Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodičovské mediální strategie u dětí ve věku 6 - 9 let
Veselá, Pavla ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Titěra, Tomáš (oponent)
Cílem práce je nalezení možných rozdílů v rodičovských mediálních strategiích a rozdílů u používání jednotlivých médií u dětí ve věkové kategorii 6-9 let. Rozdíly jsou zkoumány na základě specifických charakteristik rodičů. Práce zkoumá možný vliv úrovně mediálních kompetencí rodičů a jejich sociodemografické charakteristiky na aplikované rodičovské mediální strategie. Na mediální kompetence rodičů práce pohlíží z jejich vlastního subjektivního pohledu. Výzkum dospěl k závěru, že rodičovské mediální strategie jsou vysoce individuální a variabilní, rodiče rozlišují své strategie s ohledem na různé typy digitálních zařízení, a to naznačuje, že rodiče nejen pasivně přijímají technologie, ale aktivně se snaží o vytvoření vhodného mediálního prostředí pro své děti.
Způsoby i nterakce uživatelů s obsahem na sociální síti Tik Tok
Vokoun, Michal ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Podle údajů společnosti Hootsuite z dubna roku 2023 je TikTok, který je některými označován jako "social media 3.0," aktuálně nejrychleji rostoucí sociální síť s celkovým počtem přes 1 miliardu aktivních uživatelů na světě a více než 1 milionem aktivních uživatelů a uživatelek v České republice (McLachlan, 2023). Český uživatel TikToku a jím konzumovaný obsah jsou i vzhledem k nedávnému vzniku platformy dosud akademicky poměrně neprobádané oblasti. Cílem této práce proto je prostřednictvím analýzy videozáznamů obsahu obrazovky zmapování způsobů interakce českých uživatelů s TikTokem a druhů obsahu, který se jim zobrazuje. Zároveň také proniknout do určitých vzorců chování a naznačit typologii tohoto obsahu, čas strávený v aplikaci či porovnání interakcí na základě pohlaví respondentů. Klíčová slova TikTok, Interakce, Videoobsah, Obsah, Sociální sítě, For You Feed
Vliv rodinného prostředí na čtenářství adolescentů
Šafratová, Kateřina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá čtenářským vývojem, rodinným prostředím ve spojitosti se čtenářstvím a dalšími faktory, které čtenářství ovlivňují. Vytvořen byl také seznam dalších výzkumů - zahraničních a českých, které se čtenářstvím adolescentů zabývají. Cílem práce bylo zjistit, jak rodinné prostředí a další faktory ovlivňují čtenářství adolescentů. V praktické části tak byl proveden vlastní výzkum vlivu rodinného prostředí a dalších faktorů na čtenářství adolescentů. Použity byly metody dotazníku, focus group a individuálních kvalitativních rozhovorů. Klíčová slova Adolescenti, čtenářství, rodina, vliv rodinného prostředí, faktory ovlivňující čtenářství
Quantified Self
Fiala, Jakub ; Souček, Jiří (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Lokaj, Zdeněk (oponent)
Cílem této dizertační práce bylo, s pomocí realizovaného explorativního kvalitativního výzkumu, porozumět individuálním změnám podob užívání technologie sebeměření pro sledování fyzické aktivity (počtu ušlých kroků) v praxi uživatelů. Byl proveden na 11 univerzitních studujících (zúčastnilo se jej 6 mužů a 5 žen) ve věku od 20 do 28 let s využitím kvaziexperimentu (účastníci nebyli do skupiny podrobené intervenci přiřazeni náhodně, design výzkumu neobsahoval kontrolní skupinu) a sebeměřicího zařízení Fitbit Zip. Osobnostní rysy účastníků byly měřeny s pomocí dotazníku NEO PI-3. Výsledky poskytují prvotní kvalitativní pohled na téma a naznačují oblasti vhodné ke zkoumání. Naše intervence neměla na fyzickou aktivitu účastníků jednotný dopad, u některých došlo ke zvýšení aktivity, u jiných naopak ke snížení. Závěry jsme mohli vyslovit pouze u 5 účastníků, avšak u každého z nich byla na základě porovnání odchylek identifikována odlišná povaha změny fyzické aktivity (je pravděpodobné, že ve větším vzorku bude variabilita ještě výraznější). Většina účastníků přisuzuje zařízení alespoň dočasný vliv na svoje chování; 8 z 11 účastníků bylo ovlivněno v důsledku zpřístupnění informací o svojí aktivitě zařízením, podoba jejich informačního chování byla určena technologií, kterou měli k dispozici, tito...
