Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sparta a Slavie v meziválečném období
Sekyrka, Tomáš ; Waic, Marek (vedoucí práce) ; Kolář, František (oponent)
Název: Sparta a Slavia v meziválečném období Cíle: Hlavním cílem této práce je rozbor historie fotbalových klubů Sparty a Slavie v období mezi světovými válkami, porovnání obou klubů v jednotlivých aspektech, ucelení dosud publikovaného do logických kategorií, a zjištění nových informací a zajímavostí týkajících se daného tématu. Metody: V práci byly použity jednotlivé historické metody. Jde především o přímou metodu, a dále pak také o metody progresivní, biografické a statistické. Těmito metodami byly zkoumány archivní prameny i soudobá literatura. Výsledky: Podařilo se mi porovnat sportovní stránku obou klubů v daném historickém období a vliv obou týmů na výběr reprezentace. Dále jsem zmapoval zázemí obou týmů, rozvoj jejich stadionů a specificitu fanouškovské základny. V neposlední řadě jsem se věnoval tématu profesionalismu. Ve všech těchto okruzích jsem ucelil publikovanou literaturu, kterou jsem doplnil o další informace získané studiem archívních zdrojů. Klíčová slova: fotbal, Středoevropský pohár, derby, Letná, reprezentace
Karl Krattner (1862-1926). Příspěvky k životu a dílu česko-německého umělce
Petráňová, Tereza ; Vlnas, Vít (vedoucí práce) ; Sekyrka, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá Karl Krattnerem, který patřil mezI nejvýraznější osobnosti českoněmeckého kulturního života na přelomu 19. a 20. století. Byl profesorem na Akademii výtvarných umění v Praze a stal se významným představitelem monumentální náboženské malby. Svými aktivitami přispíval do kulturního dění v Praze. V této práci je proto největší pozornost věnována Karlu Krattnerovi. Byl členem mnoha uměleckých spolků, které jsou v této práci také zmíněny. Nejdůležitějším byla jistě Moderní galerie, dále pak Metznerbund, Spolek německých v)'tvarníků v Čechách a mnoho jiných. V Čechách, přesněji řečeno v Praze existovalo v této době mnoho jiných spolků. Této problematice je věnována také jedna kapitola. Celou práci uzavírá kapitola o situaci na severu Čech, kde významnou roli sehrál právě Metznerbund. Celá práce je psaná jako historický exkurz do kulturního světa přelomu 19. a 20. století.
Jiří Kotalík a Spojené státy americké
Červená, Veronika ; Sekyrka, Tomáš (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent)
Hlavní těžiště této diplomové práce je zaměřené na Jiřího Kotalíka, jeho vztah ke Spojeným státům americkým a na projekty, na kterých se podílel jako ředitel Národní galerie v Praze. Pro pochopení událostí a projektů bylo třeba ozřejmit širší okolnosti, zejména vztah ČSSR k USA a kulturní politiku obou států. Proto byl časový rámec rozšířen, jak v historickém úvodu, tak i na první výstavu amerického umění v Československu v roce 1947. Také bylo třeba uvést do souvislostí, za jakým účelem byly velké putovní výstavy a další kulturní projekty USA organizovány a jakou recepci vyvolaly v ČSSR. Jako vzorek bylo vybráno šest největších výstav amerického umění, které se v ČSSR v letech 1967-1990 konaly na půdě Národní galerie. V závěru jsou pak naznačeny další formy spolupráce Národní galerie, resp. Jiřího Kotalíka s americkými institucemi, ale také jiné formy propagace československého umění ve Spojených státech amerických. Klíčová slova: Jiří Kotalík, Národní galerie v Praze, ČSSR, USA, Thomas Messer, Solomon R. Guggenheim Museum, propaganda, kulturní politika, USIA, americké umění
Tři (čtyři) generace sochařské rodiny Kitzingerů
Loub, Kryštof ; Adamcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Sekyrka, Tomáš (oponent)
Kryštof Loub, Tři (čtyři) generace sochařské rodiny Kitzingerů (diplomová práce), ÚDU FF UK Abstrakt Předkládaná diplomová práce měla za úkol prozkoumat a prověřit nám doposud známé prameny a literaturu o sochařské rodině Kitzingerů, jejíž tři (čtyři) generace tvořily ve druhé polovině 17. století v Litoměřicích, Milešově, v Praze a v Oseku.1 Po úvodní kapitole, která se snaží kriticky zhodnotit dosavadní bádání o této rodině, následuje kapitola čistě věnovaná archivním pramenům, kde jsou členové rodiny Kitzingerů zmiňováni. Právě zahrnutím archivních pramenů nejen typu smluv na konkrétní umělecká díla, ale také matričních záznamů a dalších se snažím představit rodinu ve svém širším sociálně-kulturní okruhu. Největším dílem je v práci zastoupena kapitola o tzv. Milešovské sochařské dílně (před 1672-1688), založená sochařem první sochařské generace Kitzingerů Abrahámem. Tento text popisuje a zkoumá jednotlivé sochařské zakázky spojitelné s Kitzingery na severu Čech. Další dvě drobnější kapitoly se pak věnují sochařským zakázkám Abraháma Kitzingera, reprezentujícího prostřední generaci, v Praze (1691-1695/96) a následně v Oseku (1696- po 1701). Práce je uzavřena kapitolou s přepisy archivních dokumentů, se kterými jsem pracoval a byly mi dostupné a které se vztahují k rodině Kitzingerů, a přílohou fotografií...
