Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,136 záznamů.  začátekpředchozí1069 - 1078dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obchodní spolupráce mezi ČR a Japonskem s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Nechvátalová, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Dušková, Ludmila (oponent)
V první kapitole je představeno Japonsko z hlediska geografického, politického, historického a ekonomického. V druhé kapitole mapuji diplomatickou a ekonomickou spolupráci mezi ČR a Japonskem. Třetí kapitola představuje pojem kultura, Hofstedeho kulturní dimenze a typické znaky japonské společnosti. Závěrečná kapitola se věnuje oblasti obchodního jednání s japonskými partnery.
Podnikatelské prostředí, obchodní zvyklosti a kulturní specifika Turecka jako potenciálního nového člena EU
Foltrová, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pavelková, Mária (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám Tureckem, nad kterou jsou v současné době vedeny rozporuplné diskuze ohledně jejího začlenění do evropského společenství. Cílem práce je zmapovat turecké podnikatelské a obchodní prostředí. Jsou zde nastíněny nejen obecné informace o zemi, ale i praktické věci, které mohou pomoci, jakým způsobem je možné začít v Turecku obchodovat, na jaké překážky si dávat pozor a naopak jaké příležitosti tato země nabízí. V neposlední řadě jsou zde zmíněny i cenné informace od dvou českých firem, které v současné době v Turecku obchodují a v této bakalářské práci poskytují reálný pohled na obchodní prostředí země, na jejich osobní zkušenosti a zážitky z obchodování s Turky.
Podnikatelská etika a platební morálka v kontextu s kulturou jednotlivých národů
Suchánková, Teresa ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pavlíková, Ingrid (oponent)
Práce se zabývá podnikatelskou etikou v kontextu s kulturními odlišnostmi jednotlivých národů. První kapitola se zabývá etymologií etiky a vysvětluje rozdíl mezi etickým konfliktem a etickým dilema. Druhá kapitola odpovídá na otázku proč se chovat morálně a znázorňuje implementaci etiky do podnikatelského prostředí. Dále se práce věnuje etice na mezinárodním poli. Zabývá se problematikou etiky v multinacionálních korporacích a vysvětluje složitost zavedení morálních norem do pracovního prostředí danou specifiky individuálních národů. Další část práce tvoří praktický výzkum vnitřního prostředí firmy, tedy výzkum postoje zaměstnanců vůči jejímu etickému kodexu a normám. Na druhé straně práce analyzuje také vnější okolí společnosti a to pomocí platební morálky jejich klientů.
Komparace firemní kultury na příkladu České pošty a Slovenské pošty
Strolená, Jana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Beníšek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na firemní kulturu ve společnostech Česká pošta, s.p. a Slovenská pošta, a.s. Soustředí se na vymezení důležitých pojmů v oblasti kultury a na následné popsání jednotlivých prvků firemní kultury, které jsou dále rozvedeny na názorných případech v poštovních podnicích. Tato práce má za cíl porovnat obě firemní kultury a v případě České pošty také na základě dotazníku prošetřit současný stav firemní kultury a navrhnout její vylepšení.
Kulturní charakter Austrálie a jeho vliv na obchodní jednání
Blažík, Radek ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem této práce je vytvořit stručného průvodce, který má za úkol popsat kulturní charakter Austrálie, ekonomické podmínky a vývoj a kulturu obchodního prostředí. Tento průvodce je určen pro všechny ty, kteří chtějí vytvořit obchodní vazby s australskými partnery nebo se chtějí obecně seznámit s australskou kulturou jako takovou. Práce je rozdělená do čtyř částí. První část se zabývá teoretickým rámcem, který zahrnuje teorii kultur a interkulturní komunikace. Druhá část se zabývá samotným kulturním charakterem Austrálie. Je důležité si uvědomit, že kultura země je velice komplexní a působí na ní mnoho faktorů. Abychom pochopili proč je kultura taková jaká je, musíme jí chápat v širších souvislostech. Proto je v této části rozsáhle popsána historie Austrálie, imigrační politika, demografické složení společnosti atd. Třetí část práce popisuje ekonomickou situaci země. Jsou zde uvedeny základní makroekonomické informace a informace o daňovém a celním systému, které mohou zajímat především firmy, které chtějí rozšířit svou činnost na australský trh. Poslední část této práce je věnovaná kultuře obchodnímu prostředí. Tato část by měla ukázat, jak australská kultura ovlivňuje australské obchodní prostředí.
