Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí162 - 171dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny
BÖHMOVÁ, Michaela
BÖHMOVÁ, M. Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny. České Budějovice 2013. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce: PhDr. Ing. Marie Lhotová, Ph.D. Práce pojednává o domácím násilí, je rozdělena do dvou teoretických částí. První z těchto dvou teoretických částí je zaměřena na vymezení pojmu rodina, jaké jsou její základní funkce a co všechno ovlivňuje rodinné klima. Druhá část se podrobněji zaměřuje na domácí násilí - jaké jsou jeho znaky, formy a fáze, charakterizuje osobnost pachatele a oběti a v závěrečné kapitole s názvem "Rodinné klima" jsou vyvozeny závěry, které z uvedené práce vyplývají.
Schopnost sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách pracovat s agresivitou u klienta s těžkým mentálním postižením
VLACHOVÁ, Lucie
Agrese a agresivní projevy chování klientů jsou běžnou součástí života v sociálním zařízení. Zaměstnanci jsou školeni na zvládání projevů nepřiměřeného chování klientů, mnohdy se v této souvislosti musí vypořádávat s velmi nepříjemnými situacemi a snažit se zabránit zvyšování jejich četnosti. V současné době je tato problematika velmi aktuální a je nutno říci, že ne vždy je pracovníky v sociálních službách zvládána tak, aby došlo k co nejmenší újmě jak na straně klienta, tak na straně sociálního pracovníka. V úvodu své práce jsem se zabývala osvětlením typů mentální retardace, podrobněji jsem se zaměřila na její stupně podle mezinárodní klasifikace nemocí. Dále zmiňuji nejčastější přidružená onemocnění a typy služeb a zařízení, která jsou v současné době lidem s postižením k dispozici. Protože bych čtenáři své bakalářské práce ráda poskytla co nejucelenější přehled o dané problematice, zabývám se zde nejen základními pojmy, které s ní souvisí (mentální retardace, autismus, sociální pracovník či zařízení sociální péče), ale snažím se i o její rozkrytí a přiblížení širšímu okruhu pracovníků v sociálních službách. Pro bakalářskou práci byly použity kvantitativní metody získávání dat. Tato data jsem získala prostřednictvím kvantitativního dotazníku, který jsem v tištěné formě rozdala zkoumaným osobám k vyplnění. Ze zjištěných dat vyplynulo, že se všech 42 dotazovaných pracovníků (100%) při své práci alespoň jedenkrát v životě s agresivním chováním klientů setkalo. V okamžiku, kdy došlo ze strany klienta k agresivnímu chování, ve většině případů také postačilo odvedení pozornosti klienta na jinou alternativní činnost, čímž se podařilo situaci zvládnout. Popřípadě postačila snaha klienta slovně uklidnit, nebo použít slovní uklidňování s použitím úchopových technik. Cílem mé bakalářské práce byla snaha objasnit příčiny vzniku agresivního chování klienta s těžkou mentální retardací, zmínit některé spouštěče tohoto chování a zaměřit se na konkrétní metody používané pracovníky v sociálních službách. Ať už se jedná o systematickou práci s jednotlivcem nebo ve skupině, či jedná- li se přímo o úchopové techniky. Faktem je, že pokud má klient naplněny jeho základní potřeby, pracovníci jsou pravidelně vzdělávání a dodržují strukturovaný režim, který se osvědčil pro klienta s těžkou mentální retardací jako velmi přínosný, je četnost projevů agresivního chování výrazně nižší.
