Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Corporate philanthropy in small and medium-sized enterprises
Skřičková, Eva
Cílem práce je ohodnotit současnou situaci firemní filantropie malých a středních podniků na území České republiky. Teoretická část bakalářské práce bude zhotovena za pomoci odpovídající literatury. Ohodnocení současné situace je vypracováno pomocí PESTEL analýzy, kvantitativního a kvalitativního průzkumu a EFE matice. Na základě těchto výsledků bude předloženo několik návrhů týkajících se této problematiky.
Současný přístup velkých společností v České republice k firemní filantropii
Hladíková, Tereza
Hladíková, T. Současný přístup velkých společností v České republice k firemní filantropii. Bakalářská práce. Brno: MZLU v Brně, 2015. Tématem této práce je firemní filantropie -- podpora poskytovaná vybraným subjektům ze strany podniků. V úvodní, teoretické části práce je uvedeno vysvětlení pojmu CSR, její výhody a nevýhody a základní hlediska. Druhá část teoretické práce je zaměřena na samotnou firemní filantropii, s tím související firemní dárcovství, jeho nástroje a způsoby organizování. Praktická část se zaměřuje na kvalitativní výzkum, kdy při využití dotazníkového šetření o 35 otázkách, za účasti 11 firem, byly rozebrány nejrůznější přístupy vybraných společností k firemní filantropii a nalezeny jejich souvislosti.
Dárcovské programy komunikace kulturních institucí s dárci
Roušalová, Tereza ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; LEDVINOVÁ, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby komunikace kulturních organizací s dárci se zaměřením na tzv. dárcovské programy - tedy systematizovanou, jasně formulovanou a transparentní práci s dárci. Hlavní část se věnuje individuálním dárcům a (po vymezení pojmu dar a výčtu jeho možných forem) popisuje možnosti vnitřní organizace práce s dárci, která zahrnuje především způsoby personálního zajištění, vytváření dárcovských klubů a databází či zapojení členů správní rady do práce s dárci. Následuje podrobný rozbor procesu hledání, výběru a oslovení vhodných potenciálních dárců společně s analýzou členění benefitních programů a jednotlivých benefitů. Práce se dále zabývá možnostmi péče o dárce a organizací speciálních akcí - eventů v souvislosti s touto péčí. Poslední část práce je věnována korporátním dárcům, zejména využíváním strategií společenské odpovědnosti firem při komunikaci s těmito dárci a vazbami mezi individuálním a korporátním dárcovstvím. Teoretické poznatky jsou v celé práci doplňovány příklady z praxe českých i zahraničních kulturních institucí. Cílem práce je popsat situaci na poli dárcovství u nás a vytvořit spektrum možností, které mohou kulturní manažeři při práci s dárci využít.
Firemní dobrovolnictví v ČR - aktivity Fóra dárců
Dvořáková, Tereza ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Školkayová, Marta (oponent)
Koncepty firemní filantropie a společenské odpovědnosti firem, jejichž průkopníky u nás byly velké nadnárodní korporace, nyní stále více ovlivňují strategie firem všech velikostí a rozličných odvětví. Významný podíl na rozvoji těchto konceptů mají aktivity Fóra dárců a dalších spřízněných organizací, které se snaží o jejich popularizaci. Úkolem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tyto organizace motivují firmy ke spolupráci s neziskovými organizacemi na veřejně prospěšných projektech. První část práce se věnuje teoretickému definování pojmů filantropie, firemní filantropie a společenská odpovědnost firem. Ve druhé části práce analyzuje aktuální českou legislativu, regulující činnost neziskových organizací a financování jejich aktivit. Poslední část se zaměřuje na poslání a činnost vybraných českých organizací: Fórum dárců, Nadace VIA a Byznys pro společnost.
Společenská odpovědnost organizace (CSR)
NOZAROVÁ, Věra
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti organizace. Praktická část je pojata jako analýza jednotlivých aktivit a činností a návrh opatření ke zvýšení povědomí o společenské odpovědnosti společnosti Tesco Stores ČR a.s. v očích spotřebitelů. Cílem práce bylo potřebné definování základních pojmů, které jsou pro vysvětlení společenské odpovědnosti velmi důležité a s nimiž tvoří nedílnou součást. V teoretické části jsou tedy blíže popsány pojmy jako společenská odpovědnost firem, stakeholders, firemní filantropie či CSR filtr. Součástí je také vymezení nezbytných norem, zásad a subjektů, jichž se CSR týká a hrají v jejím rámci podstatnou roli. V praktické části byla hlavním cílem analýza společensky odpovědného chování a jeho výstupů v ekonomické, sociální a environmentální oblasti ve společnosti Tesco Stores ČR a.s., kterou si autorka zvolila jako klíčovou pro tuto práci. Dílčím cílem praktické části práce pak byl návrh opatření ke zkvalitnění CSR v daném podniku na základě získaných poznatků.
