Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kongruence manažerských kompetencí učitele, ředitele školy a podnikového manažera
Šimoňák, Marek ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřil na manažerské kompetence učitelů a ředitelů škol a hledal jsem styčné plochy kompetencí těchto dvou profesí a kompetencí podnikových manažerů. Mým záměrem bylo zjistit, zda je předpoklad, že úspěšný pedagog bude i úspěšným ředitelem školy, případně zda může podnikový manažer úspěšně vykonávat funkci ředitele školy, aniž by sám jako pedagog pracoval. V teoretické části se zaměřuji nejdříve na vytýčení pojmu "management" a na manažerské funkce, na objasnění pojmu školský management a "classroom management", dále na osobnost manažera, na popis jeho osobnosti, vlastností, schopností, znalostí a dovedností, na vymezení pojmu leadership, poté vysvětluji pojem "kompetence" a v závěru analyzuji manažerské kompetence v práci podnikového manažera, pak i ředitele školy a učitele. V empirické části jsem se pokusil o sondu do subjektivního vnímání náplně práce, potřebných vlastností, schopností a kompetencí u pedagogů, ředitelů škol a manažerů. Použil jsem komparativní výzkum, kdy se pomocí řízeného rozhovoru snažím zmapovat činnosti, které tvoří náplň práce těchto dvou profesí a kompetence, které respondentům pomáhají uspět v jejich profesi. Zobecněné odpovědi uvádím v tabulkách, komentuji a srovnávám. V diskusi se snažím výsledky analyzovat a vyvodit z nich závěry. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Školní uniforma: důvody, diskuze, rozhodnutí
Bednaříková, Barbora ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Inovace a změny jsou fenoménem každé doby. V rámci modulu Teorie a praxe školského managementu se práce zabývá řízením konkrétní změny, a to zaváděním školních uniforem do praxe. Teoretická část práce vychází z relevantních odborných pramenů zabývajících se škol- ským managementem, marketingovou strategií, kulturou školy a řízením změny. Je doplněna dostupnými zahraničními zkušenostmi z provedených výzkumů i rešerší mediálního obrazu, který u této problematiky sehrává důležitou roli. Praktická část, výzkum, poskytuje informace a data, které autorka získala metodou rozhovorů s vedením škol, které aktuálně školní unifor- mu zavádějí. Výsledky výzkumu ukázaly, že u žádného z uvedených projektů se nenaplnila původní očekávání. Porozumění příčinám neúspěchů či jen částečných úspěchů projektů je důležitou součástí souhrnu informací pro ředitele škol, kteří zavedení školních uniforem zva- žují. Ze zobecněných výzkumných nálezů, ale i teoretických poznatků vychází soubor zá- kladních doporučení, která jsou obsažena v závěru práce.
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele
Breníková, Markéta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
NÁZEV: Zpětná vazba ředitele jako forma rozvoje a podpory kvality učitele AUTOR: Mgr. Markéta Breníková KATEDRA (ÚSTAV) Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá současnou problematikou zpětné vazby od ředitele v základním školství. Zpětná vazba je součástí komunikace ve škole a ředitel s její pomocí může zvyšovat kvalitu školy a vést k ní své učitele. Vede efektivní tým, vytváří příznivou atmosféru, ve které zpětná vazba rozvíjí a podporuje. V teoretické části práce definuje zpětnou vazbu a s ní související kvalitu ve školství a dotýká se také metod jejího řízení. Představuje techniky zpětné vazby použitelné na základní škole. Z výzkumu vyplynulo, že v základním školství je zpětná vazba zatím využívána často nesystémově, směrem k vybraným jedincům, nikoli ke všem zaměstnancům. Učitelé cílenou podporu a rozvoj ve své náročné profesi potřebují. Ředitelé ovšem často nemají potřebné kompetence k poskytování systémové zpětné vazby a při jejím poskytování mají vždy pocit, že ji poskytují lépe a více, než jak to vidí jeho učitelé. Práce se v závěru dotýká i širších souvislostí s kvalitou poskytování zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA: zpětná vazba, ředitel, učitel, kvalita, podpora
Organizační struktura v základní umělecké škole
Sinkulová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: ORGANIZAČNÍ STRUKTURA V ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE AUTOR: Iveta Sinkulová ABSTRAKT: Bakalářská práce Organizační struktura základní umělecké školy si klade za cíl zjistit, jaké organizační struktury se v ZUŠ uplatňují, do jaké míry jsou v OS zabudovány funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení a jaké úkoly jsou na ně delegovány v oblasti řízení pedagogického procesu. V návaznosti na popisný výzkum analyzuje funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení, navrhuje oblasti vhodné k delegaci a tomu odpovídající pracovní náplně. Na základě průzkumu organizačních schémat jednotlivých uměleckých škol dává návod k zamyšlení, jak s organizační strukturou pracovat a jak při eventuální změně struktury postupovat. Výsledky výzkumu a závěry práce slouží jako podkladový materiál ředitelům ZUŠ, kteří se zamýšlejí nad řízením pedagogického procesu a optimalizací organizace práce.
