Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 348 záznamů.  začátekpředchozí142 - 151dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nanometrologická vibrometrie
Ševčík, Michal ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Škarvada, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přesným měřením vzdáleností v řádu nanometrů na ultrazvukových frekvencích pro účely vibrometrického měření. Práce je převážně zaměřena na interferometrické metody měření. V teoretické části se práce zabývá fyzikálními jevy založených na světle. Patří sem interference světla, index lomu, polarizace světla, interferometry a další. Tyto fyzikální zákonitosti jsou stěžejní pro praktické zvládnutí sestavení interferometru. V této části, je podrobně rozebrána problematika jednotlivých interferometrických metod, pro měření nanometrického posuvu a vibrací. Je zde popsán princip funkce jednotlivých interferometrických metod. Některé kapitoly navíc popisují prvky, z~nichž jsou interferometry složeny. Jsou jimi např. lasery, fotodetektory a optické prvky umístěné v trase paprsku. Praktická část práce se dá rozdělit na dvě části, ve kterých je vždy řešena určitá část z celkové problematiky. První je problematika sestavení homodynního Michelsonova interferometru s kvadraturním uspořádáním detekorů. Jsou zde řešeny jednotlivé problémy, se kterými jsem se při sestavování interferometru setkal. V~pořadí druhou částí byla realizace softwarového zpracování signálů v programu Matlab. V této části jsem se zejména setkal s problematikou rozbalení fáze. Pomocí tohoto algoritmu jsem vyřešil problém s nespojitým fázovým polem. V konečné fázi dostala aplikace grafické prostředí. Za pomoci zde zmíněné praktické realizace interferometru jsem proměřil vibrace ultrazvukového Langevinova měniče.
Využití maskovacích efektů pro vodoznačení audio dat
Kabourek, Jiří ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Zezula, Radek (vedoucí práce)
V této práci je prezentována technika pro vkládání digitálních vodoznaků v digitálních audio signálech. Digitální vodoznak musí být nepostřehnutelný a měl by být robustní proti útokům a různým rušením. Algoritmus pro vkládání vodoznaku využívá techniky rozprostřeného spektra a psychoakustického modelu ISO-MPEG I layer I. Robustnost vodoznaku byla testována na filtraci signálu, MP3 kompresi a na změnu vzorkovací frekvence.
Sound panning in multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. The first part is based on theoretical information and explains two of the most frequently used sound panning methods: Vector Base Amplitude Panning and Ambisonics. It shows the ways for sound panning by these methods. In next step are methods compared based on theoretical information and simulations in Matlab environment and one most suitable method is chosen for using in second part. This part describes image source method which enables parameters computation of direct sound wave and optional number of early reflections in rectangular room. Also is focused on problem of frequency dependent reflections. In conclusion it offer knowledge obtained by simulation of different auditory spaces with different topology.
Simulace zkreslení zvukového signálu v percepčním zvukovém kodéru
Peloušek, Tomáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby programu, který simuluje zkreslení vznikající při ztrátovém kódování zvukového signálu, a to v programovacím prostředí MATLAB. V rámci práce byl vytvořen kodér s dynamickou alokací bitů a přepínám délek oken pro váhování, který v závislosti na uživatelském požadavku na velikost datového toku mění výslednou subjektivní kvalitu signálu. Teoretická část představuje rešerši základních principů ztrátového kódování a detailněji popisuje fungování kodéru standardu MPEG 1 vrstva 3. V praktické části je pak popsán princip fungování realizovaného programu a jeho součástí. Dále je provedeno srovnání kvality výstupu programu pro různé úrovně zkreslení s odpovídajícím nastavením u běžně dostupného kodéru MP3 a to pomocí metody PEMO-Q.
Laboratory Practices Focused on Loudspeaker System Design
Vydarený, Ján ; Balík, Miroslav (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
This work deals with creating the bases for the laboratory tasks of designing the speaker system. The theoretical part explains the TS parameters and the equations for their calculation, the different types of sounding and switches. The work deals with selecting a suitable high-tone speaker to the specified low-tone speaker. Closed and bass reflex simulations were performed in the LspCAD. Similarly, simulation of the loudspeaker network was created in this program too. A loudspeaker box, crossover and subsequent measured parameters of the resulting repro system were produced. The last step was to modify the lab instructions
Modern Methods of Time-Frequency Warping of Sound Signals
Trzos, Michal ; Rakús, Martin (oponent) ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with representation of non-stationary harmonic signals with time-varying components. Its main focus is aimed at Harmonic Transform and its variant with subquadratic computational complexity, the Fast Harmonic Transform. Two algorithms using the Fast Harmonic Transform are presented. The first uses the gathered log-spectrum as fundamental frequency change estimation method, the second uses analysis-by-synthesis approach. Both algorithms are used on a speech segment to compare its output. Further the analysis-by-synthesis algorithm is applied on several real sound signals to measure the increase in the ability to represent real frequency-modulated signals using the Harmonic Transform.