Aplikace design thinking metody ve vzdělávání na českých základních školách
Čápová, Lada ; Wanča, Nina (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
(česky) Tato diplomová práce zkoumá význam a realizaci kritického myšlení, kreativity a schopnosti řešit složité problémy v moderním vzdělávacím procesu, což je obzvlášť důležité v kontextu prudkého vývoje umělé inteligence. Práce zdůrazňuje potřebu přechodu od tradičního modelu výuky, který klade důraz na předávání hotových znalostí, k výuce založené na konstruktivistické teorii. Práce se opírá o myšlenky a výzkum klíčových osobností v oblasti vzdělávání a technologií, včetně Vygotského, Paperta, Dedeho a Jörga. Důraz je kladen na důležitost osobního a kompetenčního rozvoje žáků, včetně rozvoje dovedností potřebných v informační společnosti. Zaměřuje se na zkoumání výukových metod s využitím design thinking (DT), které umožňují studentům přistupovat k učení kreativně a zodpovědně. V čtyřech hlavních kapitolách práce představuje stručný vývoj a vymezení pojmu DT, provádí systematickou rešerši, popisuje vlastní výzkumný design a poskytuje souhrn klíčových zjištění a doporučení pro budoucí praxi a výzkum.
Sharenting: Jaký postoj k němu zaujímají čeští rodiče a děti a návrh jeho regulace.
Chadimová, Pavla ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Pýcha, Čeněk (oponent)
(česky) Tato diplomová práce si kladla za cíl prozkoumat postoje rodičů a dětí žijících v České republice k problematice sharentingu a snaží se navrhnout opatření vedoucí k minimalizaci rizik s ním spojených. Za tímto účelem byla provedena literature review umožňující lepší nahlédnutí do oblastí vztahujících se k prozkoumávanému fenoménu. Aby mohly být získány odpovědi na výzkumné otázky spojené se sharentingem a s ním souvisejícími tématy - soukromí a digitální identity, bylo realizováno 20 polostrukturovaných rozhovorů s rodiči (10 rozhovorů) a dětmi (10 rozhovorů) ve věku 12-18 let. Výsledky realizovaného výzkumu umožnily blíže porozumět postojům dětí a rodičů k problematice sharentingu a předkládají možné odůvodnění, proč je v kontextu sharentingu jednou z nejdůležitějších oblastí důvěra ve vztahu rodič-dítě a nastavená hranice soukromí obou jeho aktérů. Neméně klíčovou oblastí se ukázalo být vyjednávání pravidel pro praktikování sharentingu iniciovaného rodičem ještě před tím, než dojde k narušení soukromí dítěte. Takové chování by mohlo předcházet mnoha rizikům se sharentingem spojeným. V závěru Diplomové práce byly poté předloženy návrhy na regulaci sharentingu vyplývající z provedené literature review s doplněním o poznatky z realizovaného výzkumu. Klíčová slova Sharenting, soukromí,...
Evaluace projektu prevence kyberšikany DigiStories
Rumlová, Štěpánka ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Schubertová, Karolína (oponent)
Název práce: Evaluace projektu prevence kyberšikany DigiStories Klíčová slova: Digitální technologie, DigiStories, děti, základní škola, kyberšikana, kyberstalking, kybergrooming, sexting, prevence. Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá projektem prevence kyberšikany DigiStories. Teoretická část je rozdělena do deseti kapitol, ve kterých autorka postupně představila definici kyberšikany, vztek mezi tradiční šikanou a kyberšikanou. V dalších kapitolách představila znaky a prostředky kyberšikany, její druhy a aktéry celého problému. Následně autorka rozebrala epidemiologická data kyberšikany možnosti jejího řešení. Několik dalších projektů prevence a možnosti jejich evaluací. Projekt DigiStories byl na vybraných školách hodnocen prostřednictvím dotazníkového šetření. Tyto evaluace byly následně autorkou vyhodnoceny v praktické části. Cílem práce bylo představit a prezentovat koncepci projektu prevence kyberšikany DigiStories a stanovit jeho úspěšnost na školách u dětí věku druhého stupně základní školy.
