Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení ekonomické efektivnosti podnikatelského projektu
Havlátová, Tereza ; Vlčková, Lucie (oponent) ; Zinecker, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje zhodnocení ekonomické efektivnosti podnikatelského projektu v podobě podniku zaměřeného na prodej ekologických produktů. Teoretická část se zabývá základními pojmy, zákonnými požadavky podnikání a jednotlivými částmi podnikatelského plánu. V praktické části jsou zpracovány analýzy vedoucí k rozhodnutí o ekonomické efektivnosti zamýšleného podnikatelského projektu.
Umělci a fotografie (České malířství a fotografie v 19. a na počátku 20. století)
Pospíšilová, Romana ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Vlčková, Lucie (oponent) ; Mlčoch, Jan (oponent)
Umělci a fotografie (České malířství a fotografie v 19. a na počátku 20. století) Romana Pospíšilová Abstrakt disertační práce Tématem této disertační práce jsou mnohovrstevnaté vztahy malířství a fotografie v Čechách v 19. a na počátku 20. století, zejména pak role fotografie coby inspiračního materiálu umělců. Vynález fotografie v roce 1839 přinesl tehdejší společnosti mnoho změn a podnětů. Fotografie přispěla k rozvoji řady vědních oborů, proměnila podobu ilustrovaných časopisů i zpravodajství či zdemokratizovala přístup k vlastnímu portrétu. Nesmlouvavě také promlouvala k tehdejšímu výtvarnému umění. Pro malíře představovaly fotografie, ať již vlastní, či zakoupené, rezervoár vizuálních podnětů. Usnadňovaly studium přírody. Přinášely také nové impulzy v podobě momentek, chronofotografií i medicínských snímků. V ateliéru umělce nahrazovala fotografie nepřítomný model, sloužila jako "aide-mémoire". Mohla však být také promítnuta přímo na plátno a mechanicky okopírovaná. Využití technických obrazů malíři nezapadalo do v 19. století stále živého konceptu umělce coby tvůrčího génia. Tehdejší výtvarní kritici i samotní malíři nebyli ve shodě, zda je fotografie užitečný nástroj, či škůdce skutečného umění. Ačkoli byla práce s pomocí fotografie mezi umělci běžná, zůstávala tato praxe utajovaná před širší...
Firma Haase a výtvarné umění v 19. a raném 20. století
Holečková, Kateřina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Vlčková, Lucie (oponent) ; Prahl, Roman (oponent)
Pražská firma Haase hrála důležitou roli v rozvoji polygrafie, typografie, významně přispěla českému národnímu obrození a za dobu své existence spolupracovala s řadou umělců v některých případech až světového významu. Tato disertační práce se snaží přinést poznatky k užitému grafickému umění 19. století v českých zemích obecně, ale popisuje také nejdůležitější historické události firmy Haase a její fungování, zvláště to, které mělo vliv na umělecké směřování její výtvarné produkce. Práce zkoumá proces vzniku děl a vybraná díla se snaží zasadit do kontextu tvorby jednotlivých autorů i vývoje výtvarného umění ve středoevropském prostoru obecně. Z jednotlivých druhů grafiky přibližuje hlavně haasovské grafické veduty, nástěnné kalendáře a plakáty. Zabývá se také národnostní otázkou a tím, jakou hrála roli ve výběru umělců, se kterými firma Haase spolupracovala.
Památkový postup pro ochranu a ošetření chromolitografických tisků na papírech zušlechtěných natíráním
Chadimová, Martina ; Vlčková, Lucie ; Franc, Jan ; Vávrová, Petra ; Ruml Fortelná, Irena ; Kubíčková, Markéta
Problematika chromolitografických tisků na zušlechtěném papíru je v konzervátorské a restaurátorské praxi netriviální oblastí, které dosud nebyla věnována systematická pozornost. Absence referenčních zdrojů a případových studií vyplývá jak z nevelké četnosti dochování těchto objektů - artefaktů a dokumentů - ve sbírkových a paměťových institucích, tak z významu, který jim byl v rámci fondů přikládán. Raritní dochování cenných chromolitografických tisků ve sbírkových institucích komplikuje jejich často značně problematický stav a četná poškození, vyplývající ze specifik postupu chromolitografického tisku. Ten sice bylo možné po průběžném zdokonalování provádět takřka na cokoliv, ovšem v případě nejcennějších obrazových plakátů probíhal takřka výhradně na tzv. zušlechtěný papír. „Zušlechťující“ nátěr papíru, pro chromolitografie charakteristický, stejně jako také charakteristická finální transparentní „laková“ vrstva představují z restaurátorského hlediska celou řadu problémů a rizik fyzikálních a chemických, vyplývajících z vrstvení a interakcí materiálů. Zavedené konzervátorské a restaurátorské postupy v běžné praxi sbírkových institucí tyto velmi specifické otázky dosud nezohledňovaly. Postup je členěn na teoretickou a praktickou část – první sumarizuje poznatky nezbytné ke stanovení praktického řešení konzervačních a restaurátorských zásahů a řádné péči o chromolitografické tisky na zušlechtěných papírech. Vstupní část poskytuje bohatý aparát pro identifikaci těchto tisků, včetně historického exkurzu k problematice technologie tisku a technologie výroby zušlechtěných - natíraných papírů. Obrazová dokumentace představuje