Násilí mezi mladými páry
DOSTÁLOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou partnerského násilí mezi mladými páry. Sledovaným objektem jsou studenti ve věku 17-25 let v Pardubickém kraji. Teoretická část je rozdělena do 3 okruhů. Úvod je věnován změnám ve společnosti po roce 1989 ve vztahu k partnerství. Další část se zabývá objasněním pojmu agrese a partnerské násilí, a přiblížením specifik těchto jevů. Poslední okruh je zaměřen na některé psychologické aspekty jedinců v období adolescence a rané dospělosti, na něž je orientováno výzkumné šetření. V empirické části jsou vyhodnoceny výsledky. Je hodnocena informovanost respondentů a vliv mýtů o partnerství a partnerském násilí. Kvantitativní výzkum byl proveden metodou dotazování. Anonymní dotazník, byl rozdán mezi 119 respondentů a návratnost dotazníků činila 100 %. Cílem práce bylo zjistit, jaký je současný stav informovanosti studentů v období adolescence a rané dospělosti, o problematice partnerského násilí. Dílčím cílem bylo objasnit, zda rodinné a společenské mýty, vztahující se k oblasti partnerství a partnerského násilí, ovlivňují názory těchto jedinců. V souvislosti s cíli práce stanovená H1, která předpokládala, že dívky vykazují vyšší znalost o problematice partnerského násilí než chlapci, nebyla potvrzena. H2, která předpokládala, že jednotlivé rodinné mýty a společenské předsudky, týkající se partnerství a partnerského násilí, ovlivňují názory nadpolovičního počtu respondentů, též nebyla potvrzena. Předpokládané využití této práce je především pro zvýšení informovanosti pedagogů, speciálních pedagogů, vychovatelů a dalších odborníků pracujících s dospívajícími jedinci, o násilí mezi mladými páry.
Agresivita dětí a mládeže mladšího školního věku
RUIBAROVÁ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá problematikou agrese a agresivity dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a charakteristiku agrese a agresivity. Konkrétně se zaměřuje na projevy agrese a faktory ovlivňující agresivitu a konečně na prevenci a nápravu této problematiky. Praktická část analyzuje výskyt agrese mezi žáky 4. a 5. ročníků. Cílem práce bylo, na kolik děti mladšího školního věku vnímají tuto problematiku a na kolik jsou schopny jí usměrňovat.
Kriminalita dětí a mladistvých jako sociální jev moderní společnosti
KADLECOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá protispolečenským jevem kriminality dětí a mladistvých, jeho sociologickým i kriminologickým rozborem. Uvádí možné příčiny výskytu násilnického a delikventního chování dětí a mladistvých v naší společnosti. Práce poukazuje na negativní jevy a agresi v naší společnosti, která může být spouštěčem dalšího kriminálního a delikventního chování. Tato bakalářská práce se zamýšlí nad postojem naší společnosti k projevu násilí, uvádí možnosti represe tohoto chování a snaží se zjistit jak nejlépe tomuto nežádoucímu jevu předcházet.
Šikana
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Bakalářská práce Šikana pojednává o projevech a prevenci šikany ve škole. V první kapitole jsou popsány příčiny, prvotní zrod agresivity, eliminace. Druhá kapitola vysvětluje historii a pojem šikany, podrobněji se zabývá příčinami, zamýšlí se nad osobnostmi všech zúčastněných. Třetí kapitola je věnována rodině a možným metodám, způsobu, jak minimalizovat šikanu v roinném prostředí. Uvádím zde vhodná doporučení pro komunikaci rodičů s dětmi, neboť jsou-li dodržena, vztahy jsou pevnější a šikana se minimalizuje.Zároveń upozorňuji na nevhodné postupy rodičů a jejich možné pozdější negativní reakce.Čtvrtá kapitola se zabývá prostředky minimalizace šikany ve škole. Popisuje metody prevence, které škola používá, uvádí správné způsoby vyšetřování šikany a opět se zamýšlí nad osobnostmi všech zúčastněných. Zkoumá, zda jsou příčiny šikany v jejich nesprávném chování a zároveň se snaží najít způsoby, směřující k minimalizaci šikany. Pátá kapitola vymezuje hranice pozitivního chování, upozorńuje na hrozící rizika, k nimiž při překročení těchto hranic dochází. Navrhuje možná řešní za pomoci odborníků, odborných středisek a zákonů, jenž se šikanou zabývají. Na konci všech kapitol je vždy stručná rekapitulace napsaného.
