Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vývoj výchovy v rakouských šlechtických rodinách od počátku 19. století do 1. poloviny 20. století
Vašáková, Zuzana ; Županič, Jan (oponent)
Práce se zabývá výchovou v rakouských šlechtických rodinách v období 19. a 1. poloviny 20. století. Celkový obraz výchovy je tvořen dílčími vlivy - prostředím výchovy (to, zda se děti učily doma, ve škole, nebo v internátní škole) a jejím zaměření, výběrem škol. Dalším významným faktorem, který se odrazil ve výchově bylo působení rodičů, chův a domácích učitelů, ale také volba jazyka výchovy a prostředí rodinných sídel, které děti obklopovalo. V tomto období je možné nalézt některé společné rysy i odlišnosti v několika rodinách (orličtí a hlubočtí Schwarzenbergové, Sternbergové, Mensdorffové-Pouilly, Schönburg- Hartensteinové). První polovina 20. století je pro dějiny aristokracie významným obdobím. Politické změny se promítly do jejího životního stylu a částečně také do výchovy dětí. Její proměny na přelomu 19. a 20. století jsou patrné na příkladu výchovy dětí prince Johanna Schönburg-Hartensteina. Klíčová slova: aristokracie, dětství, výchova, jazyky, rodiče, chůvy, učitelé, školy, Schwarzenbergové, Schönburg-Hartensteinové, Mensdorffové-Puilly.
Vzdělávací činnost Jednoty bratrské v regionu Mladá Boleslav
Nedvědová, Denisa ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na Jednotu bratrskou na historii a její činnost na území českomoravském a severoamerickém. Historická část zkoumá její počátky. Shrnuje období založení a pronásledování. Poukazuje na významné osobnosti Jana Blahoslava a Jana Amose Komenského. Dále se zabývá její misijní prací. Zkoumá vliv českého odkazu u Moravských bratří v Severní Americe a jeho zachování. Dále se zaměřuje na vzdělávací činnost Jednoty bratrské v České republice a především v Mladé Boleslavi.
Koncentrace supermikronových a submikronových aerosolových částic ve vnitřním prostředí základní školy v Praze
Štolcpartová, Jitka ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hovorka, Jan (oponent)
Děti jsou skupinou, která je citlivá ke znečištěnému prostředí v jejich okolí. Prostředí, v němž tráví nejdelší část dne, je domov, hned druhým je však škola. Vnitřní prostředí ve škole tedy ovlivňuje jejich zdraví, pohodu a dokonce může mít vliv i na jejich prospěch. Předkládaná práce sledovala koncentrace vzdušného polutantu, aerosolových částic, v oborových třídách (počítačová učebna, výtvarná výchova a biologie/chemie) v základní škole v centru Prahy. K měření částic byly využity přístroje s kontinuálním zapisováním průměrných hodnot měřící hmotnostní koncentraci 4 frakcí aerosolových částic (PM1, PM2,5, PM4 a PM10) a četnostní koncentraci submikronových částic. Měření probíhalo po 4 dny v každém měsíci od listopadu 2011 do července 2012. Bylo zjištěno, že hmotnostní koncentrace submikronových částic byly závislé na venkovních koncentracích na rozdíl od supermikronových, které ovlivňovaly žáci svojí fyzickou aktivitou a venkovní koncentrace měla minimální vliv. Zvýšená četnostní koncentrace submikronových částic byla pozorována pouze za přítomnosti žáků, kterou pravděpodobně způsobila jejich aktivita při vyučovacích hodinách. Hmotnostní koncentraci ovlivňovalo i roční období, kdy v jarním/podzimním byly naměřeny nejvyšší vnitřní i venkovní koncentrace. Umístění učebny mělo vliv na hmotnostní...
Kvalita ovzduší ve školách
Hromádka, Jiří ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hůnová, Iva (oponent)
V poslední dekádě je publikováno stále více studií týkajících se kvality vnitřního prostředí. Ukazují na zvýšené koncentrace aerosolových částic a problémy spojené se špatnou ventilací, které mohou citlivým jedincům způsobovat zdravotní problémy. Jednou z rizikových skupin jsou rovněž děti, které mimo domov tráví velké množství času ve škole, tudíž kvalita ovzduší ve školách je problémem, který zasluhuje pozornost. Tato práce se věnuje literární rešerši odborných studií s touto tematikou, snaží se zachytit hlavní faktory ovlivňující kvalitu vnitřního prostředí, přičemž je kladen důraz zejména na koncentraci aerosolových částic a oxidu uhličitého. Z faktorů prostředí byly vybrány následující: stáří školní budovy, její umístění, roční období, počet žáků a jejich aktivita, pokrytí podlahy a míra ventilace. Ověření těchto předpokladů se věnovalo pilotní měření, ve kterém byla měřena koncentrace PM10 a CO2, teploty a relativní vlhkosti ve třech třídách v rámci FZŠ Otokara Chlupa v Praze. Byla prokázána zvýšená koncentrace aerosolových částic při zvýšené aktivitě dětí, dále pak, že snížená ventilace vede ke zvýšení koncentrace CO2. Také se ukázala malá provázanost koncentrací PM10 uvnitř a venku. Pro lepší pochopení celé problematiky je potřeba provést další měření.
