Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 378 záznamů.  začátekpředchozí227 - 236dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika církevních gymnázií v České republice
Pech, Jan ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Specifika církevních gymnázií v České republice AUTOR: Bc. Jan Pech KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Církve a náboženské společnosti mohou být zřizovateli škol a školských zařízení. Jaká jsou specifika církevních škol z pohledu managementu vzdělávání, kterými se tato práce zabývá, a existují vůbec? Existují hmatatelné odlišnosti, které jasně vymezují církevní školu od školy, kterou zřídila obec, kraj nebo svazek obcí? Školy, na které se zaměříme, jsou církevní gymnázia. V České republice je těchto gymnázií celkem 20 a téměř všechna zřídila římskokatolická církev. Tyto instituce vytvářejí specifickou, málo početnou skupinu škol, které vedle snahy o poskytování kvalitního vzdělání usilují o předávání duchovní hodnot. Práce nahlíží do historického vývoje církevních škol a popisuje jejich současné postavení v systému regionálního školství. Dále se metodou kvalitativního výzkumu - analýzou materiálů - věnuje otázkám managementu církevních škol a zachycení jejich specifik. KLÍČOVÁ SLOVA: Církevní škola, církevní gymnázium, financování církevních škol, zřizovatel církevní školy
Školský management a efektivita vzdělávání
Kruliš, Petr ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Obsahem práce bude komparace procesů realizovaných managementem školy nebo školského zařízení, cíleně a systematicky vedoucích ke zvýšení efektivity vzdělávání studentů, žáků či dětí, v souvislosti s absolvováním managerského studia na CŠM. Ve své teoretické části popisuje práce management vzdělávání v obecné rovině se zaměřením na manažerské funkce, prostřednictvím kterých management ovlivňuje efektivitu vzdělávání. Ve výzkumné části se tato práce zabývá konkrétními procesy v managementu širokého spektra škol a hodnotí jejich možný vliv na výsledky vzdělávání.
Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže
Horváthová, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže je analýza aktuálního stavu procesu hodnocení ředitelů zřizovatelem. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem probíhá hodnocení ředitelů DDM zřizovatelem včetně zdrojů, metod a kritérií, která jsou při hodnocení používána. Zjistit, zda jsou výsledky hodnocení využívány při dalším rozvoji ředitelů DDM a zda se ředitelé a zřizovatelé domnívají, že hodnocení ředitelů zřizovatelem je potřebné pro zvyšování kvality DDM. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů dům dětí a mládeže, ředitel DDM, zřizovatel DDM, hodnocení pracovníků a vzdělávání a rozvoj. Praktická část vychází z výzkumného šetření - popisný typ výzkumu, prováděného formou dotazníků na základě tří stanovených hypotéz. Závěr práce přináší přehled aktuálního stavu ve zkoumané oblasti.
Vzdělávání ředitele školy - komparace České republiky, Bavorska a Severního Porýní-Vestfálska
Jícha, Zbyněk ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Obsahem práce je hledání odpovědi na otázku: "Lze u ředitelů škol v odlišných zemích Evropy provést komparaci v získávání kvalifikačního vzdělávání a možnostech průběžného vzdělávání?" Autor práce se zabývá tématikou vzdělávání ředitelů škol v České republice a Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko). Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech vzdělávání ve zvolených zemích. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků, myšleno splnění požadavků pro výkon funkce, dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, profesní dráha, kompetenční profil, kvalifikace ředitele školy, kvalifikační model
Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900)
Krupková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900) AUTOR: Bc. Eva Krupková KATEDRA : Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na oblast vývoje kompetencí řídících pracovníků ve školství v období roku 1855 až 1900. Cílem diplomové práce je na základě analýzy a kritického zhodnocení stanovení , popřípadě nástin vývoje kompetencí těchto pracovníků ve sledovaném období. V diplomové práci objasním , jaké požadavky byly kladeny na řídící pracovníky jednotlivých druhů škol , jak se povinnosti a kompetence řídících pracovníků škol v rámci historie proměňovaly. Téma kompetencí je velice obšírné . Mou snahou bude dokázat na základě podrobné analýzy , zaměřené na podrobný popis pravomocí , příslušností a odpovědností ředitele školy , co mohl v rámci svých kompetencí vykonat . Ač byl ředitel školy i v tomto období významným činitelem na škole , jeho kompetence v období konkordátu a po něm , byly kompetencemi pouze od jiného . Objasním pojmy , které se užívají ve starých zákonech rakouských pro osoby pověřené řízením obecních škol řídícími učiteli , nadučiteli , správci škol ( tento název byl zrušen ) , avšak pojem správa škol byl ponechán a tuto správu vykonával ředitel . Diplomová práce vychází z informací získaných z...
