Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Nástroje pro budování vlastní edukační strategie
Pešinová, Karolína ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Nástroje pro budování vlastní edukační strategie Abstrakt: Cílem této diplomové práce je seznámit se s nástroji na popis edukačního stylu učitele, který byl navržen M. Hejným a jeho týmem. Ve své práci využívám diplomovou práci paní učitelky Gabriely Hlavaté, která popisuje vlastní posun od transmisivní ke konstruktivní výuce v hodinách matematiky. Posun je velmi pěkně zreflektován, proto jsem se rozhodla popsat její změnu pomocí parametrů edukačního stylu učitele. Dalším z bodů mé práce je sledování mého vlastního vývoje při výuce matematiky. Díky absolvované praxi jsem získala materiály, které společně s dvaceti parametry edukačního stylu učitele poslouží k analýze a popisu mého vlastního edukačního stylu. Zvolením tohoto tématu je zodpovídána otázka, zda lze pozorovat změny v mém edukačním stylu v hodinách matematiky. Snažím se zjistit, kde se stále mohu zlepšovat a kde jsem naopak na takové úrovni, že další posun už není nutný. Během práce si ujasňuji, zda jsem schopna zvládnout výuku pomocí metod vyučování orientovaných na budování schémat. Klíčová slova: edukační strategie, přesvědčení učitele, konstruktivistický přístup, transmisivní přístup, experimenty, analýza
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni
Kácovský, Petr ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bochníček, Zdeněk (oponent) ; Kříž, Jan (oponent)
Název práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...
Náměty na pozorování a experimenty ve školním akváriu
Siegelová, Michaela ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím akvária a vodních živočichů ve výuce biologie a přírodopisu. Jsou zde sepsány náměty na školní experimenty a pozorování různých skupin sladkovodních živočichů, kteří jsou vybrané tak, aby je mohl učitel odchytit v našich vodách, případně je zakoupit v prodejnách Zverimexu. V práci můžeme nalézt návody na pozorování a experimenty vodních larev hmyzu, polypovců, ploštěnek, měkkýšů, kroužkovců, členovců, obojživelníků a ryb. Sepsané školní pokusy jsou doplněny o názorné obrázky a videa, které pomohou k pochopení danému experimentu či pozorování. U každého zmíněného živočicha je sepsána jeho stručná charakteristika a informace o chovu a zřízení akvária. V práci je též popsána studenovodní a teplovodní akvaristika. U každého typu jsou sepsány druhy živočichů a rostlin, které v těchto akvárií můžeme chovat a pěstovat. Součástí této bakalářské práce je také stručný popis základního vybavení akvária jako je osvětlení, filtrace, vytápění a provzdušňování. Je zde také popsána údržba, umístění a základní péče o školní akvárium.
Analýza vlivu trénovací datové sady na úspěšnost segmentace
Benešovská, Veronika ; Vičar, Tomáš (oponent) ; Jakubíček, Roman (vedoucí práce)
Mikrobiální struktury jsou v každém živém organismu, proto je důležité je klasifikovat pro následné zkoumání jejich původu a funkce. Společnost Bruker, s.r.o vyvíjí právě pro tento účel přístroj MBT Pathfinder, který automatizuje přenos kolonií na MALDI destičky, kde probíhá následná analýza vzorku. Přenášené kolonie lze vybrat ručně nebo pomocí algoritmu, který zajistí automatickou segmentaci kolonií. Tento algoritmus je nejdříve potřeba naučit na trénovací množině, která má velký vliv na jeho přesnost. Tato práce se zabývá měřením vlivu datové sady na přesnost tohoto algoritmu.
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni
Kácovský, Petr ; Drozd, Zdeněk (vedoucí práce)
Název práce: Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni Autor: Petr Kácovský Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Zdeněk Drozd, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato disertační práce se zaměřuje na vybrané aspekty výuky termodynamiky na vyšším stupni českých gymnázií. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části: Výzkumná část se věnuje studiu typických konceptuálních obtíží studentů v oblasti tepelných jevů a jejím primárním cílem je identifikace nejvýraznějších miskoncepcí studované populace. Formou konceptuálního testu bylo v pretestu a posttestu osloveno více než 500 studentů, přibližně polovina z nich se s dvouletým odstupem zúčastnila také třetího, retenčního testování. Výsledky konceptuálního testu jsou provázány s výsledky paralelně prováděných výzkumů postojů respondentů. Vývojová část práce - zčásti inspirovaná předcházejícím výzkumem miskoncepcí - je věnována přípravě a testování experimentů relevantních pro výuku termodynamiky. Celkem bylo zpracováno, se studenty vyzkoušeno a v elektronické podobě zveřejněno 46 podrobně komentovaných a zdokumentovaných pokusů určených primárně pro učitele coby inspirace a podpora jejich vlastního experimentování. Tento materiál pro učitele je doplněn sadou deseti pracovních listů, které slouží...
