|
Mediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních drogerií: Analýza marketingových kampaní drogistických společností na českém trhu
Palyzová, Markéta ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Ortová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace krásy a zdraví v reklamních kampaních tří největších drogistických hráčů na českém trhu - drogerií dm- drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Prostřednictvím série strukturovaných ohniskových skupin jsem shromáždila kvalitativní data od tří generačních skupin (generace X, generace Y a generace Z), abych na vybraném vzorku dotazovaných mohla popsat, jak reklamní kampaně českých drogistů ovlivňují postoje a náhledy na krásu a zdraví a nákupní chování spotřebitelů. Toto téma není v rámci českého retailového a drogistického trhu podrobně zpracováno. Zpracování tohoto tématu poskytuje nový pohled na to, jak drogistické společnosti komunikují s cílovým publikem a formují jeho vnímání krásy a zdraví. První část diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům a historickému kontextu drogerií dm-drogerie markt, ROSSMANN a Teta. Praktická část diplomové práce se věnuje metodologii výzkumu, samotným ohniskovým skupinám a následně prezentaci výsledků a jejich shrnutí. Z výsledků provedeného výzkumu vyplývá, že v rámci reklamních kampaní českých drogistických společností převládají zejména dva dominantní obrazy a ideály krásy. Jedním z nich je zaměření na fyzickou krásu, perfektní vzhled a idealizované obrazy krásy. Druhým dominantním obrazem je...
|
|
Finanční analýza a prognóza budoucího vývoje ROSSMANN, spol. s r. o.
Gorbushina, Lidiia ; Škerlíková, Tatiana (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Táto bakalářská práce je zaměřená na zjištění finančního zdraví společnosti ROSSMANN, s r. o. v letech 2010 až 2015. Jejím cílem je provést finanční analýzu podniku, ocenit její finanční situaci a sestavit prognózu budoucího vývoje. Po krátkém představení společnosti popisuji historii a specifika hospodaření sledovaného podniku a jeho hlavních konkurentů na českém trhu drogerií: dm drogerie markt, spol. s r. o. a TETA drogerie a lékárny ČR, spol. s r. o. Pomocí finanční analýzy zjišťuji, že finanční zdraví podniku je ohroženo nevýznamně, doporučila bych zlepšit ukazatelé likvidity a zadluženosti, které mají velký vliv na finanční situaci. Na základě provedené analýzy je také vytvořen krátkodobý plán na rok 2016, kde odhaduji zisk ve výši 23 178 tis. korun.
|
|
CSR Analysis in a Specific Company
Orlovská, Jana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Lukáčová, Miroslava (oponent)
Globalizace, nové technologie a modernizace v současné době přináší kromě pozitivních externalit i řadu negativních dopadů na životní prostředí a společnost, ve které žijeme. Právě proto se stále více společností začíná věnovat i jiným aktivitám kromě dosahování zisku a přistoupili na cestu společensky odpovědného chování. Cílem diplomové práce je zkoumání a vyhodnocování společenské odpovědnosti ve firmě Rossmann. V teoretické části práce obeznamuji čitatele s problematikou CSR, věnuji se hlavním charakteristikám konceptu i aktuální situaci v České republice. Druhá kapitola je věnovaná společnosti Rossmann a její činnosti v oblasti CSR. Praktická část se skládá ze dvou částí, přičemž v první se zaměřím na interní a externí analýzu prostředí společnosti vzhledem k společenské odpovědnosti podniku. Druhá, praktická část, se zaobírá vlastním výzkumem, který byl realizovaný formou dotazníkového šetření. Na základě zjištěných poznatků zodpovídám klíčovou otázku, a to do jaké míry je společenská odpovědnost součástí firemní strategie. Navrhuji společnosti ROSSMANN návrhy a opatření pro zvýšení povědomí mezi zaměstnanci firmy a efektivnější využívaní výhod odpovědního chováni.
|