Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětské folklorní soubory jako způsob uchovávání tradic na Doudlebsku
ZEMANOVÁ, Eliška
Práce se zabývá uchováváním tradic národopisného regionu Doudlebsko v dětských folklorních souborech. První část práce je zaměřená na obecné pojmy jako dětský folklor, jeho žánry a jeho významem ve spojení s výchovou. Dále je pak věnována pozornost významu folklorních souborů ve vztahu k výchově ve volném čase. V rámci toho jsou popsány i činnosti, které jsou s působením folklorních souborů spojeny. Další část práce se zaměřuje na národopisnou oblast Doudlebsko. Ta je vymezena oproti ostatním národopisným oblastem jižních Čech, kterými jsou Blata, Kozácko a Prácheňsko. Poté se věnuji popsáním tradiční lidové kultury zvykům, nářečí, krojům, ale i lidovým písním a tancům. Poslední část je zaměřená na dětské folklorní soubory na Doudlebsku. Obsahuje popis souborů Bárováček, Doudlebánek, Jitřenka, Malý Furiant, Borovanský Malý furiant, Radost a Úsviťáček. Ke každému uvádím stručnou charakteristiku činnosti z důrazem na odlišnosti od ostatních souborů.
Vliv tradic lidové kultury, zvyků a obyčejů na výchovu dětí a jejich využití v dramatické výchově
MRÁZOVÁ, Vlasta
Práce se zabývá vlivem tradic lidové kultury na výchovu dětí. Teoretická část pojednává o historických kontextech spojení tradic lidové kultury se základní složkou lidu a dále se pokouší o přehledné uspořádání a obecný popis jednotlivých svátků, obřadů a výročních obyčejů v průběhu lidového roku. Druhá část se věnuje odkazu lidových tradic výchově ve školní praxi, je zde také stručně popsáno pojetí tradiční kultury v historických proměnách školy. Dále je pozornost zaměřena na tradiční lidovou kulturu prostřednictvím výchovy ve volném čase, kde mají své nezastupitelné místo dětské folklórní soubory. Na závěr je stručně popsán a charakterizován dětský folklór jako jeden z důležitých nástrojů výchovy dítěte. Praktická část se snaží naznačit možnost využití tradiční lidové kultury v dramatické výchově. Cílem vytvořeného tvůrčího projektu je seznámit děti se zvykoslovným projevem ?Otvírání studánek?, s jeho historií, významem a průběhem a motivovat členy souboru lidových tanců pro nacvičení a prezentaci obřadní hry.
Dětský folklor a jeho vliv na rozvoj osobnosti dítěte
DURDA, Lukáš
V této diplomové práci se zabýváme současným stavem českého dětského folkloru a jeho vlivem na rozvoj osobností jeho dětských protagonistů. Opíráme se zde o jednotlivé složky veřejného vystupování a o etnografické poznatky, které stavíme do souvislostí s problematikou volnočasových aktivit dětí a mládeže, čímž nabízíme náhled na potenciál dětského folkloru a jeho vliv na rozvoj osobností dětí. Práce je rozdělena do dvou částí. V její teoretické části je kladen důraz na názory osobností naší etnografie a dílčích disciplín veřejného vystupování. Též se opírá o zkušenosti a názory pracovníků s dětmi a mládeží v oblasti dětského folkloru. Druhá část diplomové práce je část praktická. Její náplň je tvořena popisem praktické činnosti dětského folklorního souboru Šafránek a rozhovory s jeho členy. K diplomové práci náleží též audiovizuální příloha.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.