Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 278 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Feminism in The Scarlet Letter and comparing Hester Prynne with Margaret Fuller's writings in Woman in the Nineteenth Century
KONOPKOVÁ, Tereza
Tato práce zkoumá otázku feminismu jako jednoho z přístupů k postavě Hester Prynne z románu Šarlatové písmeno od Nathaniela Hawthorna. Tento román je považován za feministický nejen kvůli tomu, jak je v něm Hester vykreslena, ale také kvůli faktu, že kniha byla napsána v době vzrůstu feministického hnutí a také kvůli tomu, že měl Hawthorne blízko k Margaret Fullerové, která byla jednou z předních feministek své doby. Na základě srovnání poznámek z knihy Fullerové Žena v Devatenáctém Století a diskuze o dalších přístupech k románu tato práce ukazuje, že Hester Prynne, ačkoli vykazuje známky feminismu, není ani tak moc feministkou jako spíše transcendentalistkou. Toto je zřejmé, když si čtenář uvědomí, že Hester nezměnila pohled společnosti na nezávislé ženy, které usilují o své cíle, ale že se snaží žít sama pro sebe v souladu s Bohem a přírodou.
Literary Portraits of the Louisiana Woman by Novelists George W. Cable, Kate Chopin and Ernest J. Gaines
ŠOTTOVÁ, Kristýna
Anotace Tato diplomová práce se zabývá literárním znázorněním žen ve třech odlišných románech zasazených do různých historických období ve státu Louisiana. Předmětem analýzy jsou romány The Grandissimes od George W. Cablea, The Awakening od Kate Chopinové a Catherine Carmier od Ernesta J. Gainese. Práce začíná souhrnným historickým a kulturním kontextem Louisiany, zdůrazňujícím postavení žen, rasové, etnické a náboženské vlivy. Poté je každý z autorů zkoumám jednotlivě včetně svého života, literární kariéry a hlavních témat, kterým se ve svém díle věnuje. Speciální pozornost je věnována významným ženským postavám, s důrazem na jejich roli v ději, individuální příběhy, motivace, kulturní, náboženský a společenský kontext. Porovnáním společných a odlišných znaků těchto ženských postav, které sdílejí francouzský původ a katolickou víru, si práce klade za cíl zlepšit pochopení reprezentace žen v louisianské literatuře.
Implementace genderové problematiky do výuky
DAVIDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá způsobem efektivního zapojení problematiky genderu a feminismu do výuky. Teoretická část práce popisuje zmíněné základní pojmy, jejich vývoj a současnou problematiku - převážně pak cílí na témata genderových rolí a stereotypů ve společnosti, feminizovaných pozic a souvisejícího gender pay-gap. V následující části práce se tato problematika přesouvá do oblasti českého školství: Jsou v českém školství uplatňovány některé ze zmíněných stereotypů? Jak funguje genderově citlivá výchova? Jak je nahlíženo na feminismus v rámci Občanské výchovy a Základů společenských věd? Praktická část práce se poté věnuje uplatněním poznatků z teorie a ukazuje přípravu modelového bloku na téma feminismus, zařazeného do výuky Základů společenských věd. Tyto modelové hodiny byly následně využity ve výuce Základů společenských věd na gymnáziu EDUCAnet - střední škola a základní škola České Budějovice, s.r.o. Studenti před samotnou výukou tohoto bloku zodpověděli dotazník zaměřující se právě na téma genderu a feminismu. Po dokončení zaměřené výuky proběhla reflexe efektivity daných hodin a jejich přínosu pro studenty.
Sexshop
Trokhina, Ekaterina ; Jarkovská,, Lucie (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Naše společnost se potýká s nedostatkem sexuálního vzdělávání, což má dopady na psychické i fyzické zdraví a vztahy obecně. V této práci přicházím s řešením v podobě putovní galerie, Sexshop nomad gallery, která si klade za cíl rozbíjet neuvědomované patriarchální modely sexuality, které přejímáme například z mainstreamové pornografie. Danou problematiku – a posléze další témata lidské sexuality – prozkoumáme z pozic umění i společné reflexe, abychom vytvořili prostor pro komunikaci o tématech, která ve společnosti chybí, v místech, kam se institucionalizovaná sexuální osvěta nedostává.
