Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hypermediální výukový program Chemie halogenů a jeho využití ve vzdělávání nadaných žáků v chemii
Teplý, Pavel
Ve své disertační práci jsem se věnoval problematice vzdělávání nadaných žáků v chemii (mapování této oblasti, hledání problémů, navrhování a realizaci možných řešení z oblasti didaktických pomůcek i distančních aktivit pro žáky se zájmem o chemii). Jednotlivé cíle, které jsem si v úvodu práce stanovil, byly postupně splněny. Z dotazníkového šetření mezi učiteli vyplynulo, že vzdělávání nadaných žáků není v ČR věnována dostatečná pozornost a ani učitelé nejsou na tuto roli systematicky připravováni. Z toho vyplývají i následné problémy s diferenciací kurikula pro nadané žáky, které je podle učitelů vhodnější než separované vzdělávání nadaných. Učitelé také postrádají dostatečné množství výukových materiálů a didaktických pomůcek, které by jim usnadnily proces diferenciace kurikula a individuální přístup k žákům. Na základě zjištěných skutečností, výzkumů v dané oblasti a své vlastní dosavadní práce jsem vytvořil hypermediální didaktickou pomůcku (program v XHTML) na téma "Chemie halogenů", jejíž využití jsem směřoval k usnadnění diferenciace kurikula pro žáky se zájmem o chemii (potažmo žáky nadané) při výuce chemie a k samostudiu. Vytvořený program "Chemie halogenů" jsem testoval na několika gymnáziích po celé ČR z hlediska vlivu na...
Analýza distančního vzdělávání během nouzového stavu na 2. stupni vybrané ZŠ
Poluhová, Adéla ; Vondrášek, David (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Autor: Bc. Adéla Poluhová Název: Analýza distančního vzdělávání během nouzového stavu na 2. stupni vybrané ZŠ Cíle: Cílem diplomové práce je analýza implementace distančního vzdělávání během nouzového stavu na druhém stupni vybrané základní školy a zjištění rozdílů využití aplikací při realizaci prezenční výuky a v průběhu mimořádného opatření. Metody: Ve výzkumné části je použita kvalitativní metoda ve formě analýzy, která popisuje implementaci distančního vzdělávání na druhém stupni základní školy během mimořádného opatření a kvantitativní metoda ve formě dotazníkového šetření konaného mezi pedagogy. Výsledky: Výsledkem diplomové práce je souhrnný přehled průběhu distančního vzdělávání na vybrané základní škole a vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zpracováno do tabulek a grafů, které jsou popsány, zhodnoceny a porovnány. Klíčová slova:distanční vzdělávání, nouzový stav, mimořádné opatření, on-line komunikační nástroje
Využití e-learningu ve výuce a testování španělštiny
FILIPOVSKÝ, Vít
Tato diplomová práce se zaměřuje na popis postupu tvorby elektronického distančního textu a návrhu ukázkových lekcí pro úvodní hodiny španělského jazyka. Teoretická část je věnována popisu Evropského referenčního rámce jako základního manuálu pro sestavení jazykového kurzu, dále popisu vybraných metod využívaných k výuce cizích jazyků a technologických prostředků využívaných v elektronickém distančním vzdělávání. V neposlední řadě se teoretická část věnuje analýze postupu tvorby elektronického distančního textu. Praktická část je zaměřena na vytvoření dvou navazujících učebních jednotek přizpůsobených potřebám elektronického distančního vzdělávání. Tyto jednotky jsou realizovány formou dvou úvodních lekcí španělského jazyka a k jejich sestavení je použito konceptů a východisek plynoucích z teoretické části. Navržený výukový text tedy splňuje kritéria pro využití v elektronickém distančním vzdělávání a může posloužit jako předloha při vytváření dalších výukových jednotek podobného zaměření.
