Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace občanské společnosti podporující zaměstnanost rodičů v Praze a Středočeském kraji (2010 - 2012)
Crawley, Lucie ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se zabývá mapováním nabídky organizací občanské společnosti v oblasti Prahy a Středočeského kraje v letech 2010 - 2012, které se zaměřují na podporu zaměstnanosti rodičů. Do empirického výzkumu jsou zahrnuty programy osobnostního i profesního rozvoje klientů, pomoc s orientací na trhu práce, poradenství při hledání nové práce (včetně založení vlastního podnikání) a programy, které jsou zaměřené na práci se zaměstnavateli a slaďování rodinného a pracovního života. Vzhledem k tomu, že nabídka těchto organizací je pochopitelně do určité míry závislá na charakteristickém prostředí České republiky, rodinné politice a politice zaměstnanosti státu i Evropské unie, obsahuje tato diplomová práce rovněž shrnutí nejdůležitějších faktů, které se této oblasti týkají. Závěrem této diplomové práce je nejen analýza výstupů výzkumu, ale i návrh doporučení, která by mohla vést ke zlepšení situace.
Role učitele v nízkoprahových kurzech češtiny pro cizince
Kunová, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rolí učitele/lektora v nízkoprahových kurzech češtiny pro cizince (NPK), jež pořádá Centrum pro integraci cizinců (CIC). Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část sestává za tří hlavních kapitol. V první kapitole je vysvětlen pojem nízkoprahový, který je následně zasazen do kontextu (jazykového) vzdělávání cizinců, jež je zajišťováno státem či neziskovými organizacemi. Největší pozornost je věnována právě NPK CIC. Je zde popsáno, na jakých principech kurzy stojí, co je jejich obsahem a jaká jsou specifika (velkých) heterogenních skupin. Druhá kapitola se zaměřuje na vzdělávání dospělých obecně. Jsou zde uvedeny zásady vzdělávání dospělých a představeny klíčové kompetence, jež jsou v NPK rozvíjeny. Třetí kapitola se věnuje učiteli dospělých, resp. lektorovi. Definuje, kdo je lektor, a jaké jsou jeho kompetence. Jsou zde také srovnávány požadavky na učitele ve školách a na lektora NPK. Kapitola se zabývá rolemi učitele/lektora, je zde posuzována vhodnost použití těchto modelů na prostředí NPK. Prostor je zde věnován také týmovému vyučování. Empirická část se zabývá popisem východisek a provedení kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak lektoři nahlížejí na svou roli v NPK, které se v mnoha aspektech zásadně liší od kurzů...
Motivace starších dospělých ke studiu na vysoké škole
HALABICOVÁ, Helena
Práce se zabývá motivací starších dospělých ke studiu na vysoké škole. V první části se práce zabývá tématem vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, vymezení pojmu starší dospělost a objasnění pojmu motivace ve vztahu k formálnímu vzdělávání starších dospělých. Předkládá přehled realizovaných výzkumů v oblasti motivace starších dospělých ke studiu. Druhá část je věnována kvalitativnímu výzkumu, který odpovídá na otázky, co motivuje starší dospělé ke studiu na vysoké škole; jak popisují motivační činitele a další související okolnosti svého rozhodnutí studovat na vysoké škole; podle jakých kritérií posuzují starší dospělí přínosy studia a co je motivuje ve studiu vytrvat.
Vzdělávací instituce: Podnikání v turbulentní době
Hradil, Zbyněk ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
"Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době". Diplomová práce s názvem "Vzdělávací instituce: podnikání v turbulentní době" je zaměřena na aktuální problémy týkající se fungování institucí vzdělávání dospělých v turbulentním období. Tímto obdobím je myšlena doba během a po ekonomické krizi, která se vyznačuje neustálými změnami, nejistotou a chaosem. V diplomové práci jsou popsány vlivy turbulence na trh České republiky a naznačeny cesty, kudy se mohou vzdělávací instituce ubírat, aby obstály v novém tržním prostředí. Představeny jsou nové koncepce týkající se řízení vzdělávacích institucí z hlediska strategického, obchodního, finančního a marketingového. Teorie je podpořena převzatým průzkumem, týkajícím se aktuálních problémů a trendů. Hlavní praktickou částí diplomové práce je ekonometrický model, který poukazuje na vztah mezi investicemi do vzdělávání dospělých a některými makroekomickými veličinami. Zásadním zdrojem dat pro výpočet modelu byly data Českého statistického úřadu. Zde byly využity údaje o výdajích domácností na vzdělávání dospělých (rozlišeny na výdaje na pomaturitní a nadstavbové studium, VOŠ a VŠ a výdaje na vzdělávání dále nedefinované), které zastupovaly endogenní (vysvětlované) proměnné. Mezi exogenní (vysvětlující) proměnné patřily hlavní makroekonomické ukazatele...
Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých
Bachurová, Aneta ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
a klíčová slova Diplomová práce "Evropský program Grundtvig jako jedna z možností profesního rozvoje jedinců v oblasti vzdělávání dospělých" je pojata jako analytický pohled na oblast celoživotního učení a vzdělávání se zaměřením na evropský vzdělávací program Grundtvig. Cílem práce je poukázat na významnost komunitárního programu Grundtvig, jež se podílí na naplňování socioekonomických pilířů současné evropské strategie a nastínit tak další možnost profesního rozvoje dospělých jedinců. Práce se konkrétněji věnuje vývoji celoživotního vzdělávání a učení a popisuje jednotlivé vzdělávací podprogramy Programu celoživotní učení 2007 - 2013. Hlavní část práce se zabývá problematikou v oblasti vzdělávání dospělých. Konkrétněji současnou situací v evropském vzdělávacím prostoru, strategickými dokumenty Evropské unie a úspěšností implementace konceptu celoživotního učení v rámci národních politik jednotlivých členských států Unie. V závěrečné části práce je poukazováno na evropské strukturální fondy, jež poskytují další možnosti podpory Evropské unie v oblasti vzdělávání dospělých. Závěr této práce lze shrnout následovně: přestože Evropská unie výrazně podporuje jednotlivé členské státy v oblasti vzdělávání dospělých, ať už v podobě sektorálního programu Grundtvig či strukturálních fondů, je zapotřebí, aby...
Sekundární vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve zlínském kraji
Mošťková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich možnostmi uplatnění se na trhu práce. Teoretická část objasňuje základní pojmy, které se týkají problematiky mentální retardace, vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením. Poslední kapitola diplomové práce analyzuje současné možnosti sekundárního vzdělávání žáků s mentálním postižením a jejich uplatnění na trhu práce ve Zlínském kraji.
Zhodnocení možností aplikace webinářů pro pracovníky v oblasti školství v Libereckém kraji
Novotný, Jakub ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast synchronního online vzdělávání prostřednictvím virtuálních učeben a na realizaci tzv. webinářů. Z formálního hlediska je text práce členěn na dvě části. V teoretické části se autor věnuje ICT a e-learningu v oblasti vzdělávání dospělých a moderním trendům v online komunikaci a spolupráci. Praktická část práce cílí přímo na oblast synchronního online vzdělávání ve virtuálních učebnách a hodnotí stav nabídky a využívání webinářů v České republice. Výzkumná část zhodnocuje výsledky realizovaného anketního šetření mezi pedagogy a lektory Libereckého kraje. V závěru práce je popsána případová studie realizace webináře se zhodnocením jeho průběhu. Diplomová práce reaguje na inovace v ICT a přispívá k současnému rozvoji a porozumění využití webinářů ve vzdělávání dospělých.
Koncept celoživotního vzdělávání a celoživotního učení v kontextu evropské integrace
Havrilcová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na oblast celoživotního učení, v kontextu probíhající evropské integrace. Celoživotní učení je nejen přirozenou součástí života každého lidského jedince, ale stává se rovněž nutností pro stále rostoucí skupinu lidí. Mým cílem je představit koncept celoživotního učení, jeho kořeny, vývoj a významné dílčí aspekty v evropském pojetí dvacátého století. Řeším problematiku vznikajícího systému a priorit celoživotního učení od šedesátých let 20. století, zabývám se v souvislosti s tím rolí evropských politik, postavením a možnostmi jedince, některými doprovodnými fenomény a úskalími celého procesu. Ačkoliv některé otázky, týkajících se konceptu celoživotního učení a jeho současné podoby, ponechávám otevřené, neboť realizace konceptu je stále živým, probíhajícím a diskutovaným procesem, pokusila jsem se komplexně, rámcově vykreslit situaci v Evropské unii a pojednat o stavu v České republice. Má práce má být shrnujícím materiálem, podávajícím stručnou a přehlednou informaci o vývoji v posledních desetiletích a současném stavu, a zároveň podnětem k hlubšímu zamyšlení.
Vzdělávací aktivity v rodinných a mateřských centrech
Janstová, Alice ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Resumé Diplomová práce "Vzdělávací aktivity v rodinných a mateřských centrech" pojednává o problematice rodinných a mateřských center v České republice. Práce nahlíží na změny v rolích mateřství a otcovství, následovně je dává do kontextu s funkcemi rodinných a mateřských center. Nastíněno je možné třídění center. Pohled do historie je věnován rodinným a mateřským centrům v České republice a v Německu, odkud koncept pochází. Velká část práce se věnuje vzdělávacím aktivitám v rodinných a mateřských centrech. Jsou představeny vzdělávací aktivity Sítě mateřských center a Ligy otevřených mužů ve spolupráci s rodinnými a mateřskými centry. Blíže jsou popsána čtyři pražská centra (A centrum, Nová Trojka, Mateřské centrum Pecička a Dětské kluby Městské části Praha 8), která mají rozdílnou historii, formální organizaci i zaměření. Rozdílný přístup ke vzdělávacím aktivitám v těchto centrech je dán do kontextů s dalšími činiteli a také celkovým vývojem rodinných a matetřských center u nás.
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.