Odhad infiltrace ultrajemných částic aerosolu pomocí metody absorbance: Kvality ovzduší ve školách
Stehlíková, Pavla ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hovorka, Jan (oponent)
Odhad infiltrace kvazi-ultrajemných uhlíkatých částic aerosolu pomocí metody absorbance: kvalita ovzduší ve školách Pavla Stehlíková Abstrakt Předkládaná diplomová práce, zaměřená na odhad množství kvazi-ultrajemných uhlíkatých částic v tělocvičnách, navazuje na předchozí studie zpracované v Ústavu pro životní prostředí zkoumající kvalitu ovzduší ve školách. Měření proběhlo ve třech tělocvičnách základních škol: v centru Prahy, na okraji Prahy a v příměstské obci Černošice, dohromady ve 20 kampaních, v různých obdobích v letech 2005 - 2009. Velikostní frakce částic byly získány pomocí 5-stupňového kaskádového impaktoru Sioutas. Pro tuto práci byly použity filtry zachycující frakci částic <0,25 µm. K hodnocení množství uhlíkatých částic jako indikátoru spalovacích procesů byla použita metoda absorbance (Black Smoke) a získané hodnoty byly převedeny na absorpční koeficienty (v m-1 .10-5 ). Průměrné hodnoty absorpčních koeficientů za celé sledované období byly zjištěny vyšší ve venkovním prostředí (14,66 ± 8,93 m-1 .10-5 ) v porovnání s hodnotami uvnitř tělocvičen (13,64 ± 8,08 m-1 .10-5 ). Mezi vnitřními a venkovními hodnotami absorbance byly zjištěny významné korelace jak pro všechny školy dohromady, tak pro každou školu zvlášť (Spearmanův korelační koeficient v rozmezí 0,834-0,957, směrnice regresní rovnice...
Srovnání školního stravování v České republice a ostatních evropských státech
Lídlová, Barbora ; Havlík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Anna, Anna (oponent)
Školní stravování je pro děti významnou příležitostí k osvojení zdravých stravovacích návyků a správně vyvážená školní jídla mají také vliv na lepší soustředění při vyučování, na lepší studijní výsledky a menší počet absencí z důvodu nemoci. Školní stravování napříč Evropou je různorodé. Mnohé evropské státy pomáhají školám při zajišťování nutričně vyvážených jídel, která kopírují kulturu stravování dané země. Mezi nejdokonalejší systémy školního stravování patří ty ve Finsku a Švédsku, kde jsou všechna školní jídla plně hrazena ze státního rozpočtu a žáci tak mají stravování ve škole zdarma. Školní obědy zdarma dostávají od roku 2014 i děti v první, druhé a třetí třídě ve Velké Británii. V Anglii školní obědy zvýšily svou úroveň díky tomu, že si známý kuchař Jamie Oliver všiml toho, jak nízkou kvalitu školní obědy do té doby měly. Založil společnost, která se stará o to, aby obědy ve Velké Británii zvýšily svojí úroveň. Školní stravování v Itálii je zase zajímavé tím, že zhruba 40 % potravin používaných při přípravě obědů jsou bioprodukty. V poslední době je v Evropě velice zajímavým tématem zařazování bioproduktů do školního stravování a naopak omezení polotovarů. Ve Francii jsou automaty na jídlo a pití ve školách zakázané od roku 2005. Z evropských států, které nemají povinný systém školního stravování, se jedná především o Norsko, Nizozemsko a Belgii. České školní stravování patří v Evropě k nejlepším. Nejen z hlediska uceleného systému školního stravování, ale i servírováním teplých obědů pro všechny děti denně. Školní jídelny v České republice se řídí výživovými doporučenými dávkami, které hradí denní potřebu základních živin, vybraných vitaminů a esenciálních minerálních látek. Tyto dávky jsou základem pro spotřební koš, který je součástí vyhlášky č. 107/2005 Sb. o školním stravování. V současnosti se v České republice řeší otázka, zda omezit v prostorách škol prodejní automaty. V únoru r. 2015 byla Poslaneckou sněmovnou Parlamentu České republiky schválena novela školského zákona č. 561/2004 Sb., která mimo jiné upravuje i zákaz reklamy a prodej výrobků ohrožujících zdraví psychický nebo morální vývoj dětí. Tedy i nezdravých potravin a nápojů. Prováděcím předpisem k tomuto zákonu pak bude stanoveno jaké potraviny a nápoje bude možno ve školách prodávat.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Hýlová, Adéla ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Hlavní ideou projektu bylo vytvoření hravé školy, která zaujme malé návštěvníky už z dálky. Tvar budov kopíruje řeku, vedle níž se nachází. Systém objektů graduje až k velké hmotě, která plynule navazuje na hmoty objektů Černé louky. Malé objekty se zelenými střechami nemají působit nijak výrazně, v kontrastu k tomu je zde velká cortenová hmota tělocvičny a stravování, která slouží veřejnosti a má na sebe upozornit. Koncept si pohrává s využitím šikmin v interiéru a exteriéru - využití šikmin ke hraní, ležení, jako otevřený amfiteátr a zajímavé vnitřní prostory dvoupatrových učeben.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.