Použití sociální sítě Facebook v informálním učení u studentů distančního vzdělávání: porozumění a dopad
DRLÍK, Martin
Sociální sítě se staly fenoménem, který proniká do vysokoškolských vzdělávacích aktivit. Předmětem této disertační práce je porozumění tomu, jak jsou ovlivněny vzdělávací zkušenosti studentů distančního vzdělávání používáním sociální sítě Facebook v informálním učení a jaký je dopad používání této nové technologie. Realizovali jsme kvalitativní případovou studii, abychom porozuměli jevu v kontextu čtyř výzkumných otázek: (1) jak jsou zastoupeny jednotlivé složky online učení, (2) jak ovlivňuje používání sociální sítě Facebook vzdělávací zkušenosti studentů, (3) jak specifické vlastnosti sociální sítě Facebook ovlivňují vzdělávací zkušenosti studentů a (4) proč je sociální síť Facebook používána v informálním učení u studentů distančního vzdělávání. Tato práce je zakořeněna v revidovaném rámci komunity podnětů (CoI), jehož čtyři dimenze  kognitivní, sociální, výuková a učení  vedou ke vzdělávacím zkušenostem studentů. Aplikovali jsme analýzu sociálních sítí a obsahovou analýzu, abychom identifikovali složky online učení a jejich projevy, stejně jako specifické vlastnosti sociální sítě Facebook a klíčové faktory motivující studenty k používání této platformy. Závěry vycházejí z pozorování a hloubkových rozhovorů s šesti kvalifikovanými případy naší studie  studenty distančního vzdělávání v rámci kurzu Podnikání a obchodování na Internetu, který je vyučován na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Případy studie jsme volili na základě výsledků sociometrického měření  kritický, typický a extrémní případ z oblasti četnosti přátelských vazeb a z oblasti silných studentů. Výsledky ukazují, že přítomnost učení je společně s kognitivní přítomností nejvýznamnějším typem přítomnosti online učení na sociální síti Facebook. Byly identifikovány specifické vlastnosti sociální sítě Facebook podporující rámec CoI svojí sociální přítomností (možností zakládat identity, vytvářet vztahy a formovat skupiny v kontextu přítomnosti a reputace členů), výukovou přítomností (možností sdílet v kontextu reputace sdíleného obsahu) a kognitivní přítomností (možností konverzace v kontextu reputace obsahu konverzací), které vedou k přítomnosti učení a tím i vzdělávacím zkušenostem. Jako klíčové faktory motivující studenty k používání sociální sítě Facebook pro vzdělávací účely se ukázaly: všudypřítomnost, komunikace a soudržnost. Výsledky jsou interpretovány s ohledem na teorii a praxi  pro pedagogy i ICT vývojáře.
MOOC (Massive Open Online Course)
Všetíček, Adam ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce MOOC (Massive Open Online Course) se zabývá problematikou edukačního potenciálu médií se zaměřením na novodobý fenomén ve vzdělávání - masivní online kurzy. Mapuje jejich vývoj, hodnotí výhody online vzdělávání a zjišťuje rozdíly mezi absolventy masivních online kurzů v České republice a v zahraničí pomocí dotazníkové metody. Předmětem práce je rovněž zdokumentovat, co předcházelo masivním online kurzům skrze vývoj a definování distančního vzdělávání, e-learningu a celoživotního vzdělávání. Čtenáři jsou také seznámeni s výhodami a nevýhodami masivních online kurzů v porovnání s klasickým vzděláváním. V závěru práce jsou shrnuta veškerá zjištění, výsledky výzkumu a nastíněny možnosti dalšího vývoje MOOC. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tvorba elektronických studijních opor pro moderní vyučování chemie
Váňová, Petra ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
Tvorba elektronických studijních opor pro moderní vyučování Bc. Petra Váňová Přírodovědecká fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2014 Předmětem diplomové práce je vytvoření studijních opor pro distanční vzdělávání a e-learning, které mohou sloužit zároveň i jako inspirace pro vyučující prezenční formy vzdělávání. Teoretická část se zabývá jednak problematikou distančního vzdělávání a e-learningu a v neposlední řadě popisem systému pro řízení výuky Moodle. V praktické části byly na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze v systému Moodle v rámci kurzu MC280P06 Didaktika organické chemie vytvořeny dva učební celky. Tyto učební celky se zabývají tematickými okruhy učiva o karboxylových kyselinách a o derivátech karboxylových kyselin. Mimo poznatků o těchto tématech má náplň učebních celků zprostředkovat účastníkům kurzu z řad studentů učitelství chemie náhled na to, jak mohou vypadat moderní studijní opory, které přispívají k větší efektivitě distančního vzdělávání, ale i prezenční výuky. Tyto učební celky jsou doplněny studijními texty, powerpointovou prezentací, pracovními listy s autorským řešením a návrhy chemických experimentů, jejichž cílem je aplikovat teoretické poznatky do praktické roviny, a testem, který má za úkol ověřit získané znalosti...
E-learning a jeho používání z pohledu výuky společenských věd.
Růžanská, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Buriánek, Jiří (oponent) ; Pančocha, Karel (oponent)
Disertační práce přináší komplexní pojednání o současných moderních metodách výuky včetně e-learningu. V úvodu práce, který přibližuje její obsah, smysl, východiska a cíle, je za hlavní cíl práce stanoven záměr analyzovat a zhodnotit nejnovější vývojové trendy e-learningu, moderních forem vzdělávání a využívání informačních technologií v organizaci studia. Dílčí cíle práce souvisejí se strukturou hlavního cíle a korespondují se členěním práce na jednotlivé kapitoly, ve kterých text zasazuje historii e-learningu do kontextu historie věd a institucionálního vzdělávání, zhodnocuje postavení e-learningu a dalších moderních forem vzdělávání v rámci politických a legislativních priorit Evropské unie a České republiky, prezentuje několik klíčových strategických a právních dokumentů upravujících tuto oblast mimo jiné v souvislosti s konceptem celoživotního učení. Ve stěžejní teoretické části práce je podán podrobný pohled na hlavní teoretické otázky související s e-learningem a s dalšími moderními formami vzdělávání v současné domácí i zahraniční odborné literatuře. Tato část popisuje e-learning v souvislosti s konceptem celoživotního učení, podává základní definice e-learningu a rozbor dalších souvisejících pojmů, stručnou historii e-learningu, e-learningových nástrojů a forem, porovnává výhody a nevýhody...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.