Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,623 záznamů.  začátekpředchozí2609 - 2618dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Véghová, Renáta ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo navrhnúť školské stavby zodpovedajúce súčasným trendom a zároveň nadviazať a ďalej rozvíjať koncept urbanistického rozvoja Černé louky.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Liptáková, Jana ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Zámerom a úlohou práce je nájsť takú formu, priestorové usporiadanie a funkčné vzťahy školy, ktoré by vyhovovali súčasným vyučovacím trendom a potrebám. Návrh by mal nájsť taký typ školy, ktorý by zapadol do tohto špecifického prostredia a riešil problémy v ňom. Škola na tomto mieste by mala byť solitérnou stavbou, tak aby podporovala celkový charakter prstenca. Princíp umiestnenia školy v centre mesta a zároveň zabezpečenie bezpečnosti a hlavne psychického pohodlia priviedlo návrh k myšlienke monobloku. Uzatvárajúceho a koncentrovaného sa do vnútra a fungujúceho jednotne ako architektonického organizmu. Návrh sa preto snaží pôsobiť navonok jednoducho a stroho - ochranne a vo vnútri ukrývať bezpečný ale zaujímavý školský život. Ideovo by sa mala zelená lúka dostať dovnútra školy. Umiestnenie sa nachádza medzi dvoma prostrediami, ktoré neoddeľuje, ale naopak sa snaží čo pokiaľ do najväčšej miery ich prepojenie v úrovni parteru. Nevytvára blokádu ale možnosť prechodu vo viacerých častiach. Verejné priestranstvo a mestská zeleň, ktoré boli na tomto mieste odobrané sa posúvajú do vyššej úrovne vegetačnej strechy parteru školy. Pôvodné otvorené mestské verejné priestranstvo je nahradené uzatvoreným parterom školy, ktoré však tvorí spoločný základ - platformu. Tento základ vytvára spoločenský poloverejný priestor, ktorý umožňuje voľný pohyb, stretávanie rôznych vekových skupín a tak vytvára akúsi sociálnu platformu pre všetky školy. Parter je pohľadovo otvorený do okolitej zelene čo podporuje kontinuitu priestoru. Túto myšlienku podporuje sklenená fasáda s drevenými tieniacimi lamelami. Merítko parteru sa odvíja od veľkosti zelene, tak aby drevené lamely pôsobili ako kmene stromov a pri pohľade von z budovy sa opticky strácali. Oproti ľahkému základu sa stavia do kontrastu ťažká betónová hmota, ktorá prezentuje jednotlivé funkčné celky skôl posadených na socialno- spoločenskej platforme školy, levitujúce nad zeleňou Černej louky. Motívom dookola obiehajúcej atiky je vytvorená jednotnosť a jednoznačnosť celku.
Aktivace pionýrských tábořišť
Kilianová, Jana ; Matoušková, Petra (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce má ambici nabídnout přístup k řešení otázek společnosti, které se netýkají pouze architektonických problémů, ale problémů hlubších – výchovných, vzdělávacích, existenčních. Využitím rozpadlé sítě zařízení bývalých pionýrských táborových základen a jejím opětovným zaktivněním a začleněním do společnosti, vytvářím vzdělávací systém zohledňující sociální vývoj.
Brněnský Bronx - změna adresy
Miklová, Kamila ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje prostorovou studii obnovy veřejných prostor v lokalitě brněnského Bronxu. Práce zahrnuje několik velkých urbanistických a sociálních problémů. Jedná se o řešení problémů sociálně vyloučené oblasti, o otázku soužití s etnickými menšinami a dále o brownfields a řešení vhodné formy gentrifikace problémové čtvrti. Návrh řeší prostupnost největším blokem, který je lemován ulicemi Bratislavská, Hvězdová, Francouzská a Stará. Je zde navržena nová struktura veřejných prostorů - náměstí, která jsou jako korálky navlékány na síť nově navržených ulic. Dále se zabývá zejména tvorbou veřejného prostoru v blízkosti bývalého káznice. V návrhu díky odstranění přístaveb vzniká prostor pro dvě nová náměstí. Kreativní náměstí a Náměstí Romské kultury. Díky vhodné dostavbě nových objektů je podpořeno náměstí a odhalena původní podoba bývalé káznice.
