Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Dufková, Elena ; Pekárková, Anna (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání se věnuje charakteristice oboru taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v kurikulu základního vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu a vzdělávání žáků základních škol. V první části je definován Rámcový vzdělávací program a proměny, kterými prošel. Druhá část se zabývá taneční a pohybovou výchovou mimo kontext Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, poskytuje informace o základních principech a činnostech. Třetí, stěžejní část, tvoří taneční a pohybová výchova v intencích Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Detailněji jsou vymezeny cíle taneční a pohybové výchovy a kompetence, které jsou při ní rozvíjeny. Zdůrazněna je také vzájemná cílová a obsahová propojenost s dalšími vzdělávacími obory. Práce dochází k závěru, že taneční a pohybová výchova jako nový obor základního vzdělávání může poskytnout vhodný prostor pro všestranný rozvoj osobnosti žáků a tím napomoci k plnění hlavních cílů základního vzdělávání.
Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy
Kobyláková, Karolína ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá doplňujícím vzdělávacím oborem Taneční a pohybová výchova na 1. stupni základní školy. Hlavním cílem je zjistit zkušenosti z pilotního programu zavedení Taneční a pohybové výchovy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy - pohyb, tanec, jeho přínos pro vývoj člověka a vysvětlen význam taneční a pohybové výchovy jako výchovného prostředku. Vzhledem ke specifikaci 1 stupně je jedna z částí věnována problematice mladšího školního věku. V textu je také zmapován legislativní proces prosazování koncepce zavedení Taneční a pohybové výchovy a jeho konečné ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Podrobně se zabývá koncepcí Taneční a pohybové výchovy, jejím vzdělávacím obsahem, charakteristikou a cíli. V neposlední řadě se věnuje problému kvalifikovanosti vyučujících daného předmětu. Výzkumná část zpracovává aktuální poznatky a zkušenosti z pětiletého cyklu výuky předmětu na pilotní ZŠ v Praze 5 - Slivenci prostřednictvím dotazníku pro 1. (vstupní) a 5. (výstupní) ročník. Mapuje aktuální stav zavádění výuky Taneční a pohybové výchovy v základních školách.
Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Dufková, Elena ; Pekárková, Anna (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání se věnuje charakteristice oboru taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v kurikulu základního vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu a vzdělávání žáků základních škol. V první části je definován Rámcový vzdělávací program a proměny, kterými prošel. Druhá část se zabývá taneční a pohybovou výchovou mimo kontext Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, poskytuje informace o základních principech a činnostech. Třetí, stěžejní část, tvoří taneční a pohybová výchova v intencích Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Detailněji jsou vymezeny cíle taneční a pohybové výchovy a kompetence, které jsou při ní rozvíjeny. Zdůrazněna je také vzájemná cílová a obsahová propojenost s dalšími vzdělávacími obory. Práce dochází k závěru, že taneční a pohybová výchova jako nový obor základního vzdělávání může poskytnout vhodný prostor pro všestranný rozvoj osobnosti žáků a tím napomoci k plnění hlavních cílů základního vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.