Faktory ovlivňující výběr třídního učitele na základní škole
Šalamova, Ildikó ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná práce se zabývá definováním faktorů, které významným způsobem ovlivňují rozhodnutí vedení základních škol při výběru třídního učitele z hlediska prováděných personálních činností. Výběr a obsazení pracovní pozice třídního učitele vhodným kandidátem je zodpovědná a náročná personální činnost každého vedoucího pracovníka ve školství. Náročná z důvodu, že třídní učitel je v mnoha ohledech nejvýznamnější osobou, která každodenním úzkým kontaktem s klienty, a to nejen žáky, jejich rodiči, veřejností, zřizovatelem, kolegy, spoluvytváří a prezentuje image školy. V určité míře je možné tvrdit, že svým počínáním reprezentuje organizaci navenek a svým jednáním ovlivňuje, jakým způsobem je organizace-škola vnímaná okolím. Na základě výsledků předvýzkumu byly stanoveny základní skupiny faktorů, které ovlivňují výběr třídního učitele, a které byly následně ověřeny hlavním výzkumem. Zjištěné faktory jsou rozděleny na skupinu faktorů personálního charakteru a skupinu faktorů, které vyplývají z kompetencí učitelů. Interpretované výsledky výzkumu poslouží začínajícím ředitelům jako návod a pomocník při výběru třídního učitele. KLÍČOVÁ SLOVA třídní učitel, velikost úvazku, vnitřní a vnější zdroje výběru, výběr na základě kompetenčního modelu
Manažerské kompetence učitele - kontrolování
Kunická, Václava ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá jednou z manažerských kompetencí učitelů- kontrolováním. Podstatou kontroly je kritické hodnocení reality s ohledem na plánované cíle. Práce vychází jednak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, jednak z některých zkušeností získaných vlastní praxí, dále z poznatků, které jsem získala studiem školského managementu a zejména analýzou informací získaných na základě využití techniky interview, rozhovor týkajících se zjištění, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti kontrolování a co je obvyklým předmětem jejich kontroly.
Profesní kompetence učitele - Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace
Bártová, Ilona ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Profesní kompetence učitele. Komunikace učitele ve smyslu informování, reportování, administrace. AUTOR: Ilona Bártová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá kompetencemi učitele, konkrétně komunikací, jak učitelé v profesním kontextu komunikují ve smyslu reportování, informování, administrace. Teoretická část pojednává o kompetencích učitele, o classroom managementu, jaký je vztah classroom managementu a school managementu. Podrobněji se věnuji jedné kompetenci učitele a tou je komunikace ve smyslu informování, reportování, administrace. Ve druhé části se píše o výzkumu. Jakou jsem použila metodu výzkumu, jak je výzkum realizován. Cílem výzkumu je analyzovat, zpřehlednit a popsat, jak učitelé komunikují uvnitř organizace i směrem ven ze školy. S kým nejčastěji, jakým způsobem, jaká jsou úskalí jejich komunikace. Přesněji řečeno, zmapování komunikace učitele ve smyslu informování, reportování a administrace. Výzkum byl deskriptivní, kvalitativní. Oslovila jsem 3 učitelky z mateřské školy a 3 učitelky ze základní školy. Proběhlo interview, kde paní učitelky nejprve sdělily, co si představují pod pojmem informování, reportování a administrace. Dále odpovídaly na otázky, které jsem měla připravené a ty jsem podle potřeby...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 378 záznamů.   začátekpředchozí227 - 236dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Trunda, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.