Proměna vnímání feminismu v českých literárních časopisech v desátých letech 21.století
Součková, Alžběta ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá proměnou vnímání feminismu na stránkách tří českých literárních časopisů mezi lety 2011 a 2020, tedy v desátých letech 21. století. Součástí práce je stručné představení historického vývoje ženského hnutí v globální perspektivě i v kontextu českého prostoru, stejně jako teoretické vymezení konceptů feminismu a genderu. Důležitou součástí práce je také představení dnešního vnímání feminismu v české společnosti a událostí, které od počátku 90. let formovaly obraz feminismu v České republice. Dále je v práci reflektována současná česká literatura a její vztah k feminismu, včetně osobností zastávající silné pozice na různých názorových pólech. Celé teoretické zázemí je v práci následně využito při analýze tří konkrétních literárních periodik: A2, Hostu a Tvaru. V těchto literárních časopisech jsou pomocí obsahové analýzy zachyceny texty, které se věnují feministickým tématům. Následně jsou tyto texty dále zpracovávány a kategorizovány. Cílem analýzy je přinést co nejvíce aktuální obraz o vnímání a prezentaci feminismu na české literární scéně, ale také zjistit, jestli a v jakém rozsahu se tématu literární periodika věnují. Analýza pokrývá rozmezí deseti let a má tak potenciál zachytit dlouhodobé trendy či změny.
Analýza (re)produkce kánonu (dějin) architektury 20. století
Brůhová, Klára ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Kobová, Ĺubica (oponent)
Diplomová práce Analýza (re)produkce kánonu (dějin) architektury 20. století se věnuje tématu architektonickému kánonu a především kritické reflexi principů jeho utváření. Práce představuje teoretická východiska i argumentaci objevující se v zahraničních i tuzemských textech (publikovaných od druhé vlny feminismu po současnost), které na architektonický kánon a výklad dějin architektury nahlíží kriticky - především prizmatem genderu. Analytická část práce se soustředí na kvantitativní a kvalitativní obsahovou analýzu sylabů k přehledovým kursům dějin architektury vyučovaným na českých vysokých školách, přičemž cílem je najít odpověď na výzkumnou otázku: Jak se na vysokých školách v České republice učí/vykládají dějiny architektury 20. století - a do jaké míry jde o dějiny zohledňující tvůrčí přínos žen, resp. o dějiny kritické? Klíčová slova Dějiny architektury, gender, feminismus, kánon, architektura 20. století, architektky, vzdělávání
Média o ženách: Reprodukce symbolického násilí
Ježková, Adéla ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce analyzuje reprodukci symbolického násilí ve vybraných nejčtenějších médiích v Česku. Jmenovitě se jedná o deníky Blesk, MF Dnes, Lidové noviny, Právo, Aha!, Hospodářské noviny a internetové servery blesk.cz, idnes.cz, lidovky.cz, novinky.cz, ahaonline.cz, hn.cz. Analýza sleduje roky 2020 a 2022. V první části diplomová práce rozebírá stěžejní teoretická východiska, koncepty a myšlenky, o které se práce opírá v analytické části. Hlavním cílem praktické části diplomové práce je nabídnout komplexní typologii symbolického násilí v českém mediálním prostředí. Tedy, zda, a jakými způsoby vybraná česká média udržují genderové nerovnosti a nerovnoměrně distribuují moc ve společnosti prostřednictvím jazyka. Vzhledem ke složitosti konceptu symbolického násilí práce využívá kombinaci obsahové a diskurzivní analýzy. Výstupy předkládají souhrnný přehled o výskytu symbolického násilí ve zvolených médiích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 278 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.