Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk
Plecitá, Gabriela ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách v okrese Nymburk Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Nymbursku. Metody: Výzkumu se zúčastnilo 7 středních škol (5 státních, 2 soukromé) v okrese Nymburk. Byla využita metoda dotazníku, který byl vytvořen v programu Google Forms a rozeslán prostřednictvím elektronické pošty. Dotazník byl tvořen 17 otázkami s uzavřenými odpověďmi a získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod v programu Microsoft Excel. Výsledky byly interpretovány pomocí grafů. Výsledky: Bylo zjištěno, že všechny školy, které se zapojily do dotazníkového šetření, nabízejí pro své studenty alespoň dva kurzy během jejich studia. Nejvíce kurzů aktivit a sportů v přírodě nabízejí školy soukromých zřizovatelů - 6 a 4 kurzy. Nejčastěji nabízeným je kurz lyžařský, který organizují všechny dotazované školy. Druhým nejčastěji nabízeným je kurz adaptační (85,7 %) a 57,1 % dotazovaných škol nabízí i kurz vodácký. Nejžádanějším kurzem mezi studenty je kurz lyžařský (85,7 %). Personálně jsou kurzy zajišťovány prostřednictvím učitelů tělesné výchovy nebo pedagogů dané...
Metodika kurzů pro sportovní třídy s prvky kooperativních a dobrodružných her s cílem posílení sociálních vazeb mezi žáky napříč ročníky
Spurná, Lenka ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Metodika kurzů pro sportovní třídy s prvky kooperativních a dobrodružných her s cílem posílení sociálních vazeb mezi žáky napříč ročníky. Cíl: Cílem práce je návrh a zhodnocení herní mapy programu kurzu v přírodě pro sportovní třídy jako prostředek k posílení sociální vazby mezi žáky. Metody: V práci jsem využila deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahovou analýzu textů pojednávající o metodice kurzů pro sportovní třídy a osobních zkušeností z praxe. Zjištěné informace jsem pečlivě utřídila a systematicky zpracovala do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Vytvoření metodiky sportovního kurzu s prvky kooperativních a dobrodružných her a význam autorské herní mapy jako zásadního prvku při vytváření sociálních vazeb mez žáky. Závěr: Práce poukazuje na to, že prostřednictvím dobrodružných prvků a aktivit v rámci sportovního kurzu lze efektivně rozvíjet sociální dovednosti žáků. Navržená metodika kurzu pro sportovní třídy s využitím autorských herních map a dramaturgie je účinným prostředkem k posílení sociálních vazeb mezi žáky. Tato metodika může sloužit jako obecné platné doporučení ve vztahu k problematice daného oboru. Dále může představovat podklad pro budoucí hypotézu týkající se přenosu nabytých sportovních a sociálních dovedností do školních sportovních soutěží....
Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku
Beranová, Eliška ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název: Kurzy aktivit a sportů v přírodě na středních školách na Příbramsku Cíle: Cílem diplomové práce bylo zmapovat nabídku kurzů aktivit a sportů v přírodě středních škol na Příbramsku. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 11 státních středních škol, sídlících v okrese Příbram. Pro tento výzkum jsme zvolili metodu dotazníku, který byl rozeslán ředitelům středních škol prostřednictvím elektronické komunikace. Některé školy byly navštíveny osobně. Dotazník tvořilo 21 otázek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod a interpretována pomocí grafů. Výsledky: Všechny dotazované střední školy pořádají pro své studenty sportovní kurzy organizované v přírodním prostředí. Nejčastěji organizovaným kurzem je kurz adaptační, který je pořádán všemi dotazovanými školami. Druhým nejčastěji pořádaným kurzem je kurz lyžařský - v 90,9% dotazovaných škol. Z nabízených kurzů v dotazníku, 55% škol odpovědělo, že největší zájem mají studenti o kurz adaptační. Na 27% školách je největší zájem o kurz vodácký a na 18% o kurz lyžařský. Výuku na sportovních kurzech v přírodním prostředí zajišťuje 78% škol učiteli tělesné výchovy a dalšími kantory školy. Externí agentury jsou v zajištění kurzů využívány v 17% u kurzu vodáckého a v 11% u turistického kurzu. Programová nabídka kurzů se odvíjela od jeho...