The Relationship between Perceived Parental Media Mediation and Media Literacy of Secondary School Pupils
Titěra, Tomáš ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Pýcha, Čeněk (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi rodičovskou mediální mediací a mediální gramotností českých dospívajících ve věku 13-15 let. Rodičovská mediace je koncipována jako strategie, které rodiče využívají k ovlivňování dětského užívání médií. Mediální gramotností jsou rozuměny schopnosti přistupovat k mediálnímu obsahu, analyzovat, hodnotit a produkovat a komunikovat mediální sdělení, a dále schopnost využívat média efektivně a bezpečně. Na základě studia literatury byl do studie zahrnut i čas strávený u obrazovek jako faktor, který může rovněž mediální gramotnost ovlivňovat. Jako podklad pro studii těchto vztahů bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření mezi 131 žáky druhého stupně základní školy. Regresní analýzy neprokázaly žádný vztah mezi strategiemi rodičovské mediace nebo časem stráveným u obrazovek a úrovní mediální gramotnosti žáků. Následná diskuze poukazuje na úzké vymezení konceptu rodičovské mediace v odborné literatuře. Výsledky výzkumu potvrzují, že tradiční restriktivní a aktivní formy mediace rozvíjí jen některé kompetence, které přispívají k mediální gramotnosti mladistvých. Klíčová slova rodičovská mediální mediace, mediální gramotnost, mediální vzdělávání, druhý stupeň základní školy, čas u obrazovek, používání médií
Studio jako nástroj (malého) skladatele: vliv využití softwaru pro kompozici elektroakustické hudby ve výuce dětí na jejich následnou percepci hudebních děl
Martínková, Aneta ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; trojan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá paradigmatickou změnou v oblasti hudebních schopností a hudebního poslechu, kterou do hudebního světa vnáší rozvoj technologií. Předkládá souhrn kanonické teorie, která nabízí pohled na hudebnost a hudební poslech prizmatem elektroakustické hudby. Představuje nové prototypy hudebníků. Dále se zabývá tím, jak se tato paradigmatická změna odráží v oblasti hudebního vzdělávání. Nabízí teoretické pohledy na inovace v hudebním vzdělání a analyzuje problémy, které je brzdí. To vše provádí odděleně v českém a zahraničním kontextu. V praktické části se práce zabývá testováním výukové intervence, která žákům předkládá koncepty z elektroakustické hudby. A to jak v teoretické tak praktické rovině. Zkoumá, jaký má taková intervence za použití programu na kompozici elektroakustické hudby vliv na percepci hudebních děl u dětí.
"Proč klikáme? Digitální občanská angažovanost mladých dospělých v České republice"
Hubičková, Kristyna ; Pýcha, Čeněk (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
(česky) Předmětem této diplomové práce je popsat vztah mladých Čechů a Češek k digitální občanské angažovanosti. Pomocí dotazníku šířeného přes sociální média a polo-strukturovaných rozhovorů s individuálními aktivisty*kami tato práce poskytuje vhled do toho, jakým způsobem používají mladí dospělí v České republice sociální sítě k tomu, aby se aktivně zapojili do občanského diskurzu a sociálně-politických témat. Výsledky provedeného výzkumu zároveň nabízí důvody, proč jsou mladí k digitálnímu aktivismu zdrženliví. Práce obsahuje také teoretickou část, která zasazuje do kontextu termín občanství a uvádí specifika vnímání občanství v digitální době včetně příkladů konkrétního využití. Závěrečná kapitola nabízí syntézu teoretických poznatků zkoumaného fenoménu s výsledky výzkumu a témata k diskusi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.