Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 576 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Inkluze žáka s lehkým mentálním postižením na střední odborné škole
Kalfasová, Ludmila
Bakalářská práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením na středních odborných školách. Tato práce je rozdělena do dvou částí – část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na definici pojmu mentální postižení, zabývá se etiologií a klasifikací mentálního postižení, charakteristikou jednotlivých stupňů mentálního postižení, edukací žáků s mentálním postižením a jejich integrací, případně inkluzí. Dále zde popisuji, co je individuální vzdělávací plán a zabývám se zde i činností asistenta pedagoga a jeho rolí v pomoci žákům s mentálním postižením. Praktická část shrnuje výsledky výzkumného šetření, které se týkalo problematiky vzdělávání žáků s mentálním postižením. Zjišťovalo se, jaké mají pedagogičtí pracovníci zkušenosti s edukací žáků s mentálním postižením, jaké výhody a nevýhody vidí v integraci žáků s lehkým mentálním postižením na středních odborných školách. Respondenti byli pedagogové z různých odborných škol převážně z Jihomoravského kraje a Vysočiny. K výzkumnému šetření bylo využito kvantitativní metodologie. Snahou bylo popsat zkoumanou skutečnost pomocí dat, která byla následně zpracována. Na základě zjištěných dat, byl vypracován soubor opatření (návrh, doporučení), jak zlepšit inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách
Plaček, Stanislav
Tato bakalářská práce s názvem VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍNI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH byla zpracována na závěr bakalářského studia. Bakalářská práce je zaměřená na problematiku VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNIMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH (dále jen SVP). Teoretická část se zabývá charakteristikou a kategorizací dětí, žáků a studentů se SVP, českým vzdělávacím systémem a legislativou. Dále jsou pak zde všeobecně shrnuty postupy a metody, které se využívají při vzdělávání studentů se SVP. V praktické části jsem na základě dat získaných pomocí dotazníkového šetření zjistil, jaké prostředky a metody se nejčastěji využívají při edukaci studentů na střední škole z hlediska pedagogů.
Možnosti uplatnění psychologa v oblasti předporodní psychoprofylaktické péče
Sýkora, Jan ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Matoušová, Milada (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na možnosti uplatnění psychologa v procesu psychoprofylaktické péče o rodičku, případně oba nastávající rodiče. Teoretická část se pokouší vymezit pojem předporodní psychoprofylaktické péče a zmapovat situaci z hlediska významných osobností v oblasti předporodní psychoprofylaktické péče a z hlediska historických souvislostí. Dále se pokouší vymezit úkoly předporodní psychoprofylaktické péče, seznámit se strukturou kurzů a prozkoumat jednotlivé porodní alternativy. Realizovaný výzkumný projekt kvalitativním způsobem zkoumá význam role psychologa v průběhu těhotenství nastávající matky a v oblasti prenatální péče o fetus. Zvolenou metodou polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje jak potřeby a postoje těhotných žen, zejména ve třetím trimestru, tak zkušenosti psychologů, danou oblastí se zabývající.
Rizikové chování na internetu se zaměřením na sociální sítě
Šestáková, Michaela ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Urban, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem rizikového chování na internetu se zaměřením na sociální sítě. Cílem práce je přiblížit rizika, kterým jsou děti a dospívající v dnešní době vystaveny. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje sociální sítě, vymezuje základní rizika online světa a zaměřuje se na prevenci v této oblasti. V praktické části je proveden kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření s cílem zjistit, zda má edukace, primárně od rodičů nebo školy, pozitivní dopad na prevenci problematického chování na internetu a sociálních sítích.