Život pražských malířů v 17. a 18. století
Sekyrka, Tomáš ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Slavíček, Lubomír (oponent) ; Vácha, Štěpán (oponent)
Život pražských malířů v 17. a 18. století Tomáš Sekyrka Životní osudy pražských malířů barokního období (pro potřeby předkládané práce ohraničuji tuto epochu lety 1620-1780) se těší soustředěnému zájmu historiků umění i dalších specialistů již více než jedno století. V různé míře přitom bádání na tomto poli vycházelo jak z analýzy a interpretace samotných uměleckých děl, tak i z údajů, přinášených rozsáhlými soubory písemných dokumentů. Využívány byly především matriky pražských farností (poskytující údaje o životních datech malířů), dále různé typy úředních knih vedených městskými institucemi (dokládají např. okolnosti přijetí malířů do stavu pražských měšťanů či různé majetkoprávní skutečnosti, zejména vlastnictví domů), bohaté účetními materiály (informují o vztazích mezi objednavateli uměleckých děl a jejich tvůrci, zejména podmínky objednavatele, dodací termíny i cenu umělcovy práce). Stranou zájmu uvedených badatelů nezůstaly ani unikátní písemnosti pražských malířských cechů (v každém ze tří pražských měst působil zvláštní cech), přinášející zejména seznamy členů a záznamy ze schůzí těchto sdružení. Značné množství historických údajů, zpřístupněných těmito badateli, však bylo dosud využíváno povětšinou jen k poznání vzniku toho kterého konkrétního výtvarného díla či k postižení určité epizody ze...
Nápisy na nástěnných a deskových malbách v českém gotickém umění 14. století
Mikulec, Jan ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Sekyrka, Tomáš (oponent)
Tématem této práce jsou nápisy na nástěnných a deskových malbách v českém gotickém umění 14. století. Výběr uměleckých děl, která splňují vytyčená kritéria, je zpracován formou srovnávání z různých hledisek a výsledkem je vytvoření tří samostatných typologických celků. Součástí práce jsou přepisy a překlady veškerých nápisů použitých při tvorbě typologií.
Cechovní kniha pražských malířů od 1490
Benátská, Klára ; Pátková, Hana (vedoucí práce) ; Sekyrka, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá druhou cechovní knihou pražských malířů, která vznikala mezi lety 1490-1582. Aktualizuje starší edici doktora Chytila a doplňuje ji o nové poznatky se zvláštním zřetelem na popis a rozbor pramene. V úvodní části je obecně zmíněn vývoj řemesel a cechovnictví v českých městech. Další kapitola se již věnuje problematice staroměstského malířského cechu, jeho členům a organizaci a jeho historii od vzniku až do počátku 17. století, kdy prošlo sdružení významnými organizačními změnami. Následuje analýza knihy, jejích vnitřních i vnějších znaků, která klade důraz především na paleografii a strukturu. V této části se také nalézá těžiště práce. Poslední část obsahuje samotnou edici cechovní knihy, která byla připravena podle moderních edičních metod a byla opatřena poznámkovým aparátem a jmenným a místním rejstříkem. Klíčová slova: cech, edice, kniha, malíř, popisovat, transkripce, paleografie, struktura

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.