Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj postavení praktických lékařů v českém zdravotním systému
Jiras, Jan ; Kotherová, Zuzana (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Tato akademická práce se zabývá komplexní analýzou postavení praktických lékařů v rámci českého zdravotního systému. Důraz je kladen na srovnání perspektiv tří generací praktických lékařů, což zahrnuje mediky v procesu výběru specializace, praktické lékaře ve středním věku a praktické lékaře blížící se předdůchodovému věku. Cílem této práce je prozkoumat historický vývoj postavení praktických lékařů a získat podrobný vhled do jeho silných a slabých stránek. Dále se práce zaměřuje na identifikaci klíčových faktorů, které mohou ovlivnit toto postavení v průběhu času. V neposlední řadě je zde také hodnocení, zda současná reforma zdravotnictví odpovídá na aktuální problémy a výzvy, kterým čelí jak současní, tak budoucí praktičtí lékaři.
Etická dilemata v supervizi
Filípková, Barbora ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Zatloukal, Leoš (oponent)
Práce si klade za cíl zkoumat faktory rozhodování etických dilemat, se kterými se setkávají externí supervizoři v sociálních službách. Využívá kvalitativní metodologie ke zjištění, s jakými dilematy se supervizoři setkávají, jakými rozhodovacími procesy procházejí a jaké faktory jim pomáhají v rozhodování. Faktory lze rozdělit do dvou oblastí - externí a interní. Především ale z výzkumu vyplynulo, že oblast profesní etiky práce supervizora je nesmírně komplexní a pouze neustálé úsilí na tomto poli napomůže zlepšování rozhodovacích procesů. Z výzkumu vyplynula také některá konkrétní doporučení ke zlepšení etiky v oblasti supervize: důraz na prevenci a tříbení etické citlivosti a zralosti, důraz na etiku v rámci vzdělávání, větší profesionalizace supervize.
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Advokační koalice v interrupční politice
Eisenreichová, Sabina ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na identifikaci klíčových situací pro tvorbu interrupčních politik a analýzu koalic v České republice v období let 2012-2022. Zároveň srovnává interrupční politiky sousedních států (Německo, Rakousko, Polsko a Slovensko) s cílem zjistit, zda český politický diskurz konverguje k politikám těchto zemí. Metodologie práce zahrnuje mediální analýzu posledních deseti let za použití NewtonOne, která ukázala posun vnímáni interrupcí a větší zástup pro-choicových aktérů v médiích. Pro dosažení cílů byly provedeny polostrukturované rozhovory s hlavními aktéry identifikovanými během mediální analýzy. Byla zjištěna míra polarizace mezi koalicemi, ale také stabilita a neměnnost těchto koalic. Ani jedna z koalic nemá přílišnou motivaci k legislativním změnám, ovšem mezi oběma koalicemi panuje názor, že je 1) legislativa nastavena dobře a 2) žena má právo rozhodnout si o interrupci. Srovnání interrupčních politik s politikami sousedních zemí ukázalo, že většina sousedních zemí má striktnější přístup k interrupcím, a zatímco Polsko a Slovensko zákony zpřísňují, Německo se směřuje k pomalé liberalizaci. Celkově však nebyla zjištěna konvergence české interrupční politiky k politikám sousedních zemí.
Politika prostituce v České republice: Nastolování agendy
Bodocká, Anna ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá porozuměním procesu tvorby politiky prostituce v České republice za pomoci teorie nastolování agendy, která je v zde základech. Česká republika patří mezi země, které nemají její legislativní úpravu, proto práce rovněž popisuje a vysvětluje situaci, která předcházela vytvoření návrhů na regulaci prostituce. Výzkum je postaven na sekundárních datech v podobě veřejněpolitických dokumentů, odborných publikací, nebo zpráv z médií ve spojení s nastolováním agendy politiky prostituce v České republice od roku 2000 do roku 2019. Práce se zaměřuje na tři časová období, které odpovídají legislativním snahám o regulaci prostituce. Ta se opírají o konceptuální schéma práce, která obsahuje prvky formování a následného nastolování agendy. V neposlední řadě se zaměřuje na celkové vysvětlení skrze model "The four ‚P's". Text se opírá o veřejněpolitické rámce, které jsou popsané v teoretické části. Vysvětluje nastolování agendy politiky prostituce v České republice mezi lety 2000 až 2019, které nebylo úspěšné a nemělo přesah do další fáze politického procesu.