Aplikace pro programování MIDI kontrolerů
Dolejší, Miloš ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem aplikace, která umožňuje naprogramovat po- mocí MIDI System Exclusive zpráv funkce ovldádacích prvků kontrolerů ControlFREAK a Bitstream 3x. Teoretická část se zabývá rozborem komunikačního protokolu MIDI, ve kterém jsou popsána kanálová a systémová MIDI data. V praktické části jsou po- psány jednotlivé části naprogramované aplikace a poté vysvětleny části naprogramo- vaného kódu. Aplikace je naprogramovaná v prostředí Visal Studio 2013, využívající knihovnu Windows Multimedia System, ze které jsou čerpány nezbytné funkce a struk- tury pro funkčnost aplikace. Komunikace mezi počítačem a kontrolerem je realizována pomocí převodníku MIDI-USB.
Laboratorní návrh reproduktorové soustavy
Šulc, Martin ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Špiřík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se venuje návrhu reproduktorových soustav pomocí volne dostupných pocítacových programu. Cílem této práce je vytvorení zadání laboratorní úlohy na téma Návrh reproduktorových soustav pomocí pocítacových programu. Jsou zde vysvetleny základní veliciny charakterizující zvukové vlnení a principy šírení zvuku. Dále jsou zde popsány jednotlivé cásti reproduktorových soustav, jako jsou ozvucnice, elektroakustické menice a elektrické výhybky. Byly vybrány ruzné programy pro návrh reproduktorových soustav. V práci je uveden popis jednotlivých programu, ze kterých jsou vybrány ty nejvíce vyhovující pro laboratorní cvicení. Samotné laboratorní cvicení je rozdeleno do trí cástí, kde první je strucný teoretický úvod, druhá cást popisuje ovládání programu a tretí cást je samotné zadání. Vybral jsem dva rozdílné programy nejvhodnejší pro konstrukci reproduktorové soustavy.
Simulace zvukového pole v uzavřeném prostoru při ozvučování více reproduktorovými soustavami
Brůna, Michal ; Husník, Libor (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce rozebírá parametry návrhu ozvučovacích systémů a zabývá se vytvořením simulačního softwaru v prostředí Matlab pro vykreslení zvukového pole v otevřeném i uzavřeném prostoru pomocí metody zrcadlových zdrojů prvního a druhého řádu. V práci jsou vysvětleny principy tvorby a šíření zvuku včetně popisu rychlostního potenciálu pro vytváření simulací. Simulace používá kmitočtově závisle absorpční koeficienty stěn. Dále jsou zde popsány různé horizontální konfigurace používané při ozvučování a za pomoci simulací demonstrovány jejich výhody a nevýhody. Pro testování nejčastějších horizontálních konfigurací je k simulačnímu softwaru vytvořeno grafické rozhraní.
Analýza objektivních kritérií kvality sálu Divadla na Orlí
Bělunek, Adam ; Frenštátský, Petr (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Podstata teoretické části této závěrečné práce tkví v shrnutí základních zákonů a principů prostorové akustiky, chování zvukových vln při průchodu prostředím, doby dozvuku, zvukové pohltivosti, impulsové charakteristiky a jejího měření. Dále také v definování některých objektivních kritérií kvality koncertních sálů. Najdeme zde základní časová kritéria, jako je doba dozvuku, počáteční doba dozvuku i míra podpory vysokých a nízkých frekvencí doznívání sálu, dále také energetická kritéria, jako je objektivní jasnost, zřetelnost nebo míra hlasitosti a některá další. Hlavní těžiště praktické části práce spočívá v naprogramování skriptu v programovacím prostředí Matlab, který načítá impulsové charakteristiky a počítá některé z objektivních kritérií kvality koncertních sálů, zároveň tyto výsledky statisticky zpracovává a porovnává je s očekávanými hodnotami. V práci je tento skript podrobně rozebrán a je popsána jeho funkce. Pro ověření funkčnosti byly provedeny výpočty, jejichž výsledky také najdeme v praktické části práce. Funkčnost byla demonstrována na výpočtech z impulsových charakteristik, které byly naměřeny v sále Divadla na Orlí při různých pozicích mikrofonu a čtyřech rozdílných konfiguracích akustických prvků v sále divadla. V závěru práce jsou výsledky výpočtů okomentovány a porovnány v závislosti na konfiguracích sálu. Dále jsou součástí práce také skripty pro výpočet a vykreslení frekvenční charakteristiky a impulsové odezvy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 348 záznamů.   začátekpředchozí142 - 151dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.