Agresivita dětí na 1. stupni ZŠ
KUDRNOVÁ, Eva
Cílem diplomové práce bylo dozvědět se základní údaje o agresivním chování dětí prvního stupně základní školy. Teoretická část definuje základní pojmy ? agrese a agresivita, dále se práce věnuje příčinám vzniku agresivního chování u dětí, jak se agresivní chování projevuje a hledá řešení při nápravě a prevenci agresivity dětí prvního stupně základní školy. Praktická část zkoumá, zda děti ví, co je to agresivní chování, zda už se s tímto chováním setkaly, jestli ví, co dělat v případě, že je někomu ubližováno, zda žáci důvěřují svým pedagogů a komu se svěřují. Práce zkoumá, kdo se ve škole chová agresivně, jak pedagogové trestají agresory a zda učí o této problematice své žáky. Vše se zkoumá pomocí dotazníku pro žáky a pro pedagogy. Ověřují se stanovené hypotetické výroky. Na konci práce je závěrečné shrnutí zkoumaných dat.
Vliv medií na agresivitu dětí základní školy.
JÍROVÁ, Monika
Cílem diplomové práce bylo, dozvědět se základní údaje o médích všeobecně a o vlivu médií na agresivitu dětí základní školy. Teoretická část definuje základní pojmy- média, masová média a agresivita. Dále se věnuje psychologii zkoumané skupiny, účinkům vlivu médií a zabývá se také nejoblíbenějšími médii mezi dětmi na základní škole. Praktické část zkoumá, jak děti nejraději tráví volný čas, zda hraní počítačových her a vysedávání u internetu je opravdu tak oblíbenou aktivitou. V neposlední řadě zjišťuje, zda není rodičům lhostejné, co jejich děti ve volném čase dělají. Vše pomocí dotazníku v pátých třídách základní školy. V závěru práce se ověřují stanovené hypotézy.
Agresivní projevy chování dětí v mateřské škole
PAÝROVÁ, Veronika
Záměrem bakalářské práce je upozornit na možnosti pedagogického přístupu k dětem s projevy agresivního chování v mateřské škole. V teoretické části se zaměřuje na pojem agrese a popis projevů a příčin agresivního chování dětí v mateřské škole. Na základě studia literatury doporučuje výchovné přístupy k dětem s agresivními projevy chování. V praktické části realizuje výzkum četnosti a způsobů projevů agresivního chování dětí v mateřské škole, definuje nejčastěji užívané metody působení učitelek MŠ na děti s projevy agresivity a porovná je s doporučeními vycházejícími ze studia odborné literatury.
Násilí jako projev trestné činnosti mladistvých
GRAMETBAUEROVÁ, Tereza
Agrese a sklony k násilnému jednání jsou součástí každého z nás nevyjímaje děti a mladistvé. Je důležité si uvědomit co je agrese a násilí a dále proč a jak vznikají, abychom dokázali následně takovéto jednání pochopit, ovládat a vysvětlit. V případě mladistvých je toto jednání mnohem závažnější, jelikož jde ještě o nevyzrálé osoby, které si často neuvědomují vzniklé následky. Příčiny, které je k tomuto násilnému jednání vedou se ukrývají především v jejich nejbližším okolí, ve kterém vyrůstají a formují se. Je proto velice důležité, aby se s mladistvými pracovalo a předcházelo tak jejich násilnému jednání. Pokud ovšem je tato práce neúčinná, je zapotřebí zákona, který nezapomíná ani na mladistvé. Ve vážnějších případech zasahuje a snaží se odstranit vzniklé škody a zabránit opakování protiprávního jednání. Cílem výzkumu bylo zkoumat a konfrontovat násilnou trestnou činnost páchanou mladistvými a zletilými pachateli. K dosažení výsledků byla využita kvalitativní metoda. Šlo o metodu řízeného rozhovoru, který byl veden s respondenty z řad pracovníků působících na úseku kriminality, kteří jsou z hlediska svých odborných znalostí a zkušeností kompetentní o dané problematice hovořit. Smyslem práce bylo zjistit, jaké jsou znaky a projevy násilné trestné činnosti mladistvých a zletilých pachatelů. Dále byly tyto skupiny porovnány pro odhalení existujících shod a rozdílů, které se v části rozhovorů ukázaly. Cíl práce byl naplněn. Pro potvrzení nebo vyvrácení hypotéz, které byly v části Diskuze vyřčeny, by bylo vhodné, aby rozhovory byly vedené s větším počtem respondentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí162 - 171dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.