Edukační potenciál sbírky odlitků antické plastiky na zámku Duchcov
Kovalovská, Soňa ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Kepartová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukační potenciál sbírky sádrových odlitků antické plastiky, která je vystavena na státním zámku Duchcov v expozici s názvem Okouzleni Antikou. Teoretická část práce se věnuje představení a historii sbírky odlitků antické plastiky patřící Ústavu pro klasickou archeologii Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a jejím vybraným paralelám v zahraničí. V této části práce jsou rozebrány i edukační programy a akce v těchto zahraničních institucích. Druhá část práce je věnována současnému stavu edukace k expozici Okouzleni antikou a hlavně analýze edukačního potenciálu této expozice. Součástí je také praktická část věnující se přípravě, realizaci a vyhodnocení pilotního edukačního programu s názvem Na hoře Olympu. Po stopách řeckých bájí a pověstí, který je určen pro 2. stupeň ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA edukace, edukační program, antika, sádrové odlitky, zámek Duchcov, vzdělávání, interpretace, kulturní dědictví
Edukace prvorodiček o kojení
Hallerová, Tereza ; Laštůvka, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čiháková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice kojení. Konkrétně se zaměřuje na edukaci prvorodiček o kojení, která hraje nenahraditelnou roli v následujícím průběhu kojení a kvalitě výživy kojeného dítěte. Práce je koncipována jako teoreticko - praktická. Cílem teoretické části je přiblížit problematiku kojení. Seznamuje s anatomií ženského prsu, s fyziologií laktace a složením mateřského mléka. Dále popisuje význam a výhody kojení, správnou techniku kojení a zmiňuje se o běžných komplikacích spojených s kojením a jejich řešení. V neposlední řadě popisuje roli porodní asistentky v péči o kojící ženu, význam a formy edukace žen o kojení a poukazuje na systém podpory kojení ve světě. V praktické části je cílem zmapovat zájem prvorodiček o služby laktačního poradenství a zjistit jejich spokojenost s poskytnutými službami. Výzkum se snaží zjistit, zda a jaký vliv má využití služeb laktačního poradenství na průběh a délku kojení. Dále výzkum sleduje, kdy ženám nastoupila laktace a zda tato data korespondují s využitím služeb laktačního poradenství před porodem či nikoliv. U žen, které jsou zařazeny do studie, se následně pomocí periodicky zaslaných 3 dotazníků sleduje průběh kojení a využívání služeb laktačního poradenství. Sledované období je od hospitalizace na oddělení šestinedělí po 3. měsíc po narození...
Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy
Repiská, Terezie ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy, je rozdělená do pěti kapitol. V první kapitole se věnuje stručné historii Pivovarského muzea v Plzni, jeho aktuální i plánované expozici a spolupráci muzea s plzeňskými pivovary. Následující kapitola se věnuje muzejní pedagogice, kromě legislativy a důležitých pojmů, se v ní čtenář dočte i užitečné rady pro tvorbu edukačních programů. Další tři kapitoly se věnují tvorbě edukačních programů na zakázku Pivovarského muzea. Třetí a čtvrtá kapitola obsahuje popis prohlídek s edukačními prvky. Jedna nese název "Po stopách dávné Plzně se čtyřnohým přítelem" a kromě nástinu plzeňské historie se během této prohlídky dozví žáci i spoustu informací o životě prostých lidí ve středověkých městech. Druhá nese název "Jak se v Plzni vařil tekutý chléb", a obsahuje aktivity vedoucí k pochopení zákonitostí vaření piva a důležitosti pivovarnictví pro rozvoj města Plzeň. Pátá kapitola popisuje edukační program s názvem "Na den bečvářem" a seznamuje žáky s tradičním řemeslem bednářstvím a jeho odnoží bečvářství.
Regenerace ve sportu dětí
Študentová, Jitka ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
6 Abstrakt: Název: Regenerace ve sportu u dětí Cíl práce: Cílem je porovnat doporučení pro regeneraci dětí mladšího školního věku z literatury se skutečným praktickým uplatněním těchto doporučení ve sportovním životě. Dalším cílem je následně zhodnotit, jak se k regeneraci dětí přistupuje z pohledu rodiny. Metoda: Tato bakalářská práce je neexperimentálního charakteru. K získání potřebných dat byly použity metody literární rešerše, metoda pozorování a dotazníková metoda, která byla aplikována na soubor 32 sportujících dětí ve věku 6-10 let. Data byla zpracována v programu Excel do formy tabulek a grafů. Výsledky: Závěry dotazníkového šetření byly prezentovány formou přehledných grafů a tabulek a vypovídají o dostatečném transferu literaturou doporučených regeneračních prostředků ve sportu dětí do praktického života, nejen sportovního, ale i rodinného, tedy osobního. Nejčastějším regeneračním prostředkem byla regenerace pohybem. Klíčová slova: Odpočinek, sport, mladší školní věk, edukace, zdraví.
Porovnání výuky házené ve výuce tělesné výchovy na 2. stupni základních škol a na víceletých gymnáziích.
Stránská, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výuky házené v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol a na víceletých gymnáziích v kraji Praha. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojetím výuky házené v rámci Rámcového vzdělávacího programu, ve školní tělesné výchově, pravidly a didaktikou házené. Praktická část se věnuje mapování a následnému porovnání výuky a vybavenosti škol k výuce školní házené na základních školách a víceletých gymnáziích v kraji Praha, prostřednictvím dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 576 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.