Science & Technology Park in Zlín
Zelik, Radovan ; Svoboda, Jiří (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
artistic workshop focused on enhancment and development of the central urban zone. Based on former urban idea of education as one of the basic activities to comunicate a presentate the cultural ideas.
Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 a její možný odraz ve výuce na základních a středních školách
Pajpachová, Veronika ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je Koncepce Ochrany obyvatelstva do roku 2020 a její možný odraz ve výuce na základních a středních školách. Na konci minulého století byla problematika výuky ochrany obyvatelstva na školách značně zanedbána. Proto je potřeba vytvořit funkční systém, který by umožnil kvalitní vzdělávání školní mládeže. První část práce se věnuje historii ochrany obyvatelstva, popisuje mimořádné události na území České republiky a přináší přehled příruček a pomůcek používaných při výuce. Druhá část představuje Koncepci ochrany obyvatelstva do roku 2020 a ukazuje současný stav výuky. Závěr práce je věnován návrhu systému vzdělávání.
Úloha lidí v systému managementu kvality
Barák, Michal ; Tabas, Marek (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Podstatou této bakalářské práce je literární rešerše na téma Úloha lidí v systému managementu kvality. Na základě odborné literatury a internetových odkazů zobrazuji současnou úlohu lidského faktoru jak ve výrobní oblasti, tak v oblasti vedení. Jednotlivé kapitoly doplňuji vlastními poznatky z praxe. Na závěr hodnotím možný budoucí vývoj managementu kvality.
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.
Teorie a praxe výchovy k bezpečnostní ochraně obyvatelstva na základních školách
Kratochvíl, Zdeněk ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Věci, jevy a procesy jsou stále rizikovější. Bezpečnostní problematice a výchově k ní je nutno věnovat pozornost už od dětství. Zákonem je stanoveno, aby se touto problematikou zabývali učitelé na základních školách, aby se v dětech již od jejich raného věku rozvíjely tyto návyky a vědomosti. V této práci se dozvíte, zda systém, který byl v našem školství zaveden v roce 2003, funguje.
Galerie moderního umění Brno
Šnerch, Jiří ; Teplý, Vladimír (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Na základě studie, vytvořené v předmětu AG32, je zpracována následující bakalářská práce, která studii dále rozvádí do stupně Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provádění stavby. Tématem práce je Galerie moderního umění Brno, pro které bylo zadáno místo stavby na Kraví Hoře v Brně, Veveří. V blízkosti řešeného pozemku se nachází park na Kraví hoře, Hvězdárna a planetárium Brno, plavecký bazén na Kraví hoře, zahrádkářské kolonie v sousedství ze severní a východní strany a objekty tenisu a tenisových hal při jižní hranici pozemku. Pozemek je svažitý, což poměrně ovlivnilo návrh. Mou hlavní myšlenkou bylo vytvoření monumentální stavby pro veřejnost, která bude reprezentovat svou funkci a zároveň bude v co možná největším souladu s morfologií terénu. Tomu napomáhá samotné ztvárnění fasády objektu s kolonádou na pomyslném postamentu, tvořeném spodním patrem, veřejný prostor před galerií s parkovou úpravou a snížení severní části objektu se zelenou střechou do úrovně terénu. Galerie má funkci kulturně-vzdělávací, s přidruženou funkcí komerční, kterou zastupuje integrovaná kavárna a pronajímatelné prostory ateliérů. Samotná architektura objektu si pohrává s kombinací racionálního a organického pojetí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,623 záznamů.   začátekpředchozí2609 - 2618dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.