Vliv menstruačního cyklu na výkonnost žen ve sportu
Růžičková, Kristýna ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o možných negativních i pozitivních vlivech ženského cyklu na jejich sportovní výkon. Jejím cílem je napomoci rozšířit zmíněnou problematiku, případně inspirovat trenéry v přístupu k jejich svěřenkyním. Teoretická část je zaměřena na přiblížení fyziologie menstruačního cyklu, hormonálního systému ženy a vliv fází menstruačního cyklu na výkon. Pro praktickou část byly zjišťovány rozdíly ve vytrvalostních výkonech ve dvou fázích menstruačního cyklu. Měření bylo doplněno anketou zaměřenou na subjektivní posouzení stavu během testování a obecně vliv menstruačního cyklu na sportovní aktivitu.
Změny vybraných motorických schopností u hráčů florbalu v období pandemie Covid-19
Forman, Mikuláš ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE Předložená diplomová práce se zabývá změnami vybraných motorických schopností u florbalistů staršího školního věku. Cílem je porovnat změny, ke kterým došlo během pandemie Covid-19 a vyhodnotit dopad na aktuální sportovní výkonnost. K testování jednotlivých období jsme použily běžně používané testy a až poté je využily k zjištění rozdílů po restriktivních opatření. Práce poskytuje srovnání výsledných výkonů jednotlivých hráčů získaných v rámci pravidelného testování hráčů florbalového týmu FbŠ Bohemians, které zjišťuje úroveň motorických schopností. Nejprve před pandemií Covid-19 v období na podzim roku 2020 a posléze po uvolnění na jaře v roce 2021. Výzkum může být vhodným vodítkem pro reálný náhled, jak moc pandemie Covid-19 zasáhla sportovní složku dětí a dospívajících ve společnosti. Výsledky ukázaly na výrazné zhoršení téměř ve všech zjišťovaných parametrech a potvrdilo se, že v pohybové aktivitě hráči strádali.
Vztah vybraných parametrů lezecké výkonnosti na umělé stěně a na skalách v tradičních pískovcových oblastech
Obročníková, Anna ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Lezení obecně se stává čím dál populárnějším sportem díky umělým stěnám. V České republice je velké zastoupení tradičních pískovcových oblastí. Proto je cílem práce porovnat a najít rozdíl ve výkonnosti vybraných parametrů mezi lezením na umělé stěně a v tradičních pískovcových oblastech. Sběr dat byl proveden pomocí ankety rozeslané na Facebooku. Anketu vyplnilo celkem 160 respondentů s věkovém zastoupením mezi 23 a 39 lety. K vyhodnocení výkonu byla využita rozšířená IRCRA klasifikace, Pearsonova korelace, dále byl použit test pro vyloučení nulové korelace, průměr rozdílů, směrodatná odchylka, variační koeficient. Byla vyhodnocena korelace a rozdíl maximálních a komfortních red pointa top rope výkonů na umělé stěně vůči výkonům v tradičních pískovcových oblastech. U maximálních i komfortních red point přelezů byl potvrzen silný vztah s rozdílem nejméně 3 IRCRA stupně, kde vyšších obtížností dosahovali lezci na umělé stěně. V top rope byla prokázána středně silná závislost s rozdílem nejméně 2 stupně, kde vyšších obtížností dosahovali lezci na umělé stěně.
Změny úrovně vytrvalosti u vybrané skupiny žáků v důsledku pandemie Covid-19
Čápová, Markéta ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
V ČESKÉM JAZYCE V diplomové práci se zabýváme problematikou, zda opatření navržená a přijatá vládou v souvislosti s omezením šíření Covid-19 ovlivnila vytrvalostní schopnosti u vybrané skupiny žáků staršího školního věku. Zjišťovali jsme, zda došlo u probandům ke změnám ve vytrvalostních schopností, zda došlo ke zlepšení, stagnaci či ke zhoršení. V teoretické části jsou představeny vytrvalostní schopnosti, zdatnost, pohybová aktivita a protikoronavirové restrikce. Teoretická část se také zabývá, jakým způsobem přijatá protikoronavirová opatření dětem staršího školního věku ovlivnila život, zvláště pohybový režim. V druhé části jsme se zaměřili na testování žáků vybrané základní školy. K testování jsme použili jednoduchou metodu testování aerobní zdatnosti běh na 1000 metrů. Měření se zúčastnili všichni žáci druhého stupně dané školy. K měření jsme využili žáky druhého stupně všech ročníků a všech tříd. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak opatření přijatá v souvislosti se snahou omezit šíření onemocnění Covid-19 ovlivnila vytrvalostní schopnosti u vybrané skupiny žáků staršího školního věku. Zjistili jsme, že u sledované skupiny starších žáků a žákyň došlo k výraznému zhoršení úrovně vytrvalostních schopností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.