Analýza firemního dárcovství jako nástroje společenské odpovědnosti firem v České republice a ve Francii
Prjachová, Vendula ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kalousová, Pavlína (oponent)
Předmětem diplomové práce je postihnout rostoucí význam konceptu odpovědného a udržitelného podnikání firem v České republice i v zahraničí, které začleňuje firemní filantropii do své dlouhodobé strategie. Důraz je kladen na vysvětlení základních pojmů a úzkého propojení dárcovství s celkovou politikou společenské odpovědnosti. Firemní nadační subjekty jsou v tomto pohledu strategickým nástrojem. První kapitola je úvodem do filantropie s vymezením základních pojmů. Druhá kapitola se podrobněji zabývá významem společenské odpovědnosti v České republice a ve Francii se zaměřením na roli firemních nadačních subjektů, jejich aktivity a vzájemné porovnání situace. Praktická část detailně analyzuje aktivity vybraných firemních nadačních subjektů s cílem postihnout příklady dobré a špatné praxe. Následně jsou poznatky shrnuty a je nastíněn vývoj do budoucna. Poslední kapitola přináší praktické rady a úvahy pro firmy zvažující založení vlastního nadačního subjektu a také návrhy na implementaci a zlepšení efektivity a kvality jejich fungování a managementu.
Corporate social responsibility
Priesterová, Lucia ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je na základě výzkumu zjistit, jak firmy působící v České republice a na Slovensku vnímají a v praxi aplikují koncept společenské odpovědnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří první tři kapitoly. V první kapitole je definovaný pojem CSR a načrtnutý historický vývoj společenské odpovědnosti. Druhá kapitola se věnuje různým teoriím a přístupům v oblasti CSR a popisuje hlavní a alternativní koncepty, výhody a nevýhody plynoucí podniku, který se rozhodne chovat společensky odpovědně. Zmíněný je v ní i přístup Evropské komise a následná debata o tom, jestli má být koncept CSR ponechaný i nadále na bázi dobrovolnosti. Třetí kapitola je zaměřená na to, jak vypadá CSR v podnikové praxi a popisuje jednotlivé pilíře společenské odpovědnosti, pojmy jako podniková etika, firemní filantropie a přibližuje i nástroje na měření a hodnocení CSR ve firmách. Praktická část je obsažena ve čtvrté kapitole a věnuje se vlastnímu výzkumu firem z České republiky a Slovenska. Cílem je zjistit, jestli existují rozdíly v přístupu k CSR mezi podniky na základě vlastnické struktury, a stejně tak, jakou úlohu hraje obor podnikání nebo velikost podniku. Z výsledků výzkumu jsou následně vyvozeny závěry o stavu a přístupu českých a slovenských firem ke společenské odpovědnosti a zdůrazněny jsou oblasti, ve kterých si podniky vedou výborně, stejně jako ty, kde existuje prostor pro zlepšení.
Vyplatí se firmě být společensky odpovědná?
Pazdera, Martin ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V práci zkoumám hypotézu ziskově motivované firemní filantropie. Charakterizuji obecnější fenomén společenské odpovědnosti firem a firemní filantropii jako jeho součást. Představuji potenciální scénář pozitivního vlivu firemní filantropie na finanční výkonnost firmy. V analytické části měřím vliv výdajů na firemní filantropii na ziskovost firem. K analýze používám data o 89 českých firmách. Dataset je založený na žebříčcích Top Firemní Filantrop, které vyhlašuje Fórum dárců. Problém kauzality řeším zpožděním proměnné zastupující firemní filantropii. Ačkoli se výstupy různě specifikovaných modelů liší, výsledky ekonometrické analýzy naznačují, že firemní filantropie nemá významný vliv na ziskovost firem. Některé nedostatky a omezení mé analýzy jsou rovněž diskutovány.
Firemní filantropie jako nezbytná součást firemní strategie
Maňáková, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Obadalová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá firemní filantropií jako nezbytnou součástí firemní strategie. Teoretická část definuje firemní filantropii, její jednotlivé nástroje a charakterizuje ji jako součást CSR. Praktická část zobrazuje propracovanou stratgii firemní filantropie na 3 firmách - T-Mobile Czech Republic, a.s., Johnson&Johnson, s.r.o. a Československá obchodní banka a.s. a stejně tak zkoumá postoj veřejnosti k této problematice.
Corporate Social Responsibility v praxi českých a zahraničních firem
Kobelková, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Korbelová, Marta (oponent)
Teoretická část se zabývá podstatou a postupným vývojem konceptu společenské odpovědnosti. Jmenuje základní pilíře, o které se opírá koncept společenské odpovědnosti, a podrobněji se věnuje subjektům, kterých se tento koncept týká. Poskytuje argumenty pro a proti implementaci společenské odpovědnosti, uvádí nástroje jejího měření. Zabývá se současnou situací této problematiky v Evropě a v České republice. Podrobněji popisuje jednotlivé kroky pro implementaci společenské odpovědnosti v praxi a její efektivní komunikaci. V praktické části je koncept společenské odpovědnosti posuzován z hlediska možností velké mezinárodní společnosti Johnson & Johnson a středně velké české společnosti Tylex Letovice, a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.