hlavní přínosy práce a formulována doporučení na další pokračování výzkumu.
Využití firemní filantropie v marketingové komunikaci
Blechová, Štěpánka ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Kamarytová, Monika (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vymezení pojmu firemní filantropie, která je součástí společenské odpovědnosti firem. Dále je práce zaměřena na zjištění možnosti měření firemní filantropie (zjištění její efektivity pro firmu) a možnosti její komunikace vůči stakeholderům. Praktická část této práce byla provedena v rámci společnosti Johnson & Johnson, s.r.o., ale vzhledem k citlivým údajům nebyla zveřejněna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.