Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Drogová závislost a prevence na střední škole
STEHLÍK, Petr
Tématem bakalářské práce je drogová závislost a prevence na střední škole. V první polovině práce se nejprve seznámíme s obdobím, které je charakteristické pro žáky navštěvující střední školu a to adolescence. Následně přiblížíme základní pojmy objevující se na drogové scéně a uvedeme charakteristiku nejčastěji zneužívaných drog adolescenty. V druhé polovině práce seznamuji čtenáře s druhy závislostí a možné prevenci, která ovlivňuje dnešní žáky a nejen je. Praktická část byla zaměřena na zneužívání drog a prevenci mezi žáky střední školy.
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
Psychologické, zdravotní, sociální a právní aspekty týrání a zanedbávání dětí
PROCHÁZKOVÁ, Adéla
Teoretická část popisuje formy syndromu CAN, tedy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a jejich zdravotní, psychické a sociální následky. Je zde také řešena problematika rizikových faktorů týrání, zneužívaní a zanedbávání dětí. V další části teoretické práce jsou uváděny možnosti prevence, terapie a pomoci obětem tohoto sociálně patologického jevu. Nemalá část teoretické práce je věnována právnímu aspektu týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a v neposlední řadě popisuje i jejich možnou viktimizaci a prevenci. Cíle bakalářské práce vycházejí z komparace výsledků dotazníkového výzkumu provedeného u dvou skupin respondentů. Tyto dvě skupiny tvoří respondenti z obce Vílanec a respondenti z města Jihlava. Prvním cílem bylo zjistit informovanost respondentů obou skupin o problematice týrání a zanedbávání dětí, včetně možnosti jejich prevence. Druhým cílem pak porovnat získané informace mezi oběma cílovými skupinami. Oba tyto cíle se podařilo splnit. Výzkum této bakalářské práce byl proveden formou kvantitativního výzkumu, technikou dotazníkového šetření. Na základě cílů byla stanovena hypotéza H1: Vyšší informovanost o problematice týrání a zanedbávání dětí prokáží respondenti z města Jihlavy oproti informovanosti respondentů z obce Vílanec. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Sociálně patologické jevy a jejich výskyt na školách
BLAŽKOVÁ, Klára
Bakalářská práce se věnuje sociálně patologickým jevům se zaměřením na výskyt a zneužívání drog na středních školách. Jejím cílem je zmapování problematiky nelegálních drog a ochota středoškolské mládeže experimentovat s nelegálními drogami, charakterizovat pravděpodobné příčiny vzniku závislostí, prozkoumat typy kulturně-sociálního prostředí, ze kterého jedinec pochází, najít souvislosti mezi rodinou, školou a vrstevnickými skupinami. Praktická část vyhodnocuje, znázorňuje a porovnává formou grafů situaci jednotlivých ročníků SŠ a VOŠ cestovního ruchu a může být tak využita v přípravě preventivních programů.
Etická dilemata v pomáhajících profesích pracujících s týranými a zneužívanými dětmi z pohledu různých etických přístupů
FOUSKOVÁ, Eliška
Práce se zabývá otázkou, jak mohou být etická dilemata hodnocena a řešena pomocí jednotlivých etických teorií. Jedná se o dilemata, která pociťují pomáhající pracovníci, kteří se během výkonu své profese setkávají se skupinou týraných a zneužívaných dětí. První část práce poskytuje ukotvení konkrétních pojmů, které se k práci vztahují. V další části je věnována pozornost faktorům, které mohou vznik dilematu ovlivnit, a která jsou v rámci řešení dilemat reflektována. Následuje hlavní část práce, která se zabývá etickým rozborem konkrétních zjištěných dilemat. Dilemata jsou analyzována pomocí odborné literatury a etických přístupů. Ke každému dilematu je připojena reflexe jeho řešení podle etických teorií a podle etických kodexů daných pracovníků, ze které vyplývají možné nedostatky. Práce je ukončena kapitolou o navrhovaných řešeních této situace a praktickým přínosem práce.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.
Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků
KLÍMOVÁ, Alžběta
Úvod diplomové práce je věnován historickým souvislostem postavení dítěte ve společnosti. Dále jsou definovány pojmy výchova, výchovný styl, výchovné prostředky i tělesné tresty. Nedílnou součástí práce je výčet a charakteristika faktorů ovlivňujících volbu výchovných prostředků. Pozornost je věnována i problematice důsledků tělesných trestů. Závěrem je přiblížena legislativa související s tělesnými tresty. Primárním cílem práce je zmapovat postoje rodičů k používání tělesných trestů pří výchově předškoláků. Dalším cílem je analyzovat zjištěné údaje z hlediska věku, vzdělání, pohlaví, rodinného stavu a příjmové skupiny. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum provedený technikou standardizovaného dotazníku. Na základě provedeného výzkumu a následné analýzy získaných výsledků je možné konstatovat, že většina respondentů považuje tělesný trest za přiměřený výchovný prostředek, a že faktorem nejvýznamněji ovlivňujícím výběr výchovných prostředků jsou zkušenosti s tělesným trestem v dětství.
Problematika objasňování domácího násilí
POSTRÁNECKÁ, Hana
Pro svoji bakalářskou práci jsem zvolila téma ?Problematika objasňování domácího násilí?. Cílem této bakalářské práce je, definovat problémy při objasňování domácího násilí a zároveň zjistit specifické aspekty při objasňování domácího násilí. První kapitola teoretické části se věnuje definici pojmu domácího násilí a charakteristice oběti a pachatele. Dále se zabývá formami, druhy, specifiky a příčinami domácího násilí. Je zde nastíněna problematika syndromu týrané ženy a stockholmského syndromu. Další kapitola, se věnuje kriminalistickému hledisku trestných činů souvisejících s domácím násilím a jejich objasňování. Kapitola zahrnuje trestnou činnost, specifika objasňování a typické motivy, problematiku svědectví a spolupráci se znalci související s domácím násilím. Následující kapitola se zabývá činností institucionálních aktérů u domácího násilí, kde jde především o orgány činné v trestním řízení, intervenční centrum a orgán sociálně právní ochrany dětí. Poslední kapitola je zaměřena na legislativu. Praktická část si stanovila hlavní cíl: ?Definovat problémy při objasňování domácího násilí?. Dále si stanovila dva dílčí cíle: ?Zjistit specifické aspekty objasňování domácího násilí? a ?Zjistit míru pomoci institutu vykázání při objasňování domácího násilí.? Pro naplnění cílů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s technikou polostandardizovaného interview. V rámci sběru dat, bylo položeno sedm otázek šesti odborníkům. Podklad pro interview je uveden v kapitole přílohy spolu s individuálním bezpečnostním plánem. Pro získání vypovídajících dat jsem oslovila odborníky působící ve státních a nestátních institucích, kteří se zabývají domácím násilím. Na základě výzkumu byly stanoveny hypotézy, které jsou popsány v kapitole Diskuze a Závěr. Na hlavní cíl bakalářské práce odpovídá hypotéza 1: ?Nejčastějšími problémy při objasňování domácího násilí jsou vysoká latence, dlouhodobost týrání, místo činu, nedostatečnost důkazního materiálu a svědectví, nespolupráce oběti a specifikum oběti?. Cíle práce byly naplněny. Práci lze využít k dalšímu rozvoji interdisciplinární pomoci ohroženým osobám domácím násilím a rozvoji prevence. Dále práce může být využita při výuce.
Účinky konopí na člověka
ŽIŽKOVÁ, Petra
Práce se zabývá konopím, jeho dalším členěním respektive zpracováním na marihuanu a hašiš. Z botanického hlediska této rostliny se také zmiňuji o technickém konopí, ale toto téma není hlavní náplní mé práce. Také se věnuji složení konopí, historii a medicínskému hledisku. Zde bych chtěla ukázat, kde všude tato rostlina může pomoci (u jakých nemocí).Dále patologickými jevy, tedy jestli je marihuana hned po alkoholu a cigaretách nejvyhledávanější drogou, nejen u dnešní mládeže. Jestli je opravdu startovací drogou, porovnání s alkoholem a její návykovost. A v neposlední řadě legálnost této rostliny v České republice, ale i ostatních zemích. Rozhodně tato práce není psaná za účelem šíření toxikomanie, ale ke všeobecné informovanosti o této neobvyklé rostlince.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.