Problematika motivace ke studiu u dětí na základních školách
Trombala, Rostislav ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Korečková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním faktorů ovlivňujících motivaci ze strany učitelů zejména u žáků základních škol. Jejím cílem bylo zjistit, jak vypadá reálná výuka v českých školách, pokud je zkoumána s důrazem na motivaci žáků a následně tato zjištění porovnat s výzkumy zabývajícími se touto problematikou. Práce vychází z dat nashromážděných z rozhovorů s pěti učiteli z různých škol. V rozhovorech zazněly názory na vliv rodičů na motivaci, cíle, kárání, chválu a mnoho dalších témat. Samotná analýza proběhla ve 2 krocích. Nejdříve byla provedena tematická analýza pro soubor dat získaný z rozhovorů a tento soubor dat byl pomocí porovnávací tematické analýzy porovnán s výzkumy zabývajícími se tímto tématem. Výsledkem výzkumu byly poznatky, které ukazují, jakými způsoby se učitelé snaží děti na základních školách motivovat, jak si své vlastní metody odůvodňují a také do jaké míry jsou tyto metody v souladu s výzkumy, které zkoumaly motivaci u žáků na školách. Z těchto poznatků práce vyvozuje také několik závěrů a podnětů pro případný další výzkum.
Středostavovská volba výběrových škol a tříd na počátku primárního vzdělávání
Smith Slámová, Radka ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Šeďová, Klára (oponent) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Středostavovská volba výběrových škol a tříd na počátku primárního vzdělávání Radka Smith Slámová ABSTRAKT Obavy ze sestupné mobility nutí středostavovské rodiče k hledání nových strategií, které jim umožní prostřednictvím formálního vzdělávání u svých dětí dosáhnout sociální reprodukce. V českém prostředí dosud nebylo zjišťováno, jakým způsobem si středostavovští rodiče vybírají školu při vstupu dítěte do stále diferencovanějšího systému primárního vzdělávání. Cílem disertační práce je přiblížit, proč středostavovští rodiče v rozmanitých kontextech napříč republikou přemýšlejí nad volbou výběrové školy/třídy. S využitím výzkumného designu zakotvené teorie a 28 hloubkových rozhovorů představuji okolnosti, předpoklady a způsoby vnímání, v jejichž souvislosti rodiče vyhledávají výběrovou školu/třídu ve veřejném systému. Výsledky ukazují, že důležitou roli v rozhodování rodičů hraje jejich negativní představa typické české školy, kterou rodiče konstruují ve světle vlastních vzpomínek na školu, "horkých" informací z rodičovských sítí, vlastních výchovných přesvědčení i zkušeností s předškolními zařízeními dítěte. Rodiče očekávají, že kvůli předpokládanému nesouladu jejich rodiny s prostředím veřejných škol bude jejich dítě v typické základní škole znevýhodněno, navzdory skutečnosti, že ve prospěch jeho výchovy...
Proces vzniku Zákona o náhradním výživném v České republice
Hegyi, Adam ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Projekt závěrečné bakalářské práce Jméno studujícího: Adam Hegyi Předpokládaný název práce v češtině: Proces vzniku Zákona o náhradním výživném v České republice Předpokládaný název v anglickém jazyce: The Process of Formation of the Act on Substitute Maintenance Grand in the Czech Republic Akademický rok vypsání: 2022 Jazyk práce: čeština Pracoviště: Katedra politologie (23-KP) Vedoucí práce: Ing. Mgr. Olga Angelovská, Ph.D. Obor/program práce: Politologie a veřejná politika Klíčová slova: náhradní výživné, alimenty, zákon, proces, teorie tří proudů Klíčová slova v angličtině: Substitute Maintenance Grand, Alimony, Act, Process, Multiple- Streams Framework A. Vymezení výzkumného problému Sociální systém České republiky nabízí řadu sociálních dávek, které mají podpořit rodiny ohrožené finanční chudobou. Tyto nástroje jsou však pro všechny typy rodin totožné, takže v dostatečném rozsahu nereflektují potřeby jednotlivých sociálních případů. Příkladem jsou neúplné rodiny, které tvoří necelých deset procent domácností v České republice. Kromě rodinných sociálních dávek, na které mají nárok i úplné rodiny při finanční chudobě, neexistoval pro neúplnou rodinu státní příspěvek, který by kompenzoval vyživovací povinnost rodiče v případě jejího neplnění. Výživné, ačkoliv je jeho výše v případě rozvodu či rozchodu...
Equity Policies in tertiary education: The Case of the Universidad Autónoma Chapingo, Mexico. Analysis from Public Policy Theories.
Medina Varela, Jesús Arturo ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Jusić, Mirna (oponent)
Despite efforts to increase enrollment and democratize public tertiary education in Mexico, educational inequality persists. Students from families with higher incomes remain the primary beneficiaries of tertiary education. The Universidad Autónoma Chapingo (UACH) is an exception to this trend, its equity policies have helped low- income and indigenous students access and succeed. Although there are reports and evaluations of these policies, no research explains why they were implemented at the UACH, especially when other public universities in Mexico took a more meritocratic approach. This study aims to fill this gap by examining the variables that led to implementing equity policies at the UACH. The research finds that the beliefs and ideas of the actors inherited from the history of the institution are the most significative explanatory variable. In combination with other factors, including stable parameters, external events, long term coalition opportunities. The study also highlights the leadership role played by a policy entrepreneur at the UACH and how his coalition implemented a unique approach to reform university admissions policies. The study shows that the success of equity policies at the UACH was not due to a single variable but a combination of circumstances, strategies, and access...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
3 Veselý, Aleš
2 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.