Spolupráce neziskových kulturních organizací
Červenáková, Martina ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
V bakalářské práci se zabývám tématem spolupráce dvou kulturních institucí působících v periferní části Prahy, a to konkrétně Kulturním domem Chodovská tvrz a Kulturním centrem Zahrada. V teoretickém základu se nejprve věnuji neziskovému sektoru z pohledu národního hospodářství. Následně jsou definovány neziskové organizace a jejich typologie se zaměřením na formu obecně prospěšné společnosti. Teoretickou část zakončuje kapitola poskytující obecnou charakteristiku Městské části Praha 11 a přiblížení kultury v této významné pražské čtvrti. Praktická část bakalářské práce je nejprve zaměřena na popis výše uvedených organizací. Dále se věnuji aktivitám a spolupráci těchto dvou kulturních institucí, které byly na základě rozhodnutí zastupitelstva Městské části v průběhu roku 2007 transformovány na obecně prospěšnou společnost.
Opera a cestovní ruch v České republice
Kmínková, Tereza ; Netková, Jarmila (vedoucí práce) ; Mlejnková, Lena (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o operním žánru a jeho významu pro cestovní ruch v České republice. Tento význam dokládá na příkladu Státní opery Praha. V teoretické části práce se věnuje cestovnímu ruchu u nás, blíže pak na cestovní ruch Prahy a na kulturní cestovní ruch. Tato část dále charakterizuje operu jako žánr a rozebírá její historii. Praktická část se zaměřuje na analýzu situace opery u nás a analýzu vybraného operního divadla, jeho historii, současnost i budoucnost a marketingový mix, a vše shrnuje SWOT analýzou.
Kulturní politika města Hradec Králové a její výstupy
Struhařová, Michaela ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tématem bakalářské práce "Kulturní politika v Hradci Králové a její výstupy" je popsání kulturní politiky v Hradci Králové, definování jejich cílů a financování. Snahou je upozornit na změny, kterými kulturní politika města v minulosti prošla a také zhodnotit úroveň komunikace zastupitelstva města s občany. Hradec Králové se na počátku dvacátého století pyšnil označením "Salón republiky" hlavně díky své architektuře. Kromě význačné architektury má i bohatou kulturní historii a bude zajímavé zabývat se tím, do jaké míry ovlivňují tyto aspekty Hradec Králové v dnešní době a jak se město o toto kulturní dědictví stará. Kultura je důleţitou součástí ţivota v Hradci Králové a pořádá se zde velké mnoţství kulturních akcí od festivalů po koncerty a výstavy, které jsou v textu popsány. Nejzajímavější akce bude podrobněji zanalyzována pomocí případové studie.
Vnímání a tvorba grafického designu v různých kulturách
Čermák, Radim ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Pro dnešní moderní svět jsou stále důležitější informace. Spolu s jejich důležitostí roste i jejich množství, a tak je kvalitní komunikace, a to především ta vizuální, pro správné sdělení informací a oslovení potenciálních příjemců informace nepostradatelná. Formu vizuální komunikaci dává grafický design. S rostoucí globalizací roste také vzájemné propojování různých kultur, a tím dochází k stále větší nutnosti komunikace s odlišnými kulturami. Každá kultura je utvářena specifickými hodnotami, které se mohou a často se také do značné míry liší. Tyto hodnoty se následně odráží ve všech oborech lidské činnosti, grafický design není výjimkou. Abychom zjistili, jak jsme kulturou ovlivňováni, definujeme si nejprve kulturu a podíváme se blíže na proces, kterým si kulturu osvojujeme, k čemuž využijeme transdisciplinární přístup těžící z poznatků kognitivních věd, neurovědy, antropologie a psychologie. Dále se zaměříme na principy vizuálního vnímání a studie týkající se rozdílného chování a vnímání v odlišných kulturách. Na základě kulturotvorných událostí si rozdělíme svět na jednotlivé kulturní celky a s využitím poznatků z předchozích kapitol se pustíme do analýzy grafického designu v různých kulturách. Poukážeme na principy a možná úskalí užití symbolů a barev v komunikaci s jinými kulturami. Popíšeme, jak se hodnotové paradigma jednotlivých kultur odráží v grafického designu, a pokusíme se pro každou kulturu vystihnout typické rysy vizuální komunikace.
Význam zákaznické spokojenosti v oblasti kultury
Půhoná, Simona ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem práce je zhodnocení významu zákaznické spokojenosti v oblasti kultury a vlivu postojů na rozhodování zákazníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,136 záznamů.   začátekpředchozí1069 - 1078dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.