|
Cultural potential of Myjava „kopanice“ region with bearing on the town of Myjava
Kubík, Ľubomír ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Barbara, Hucková (oponent)
Bakalářská práce je zaměřená na kulturní potenciál města Myjava a zájem obyvatel i o jiné než tradiční formy kulturních projevů. V teoretické části se snaží přiblížit problematiku regionální a lokální kultury, popisuje jednotlivé prvky lokální kultury a přibližuje jednotlivé rozdíly v definicích. Pokračuje stručným popisem demografie, podrobnějším popisem historie od založení města po současnost a vyjmenováním prvků lokální kultury, které charakterizují město Myjava. V praktické části se práce věnuje analýze současné kulturní nabídky ve městě, popisuje současné kulturní akce, které jsou pravidelně opakované a načrtává problém, že město se dostatečně nevěnuje alternativním formám kultury. V dotazníkovém šetření se pokouší ověřit hypotézu pomocí názorů obyvatel města a na základě zjištěných skutečností doporučit možné řešení.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Lokální kultura, její prvky a význam v životě současné společnosti
Mácová, Gabriela ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Práce se věnuje specifikům lokální kultury a jejich významu v současné společnosti. Nejprve se snaží nastínit základní vymezení termínů, ve své praktické části se zaměřuje na znaky lokální kultury Třebíčska. Obsahem praktické části práce je zachycení historických souvislostí, které souvisejí s vývojem regionu. V rámci určené lokality mapuje rozsah dochovaných hmotných i nehmotných prvků kultury. Praktickou část doprovází obrazová příloha, která umožňuje lepší představu o místní kultuře.
|
|
Ekonomické a kulturní vyhodnocení činnosti základních uměleckých škol
Novotný, Petr ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza společenského přínosu základních uměleckých škol v České republice, popsání jejich činnosti z ekonomického a kulturního hlediska a popsání současného stavu sítě těchto škol. Vyhodnocení a závěry jsou uváděny v historickém a právním kontextu. Práce obsahuje aplikaci zjištěných poznatků na konkrétní instituci. Cílem by mělo být vytvoření uceleného úvodu do celkové problematiky systému základního uměleckého vzdělávání v ČR.
|