Aktivity pro výuku termiky na různých stupních škol
Kopřiva, Tomáš ; Koudelková, Věra (vedoucí práce) ; Kácovský, Petr (oponent)
Název práce: Aktivity pro výuku termiky na různých stupních škol Autor: Tomáš Kopřiva Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Věra Koudelková, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na ukázání vývoje žákovského chápání různých konceptů z termiky na úrovni základní a střední školy ve třech úrovních. Ke každému konceptu jsou zpracovány pracovní materiály pro učitele na laboratorní práce a experiment je demonstrován na videu. Klíčová slova: termika, experimenty, Rámcové vzdělávací programy
Využití příběhu propojeného s fyzikálními pokusy ve výuce na základní škole
Doležalová, Jana ; Houfková, Jitka (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl vytvořit metodický materiál pro pedagogy a pedagožky vyučující na prvním stupni základních škol přírodní vědy. Práce obsahuje rešerši materiálů týkajících se fyzikálních experimentů pro žáky základních škol. Hlavní částí práce je pohádkový příběh, jehož součástí je pět experimentů, na jejichž provedení se děti podílí. Ke každému pokusu je vytvořen metodický list pro učitele, obsahující návod k experimentu doplněný o praktické poznámky a pracovní list skládající se z různorodých úloh, který může sloužit k prohloubení a rozšíření znalostí získaných při pokusu ve škole. Nedílnou součástí práce je popis průběhu realizace vytvořeného metodického programu a dětská zpětná vazba.
Vede zvýšená koncentrace CO2 k rychlejšímu růstu rostlin napříč biomy?
Pyšek, Ivan ; Šímová, Irena (vedoucí práce) ; Lhotáková, Zuzana (oponent)
Produkce rostlinné biomasy závisí na abiotických a biotických faktorech, tyto faktory se liší napříč biomy. Jedním z abiotických faktorů je koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře, jejíž vývoj je intenzivně sledován. V současné době probíhají klimatické změny, které zahrnují především globální oteplování a příčinou těchto změn je převážně antropogenní činnost (spalování fosilních paliv a následné navyšování koncentrace skleníkových plynů oxidu uhličitého, methanu atd.). Vlivem zvýšené koncentrace oxidu uhličitého v atmosféře může docházet k navýšení nárůstu rostlinné biomasy, fotosyntetické aktivity, snižování stomatální vodivosti a míry transpirace a má tedy globálně pozitivní dopad na rostliny. Metoda FACE umožňuje sledování reakcí rostlin na zvýšenou koncentraci oxidu uhličitého v atmosféře v přirozeném prostředí. Reakce rostlin na zvyšování koncentrace oxidu uhličitého je ovlivněna biotickými a abiotickým faktory, které se mění napříč biomy a také druhem metabolismu rostlin (C3 a C4 metabolismus). Rostliny s C3 metabolismem vystavené zvýšené koncentraci oxidu uhličitého reagují okamžitě, ale postupem času dochází k aklimatizaci, kdy se reakce na zvýšenou koncentraci oxidu uhličitého snižuje. Naopak rostliny s C4 metabolismem reagují se zpožděním, ale nedochází zde k tak vysoké míře...
Monitorovací zařízení pro kvasné procesy využívající termodynamické senzory
Jáneš, Pavel ; Búran, Martin (oponent) ; Adámek, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh a realizaci prototypu zařízení, které má sloužit k monitorování kvasných procesů v potravinářství pomocí termodynamických senzorů. Práce obsahuje stručný popis kvasných procesů v potravinářství a také možné metody jejich monitorování. Dále se zabývá principem termodynamického senzoru a popisem mikrokontroléru ESP32, který je jádrem prototypu. Následně se zabývá návrhem prototypu včetně obslužného programu pro ESP32, který je schopen monitorovat kvasný proces pomocí dvojice termodynamických senzorů a dle nastavení uživatelem naměřená data zasílat na cloudovou službu ThingSpeak, do osobního počítače a případně je ukládat do paměti Flash. Dále se práce zabývá testováním výsledného prototypu při experimentálních měřeních, při kterých byly s prototypem monitorovány kvasné procesy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.