Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dovednost spolupráce u dětí předškolního věku
Schulmeisterová, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá dovedností spolupráce dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální problémy dětí při spolupráci a jak je začít spolupráci učit. Práce je rozdělena na část teoretickou, analýzu (předvýzkum) a empirickou část. Teoretická část nejprve pojednává o charakteristice dítěte v předškolním věku a zaměřuje se především na psychický a sociální vývoj. Stěžejní kapitoly se zaměřují na popis úkolové situace a spolupráce. Popis vychází z analýzy odborné literatury a výsledků dosavadních šetření. Další částí diplomové práce je analýza, která je předvýzkumem. V této části se práce zabývá analýzou seminárních prací, které byly napsány v roce 2015 studentkami navazujícího magisterského studia oboru Předškolní pedagogika. Závěry analýzy ukazují, na jaké problematické aspekty spolupráce se bude potřeba zaměřit ve vlastním výzkumu. Praktická část vychází z výsledků zúčastněného pozorování a krátkého strukturovaného rozhovoru. Účastníky pozorování jsou děti ve věku 5-6 let, které navštěvují mateřskou školu. Na základě získaných dat je provedena analýza dovednosti spolupráce dětí předškolního věku. Praktickou část uzavírají didaktické výzvy nejen pro učitelky mateřských škol v oblasti spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce, předškolní věk, úkolová situace, týmové role
Profesní rozvoj učitele v mateřské škole
Schulmeisterová, Kateřina ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesním rozvojem učitelů v mateřských školách. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku systému dalšího vzdělávání učitelů v mateřských školách a jeho zasazení do kontextu celoživotního učení. Dále specifikuje parametry profesního rozvoje učitele v MŠ. České vzdělávání učitelů v MŠ je porovnáváno s vybranými zeměmi. Poslední kapitolou v teoretické časti je analýza vzdělávacích programů NUV, NIVD a pedagogické fakulty UK. Hlavním cílem výzkumné části je zjistit, jaká je informovanost vyučujících v mateřských školách o nabídce dalšího vzdělávání učitelů, kdo a jakým způsobem vybírá vzdělávací aktivity a jak rozumějí dalšímu vzdělávání pro svoji praxi. Výzkumné šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi učitelkami mateřských škol. Z toho dvě vedoucí učitelky a pět klasických učitelek. Dále byla realizovaná analýza vzdělávacích programů, které jsou zajišťovány na národní úrovni. Z analýzy vzdělávací nabídky a z rozhovorů s učitelkami vyplynulo, že nabídka vzdělávacích programů částečně souhlasí s potřebami jednotlivých učitelek. Zároveň ale byly zjištěny nedostatky v oblasti profesní podpory, kdy NUV a NIDV nenabízí dostatečnou podporu prevence syndromu vyhoření. Rozhovory s učitelkami ukázaly, že profesní rozvoj považují za důležitý, ale...
Dovednost spolupráce u dětí předškolního věku
Schulmeisterová, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce se zabývá dovedností spolupráce dětí předškolního věku. Jejím cílem je zjistit, jaké jsou fundamentální problémy dětí při spolupráci a jak je začít spolupráci učit. Práce je rozdělena na část teoretickou, analýzu (předvýzkum) a empirickou část. Teoretická část nejprve pojednává o charakteristice dítěte v předškolním věku a zaměřuje se především na psychický a sociální vývoj. Stěžejní kapitoly se zaměřují na popis úkolové situace a spolupráce. Popis vychází z analýzy odborné literatury a výsledků dosavadních šetření. Další částí diplomové práce je analýza, která je předvýzkumem. V této části se práce zabývá analýzou seminárních prací, které byly napsány v roce 2015 studentkami navazujícího magisterského studia oboru Předškolní pedagogika. Závěry analýzy ukazují, na jaké problematické aspekty spolupráce se bude potřeba zaměřit ve vlastním výzkumu. Praktická část vychází z výsledků zúčastněného pozorování a krátkého strukturovaného rozhovoru. Účastníky pozorování jsou děti ve věku 5-6 let, které navštěvují mateřskou školu. Na základě získaných dat je provedena analýza dovednosti spolupráce dětí předškolního věku. Praktickou část uzavírají didaktické výzvy nejen pro učitelky mateřských škol v oblasti spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA: Spolupráce, předškolní věk, úkolová situace, týmové role

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.