Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Transgenerační přenos výchovných stylů v rodině
Skalová, Markéta ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na transgenerační přenos výchovných stylů v rodině a je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické části. V teoretické části práce jsou popsány a definovány základní pojmy a definice rodiny, výchovy, výchovných stylů a transgeneračního přenosu. Praktická část se snaží zjistit, do jaké míry se vyskytuje transgenerančí přenos výchovných stylů v rodině.
Individualizovaná podpora žáků s PAS v období základní školní docházky
Skalová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v období základní školní docházky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou popsány a definovány poruchy autistického spektra, a to dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův a Rettův syndrom a Dezintegrační porucha v dětství. Teoretická část práce je také zaměřena na principy a metody využívané ve vzdělávání žáků s PAS. V teoretické části jsou také popsána podpůrná opatření, která úzce souvisejí se vzděláváním žáků s poruchami autistického spektra. Praktická část této diplomové práce se věnuje především na vzdělávání žáků s PAS v rámci povinné distanční výuky, která nastala v důsledku epidemie šíření onemocnění COVID-19. Teoretická část této diplomové práce využívá výzkumnou metodu kvalitativního výzkumu. Jako výzkumná strategie ke zpracování kvalitativního výzkumu byla využita strategie polostrukturovaných rozhovorů. Cílem praktické části bylo odpovědět na výzkumné otázky, které se dotýkají problematiky individualizace výuky žáků s PAS v rámci běžné prezenční výuky, a především v rámci povinné distanční výuky.
Transgenerační přenos výchovných stylů v rodině
Skalová, Markéta ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Chittussiová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na transgenerační přenos výchovných stylů v rodině a je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické části. V teoretické části práce jsou popsány a definovány základní pojmy a definice rodiny, výchovy, výchovných stylů a transgeneračního přenosu. Praktická část se snaží zjistit, do jaké míry se vyskytuje transgenerančí přenos výchovných stylů v rodině.
Stáří v kontextu lidského života a problematika diskriminace seniorů
Skálová, Markéta ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá stářím v kontextu lidského života a problematikou diskriminace seniorů. Je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část charakterizuje stáří a stárnutí, rozebírá jednotlivé aspekty seniorského věku, vymezuje úlohu gerontopedagogiky ve stáří a s ohledem na demografické výhledy zdůrazňuje závažnost diskriminace seniorů jako nežádoucího sociálně patologického jevu. Empirická část se na základě výzkumného šetření pokouší objasnit, zda se dnešní senioři cítí být diskriminováni a porovnává míru diskriminace u seniorů žijících v domácím prostředí ve velkém městě (Praha) a v Domově seniorů na maloměstě (Vrchlabí). Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které mají vliv na diskriminaci seniorů, a hledá odpověď na otázku, jaké oblasti společenského života se promítají do diskriminace starých lidí. Klíčová slova: stáří, aspekty stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, demografické výhledy, ageismus.
Kvalita komunikace v rodinách používajících televizi jako kulisu
SKÁLOVÁ, Markéta
Práce je zaměřena na komunikaci v rodinách, které používají televizi jako kulisu každodenního života. Teoretická část pojednává o definici rodiny a o tom, co utváří rodinný systém, dále pak o komunikaci v rodině a o vnímání a používání televize v rodině. Hlavní výzkumné otázky jsou následující: Jak vypadá verbální komunikační realita rodin, které používají televizi jako kulisu? Jak vnímají svou komunikační realitu členové jednotlivých rodin zařazených do výzkumného souboru? Výzkumným souborem jsou čtyři rodiny v různých fázích vývojového cyklu, které používají televizi jako kulisu. Sběr dat proběhl pomocí techniky polostrukturovaného rozhovoru a pozorování, výstupy jsou analyzovány s důrazem na zachycení opakující se témat tak, aby bylo možné identifikovat a popsat obecné vzorce. Výstupy obou použitých metod byly shrnuty do podoby vícečetné případové studie sociální skupiny (rodiny), v rámci které je kladen důraz na aspekty komunikace v rodině a používání televize jako kulisy. Cílem práce bylo porozumět vnímání komunikace členy rodin, ve kterých je televize používána jako kulisa a rozpoznat jejich komunikačních zvyklosti tento cíl byl částečně splněn. Bylo prokázáno, že realita televize znějící na pozadí po většinu času, který tráví doma, do oblasti komunikace zasahuje, dále pak, že motivace jednotlivých členů v rámci jedné rodiny k používání televize jako kulisy a postoje k televizi se mohou lišit. Televize je nejčastěji vnímána jako způsob uniknutí před tichem, popřípadě jako ochrana proti pocitu samoty.
Mediální obraz seniorů
SKÁLOVÁ, Markéta
Cílem této práce je co nejvěrnější přiblížení obrazu seniora, který nám je předkládám médii, s přihlédnutím k možným kulturním, politickým, sociálním, popřípadě dalším kontextům, které tento obraz spoluutvářejí a ovlivňují. V průběhu sběru dat a jejich vyhodnocování byl brán zřetel na následující výzkumné otázky: Podléhají mediální informace týkající se seniorů typizaci a/nebo stereotypizaci? Používají média správně pojmy "senior" a "důchodce"? Je možné v médiích vypozorovat věkově podmíněnou diskriminaci? K dosažení tohoto cíle byla použita metodická podporu v podobě použití obsahové analýzy nejčtenějších českých deníků (Blesk, MF DNES, Právo, Aha!) v období od 1.1.2010 do 30.6.2012. Na obsahovou analýzu navazuje interpretativní část výzkumu založená na Glaser-Straussově metodě grounded theory. Následuje porovnání a zhodnocení výstupů výše uvedených metod pomocí kategorizace a popsání každé z těchto kategorií vzniklých na základě výsledků výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 SKÁLOVÁ, Markéta
5 Skalová, Marie
13 Skalová, Markéta
4 Skalová, Miroslava
3 Skalová, Monika
2 Skálová, Marcela
5 Skálová, Marie
1 Skálová, Marta
2 Skálová, Martina
2 Skálová, Michaela
3 Skálová, Miluše
4 Skálová, Miroslava
3 Skálová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.