názorný nástroj pro rozpoznání základních (nejběžnějších) typů chromolitografií a pro způsob identifikace papírů na základě jejich poškození. Teoretická část se blíže věnuje procesu zušlechtění – natírání papíru s ohledem na chemické složení použitých látek a poskytuje přehled používaných pojiv a pigmentů. Přehled faktorů ovlivňujících degradaci papíru shrnuje samostatný text, diskutující vnější (vlhkost, teplotu, světlo) a vnitřní faktory degradace (hydrolýza glykosidické vazby, oxidace a fotochemické reakce celulózy, oxidace a fotooxidace hemicelulóz, fotolýza a fotooxidace ligninu). Teoretická východiska praktických konzervačních postupů přibližují působení jednotlivých používaných metod, které postup aplikuje. Soustředí se na problematiku záchrany tisků s kyselými materiály a tedy metody odkyselování, jmenovitě odkyselování „in situ“ ve vakuových balíčcích, technologii Papersave Swiss a metodu MMMK. Optimální varianty konzervačních postupů chromolitografických tisků na zušlechtěném papíře byly sestaveny do praktického metodického návodu navazujícího na teoretický rozbor problematiky. Prvotním praktickým krokem postupu je makroskopická a mikroskopická analýza fyzického stavu objektu s digitálním záznamem. Jejím výstupem je identifikace materiálu a zevrubné zhodnocení zaznamenaných typů poškození, včetně stadia ve kterém se nachází. Jako užitečná praktická pomůcka byla vypracována kategorizace jednotlivých typů poškození zohledňující odlišnosti návazných konzervačních postupů. Záznam o těchto skutečnostech je vstupním bodem konzervačního protokolu a opěrnou informací pro volbu následného konzervačního postupu. Navržené konzervační postupy zahrnují měření a následnou úpravu pH, lepení a následnou péči. Postup uzavírá návrh optimálního uložení.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Portrétní silueta v Českých zemích od 18. do 19. století
Mikulcová, Anežka ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Vlčková, Lucie (oponent) ; Vondráček, Radim (oponent)
Portrétní siluety, které jsou předmětem předkládané práce, jsou svérázným a dnes již pozapomenutým typem portrétů. Představují specifickou součást vizuální kultury druhé poloviny 18. a 19. století a prolíná se v nich řada dobových společenských, kulturních, uměleckých i vědeckých fenoménů. Po technické stránce jsou tyto zdánlivě prosté monochromní profilové portréty velmi různorodé. Stejně pestrá je i škála siluetovaných a siluetujících osob. Cílem této práce je komplexní zmapování fenoménu portrétních siluet v českých zemích s přesahem do obecnějších rovin týkajících se filozofických aspektů tohoto druhu portrétování. Text vychází z poznatků získaných detailním výzkumem domácích sbírek siluet, které jsou součástí muzejních, galerijních a zámeckých kolekcí. V ČR se dochovalo velké množství obrazového materiálu, což umožnilo formulovat i potřebné obecnější závěry. Komplexní přístup, který byl při zpracování tématu zvolen, v sobě z metodologického hlediska mísí přístupy dějin umění s jejich formální analýzou a kulturní historii, některá témata se překrývají s obsahem studií Bild-Anthropologie. Nejstarší české exempláře siluet pochází z přelomu 70. a 80. let 19. století, což je téměř analogické s hlavním rozkvětem siluet v evropských zemích. Relativně brzy se objevují také první zmínky o siluetách v domácí...
Zhodnocení ekonomické efektivnosti podnikatelského projektu
Havlátová, Tereza ; Vlčková, Lucie (oponent) ; Zinecker, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje zhodnocení ekonomické efektivnosti podnikatelského projektu v podobě podniku zaměřeného na prodej ekologických produktů. Teoretická část se zabývá základními pojmy, zákonnými požadavky podnikání a jednotlivými částmi podnikatelského plánu. V praktické části jsou zpracovány analýzy vedoucí k rozhodnutí o ekonomické efektivnosti zamýšleného podnikatelského projektu.
Sociálně patologické jevy a jejich prevence na ZŠ
VLČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou realizace primární prevence sociálně patologických jevů na ZŠ. Předkládá základní charakteristiku jednotlivých sociálně patologických jevů, dále organizací zabývající se realizací preventivních programů, včetně doporučených metod a postupů. Dále předkládá pozici metodika prevence, náplň jeho práce. Klíčovou částí je vlastní realizace krátkého preventivního programu s využitím materiálů vydaného Občanským sdružením Volání naděje. Součástí práce je rovněž návrh variant pracovních listů, které je možnou v rámci realizace primární prevence využít. V rámci diplomové práce byl realizován výzkum, jehož cílem bylo získání názoru na problematiku prevence a současnou situaci na ZŠ z pohledu metodika prevence, dále získání zpětné vazby od žáků, kteří absolvovali preventivní programy.

Vlčková, Lucie ; Duffková, Jana, (vedoucí práce)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 VLČKOVÁ, Lenka
5 VLČKOVÁ, Linda
15 VLČKOVÁ, Lucie
15 Vlčková, Lenka
5 Vlčková, Linda
1 Vlčková, Lýdie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.