Přestávky ve škole (1. třída)
Drábková, Nela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přestávek na 1. stupni základní školy, především v 1. ročníku. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První, teoretická část je věnována základní charakteristice školy a vzdělávání, vývojovým zvláštnostem dítěte mladšího školního věku a konečně stěžejnímu tématu přestávek. Ve druhé části je zaznamenán výzkum ze základní školy v Liberci, jehož hlavní metodou bylo strukturované pozorování žáků 1. ročníku, doplněné o rozhovory s žáky a s jejich třídní učitelkou. Cílem této práce je prezentovat současný průběh přestávek, provést komparaci 1. a 5. ročníku a poukázat na možné změny, které jsou dnes pro danou věc použitelné.
Systém řízení v základní škole
Tůma, Jan ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je prostudování odborné literatury zabývající se problematikou řízení v základní škole. Zda můžeme hovořit o jednotném systému řízení, jaké vykazuje společné znaky, jak moc a v jakých oblastech je ovlivněn velikostí školy ukázal empirický výzkum. Metodou pro empirický výzkum bylo dotazníkové šetření. Respondenty dotazníkového šetření byly ředitelé a ředitelky základních škol v okrese Kladno. Bylo osloveno 59 ředitelů a ředitelek, návratnost činila 59 %. Výsledky dotazníkového šetření byly zaznamenány do přehledných tabulek a učiněna jejich deskripce a komparace se Základní školou Zlonice, okres Kladno. KLÍČOVÁ SLOVA řízení, systém řízení, základní škola, management, ředitel, okres Kladno
Nutnost změny profesní přípravy učitelů
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
1 ABSTRAKT: Diplomová práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Kontext doby coby závažný imperativ, Současný stav profesní přípravy učitelů, Cíle profesní přípravy učitelů v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.
Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce
Balcarová, Dita ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Změna kultury školy po nástupu ředitelky mateřské školy do funkce. AUTOR: Dita Balcarová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt Bakalářská práce se zabývá problematikou změny kultury školy po nástupu ředitelky do funkce. V teoretické části vychází z odborné literatury, která vysvětluje pojem kultura školy, její diagnostiku, zhodnocení a následnou změnu kultury organizace. Cílem výzkumné části bylo zjistit současný stav kultury školy sledovaných organizací. Pomocí analýzy všech zjištěných dat, identifikovat problematické faktory kultury školy a zjistit, jak nastartovat vhodné procesy vedoucí k žádoucí změně kultury školy. Otázkou bylo též, zda do těchto procesů zapojit i zaměstnance školy, nebo zda je tento obtížný úkol pouze na ředitelce školy. Odpovědět na otázku " Jak změnit kulturu školy?" je jistě velmi složité, protože podmínky každé školy jsou samozřejmě jiné, jiní jsou lidé, kteří ve škole pracují a v neposlední řadě se liší hodnotami a postoji, které společně sdílí. Cílem práce bylo na konkrétních případech ve specifických podmínkách ověřit, odbornou literaturou již doložené obecné postupy a nástroje, kterými může začínající ředitelka vžitou kulturu školy měnit, tak aby docházelo k optimálnímu rozvoji školy. Klíčová slova: kultura školy, styl...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Voda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.