Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie zvládání stresu u strojvedoucích
Krbečková, Anna ; Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Richterová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá strategiemi zvládání stresu u profesní skupiny strojvedoucích. Stres je v této práci předkládán jako jeden z možných faktorů, jehož nezvládnutí může vést ke vzniku mimořádné události. Předpoklad tohoto propojení vychází z poznatků, týkající se dopadu stresu na pozornost, bdělost či únavu. Nicméně, s ohledem na skutečnost, že v současné době neregistruji obdobný výzkum, který by pojmenovával, které strategie zvládání stresu jsou strojvedoucími využívány, cílem této práce je popis strategií, které vedou ke zvládnutí stresu. Pro naplnění cíle byl zvolen standardizovaný dotazník, jež umožňuje popis strategií, které jsou jím předdefinovány. Z výsledků, získaných od výzkumného souboru strojvedoucích (n=41), vyplývá, že strojvedoucí využívají, alespoň v nějaké míře všechny strategie, které jsou dány výzkumným nástrojem. Dále se ukázalo, že respondenti inklinují k užití spíše pozitivních strategií. Vůbec nejvyšší průměrná míra nasycenosti jednotlivých strategií se ukázala u testové oblasti ,,Pozitivní strategie 3 - Strategie kontroly", která se vyznačuje konstruktivní snahou zvládnout stresovou situace. Naopak nejmenší míru nasycenosti vykazovaly strategie Rezignace a Sebeobviňování, náležící celkové negativní strategii. Klíčová slova: Bezpečnost železniční dopravy, strojvedoucí,...
Vliv ortografické hloubky na rozvoj gramotnosti
Trojanová, Mariana ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Richterová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce je prací teoretickou, zabývající se mírou vlivu ortografické hloubky (konzistence) na osvojování počáteční gramotnosti v alfabetických pravopisných systémech z úhlu pohledu současné psycholingvistiky. Alfabetické pravopisné systémy se liší pravidelností a konzistencí svých korespondenci mezi grafémy a fonémy, což ovlivňuje vývoj raných čtenářských dovedností. Cílem této práce je objasnit zdali kognitivní vývoj probíhá stejně u začínajících čtenářů ortograficky hlubokých a ortograficky mělkých pravopisů. Vliv ortografické hloubky je zkoumán na rovině (1) vývojové dyslexie, (2) rychlosti vývoje počáteční gramotnosti a (3) prediktorů počáteční gramotnosti. Na příkladech studií zejména zahraničních výzkumníků je zde ukázáno, že pravopisná konzistence má vliv zejména na rychlost a problematičnost s jakou osvojování raného čtení a psaní probíhá, ne však na kognitivní vývoj a na dovednosti mající prediktivní hodnotu pro budoucí úspěšné čtenářství, ty jsou ve všech alfabetických pravopisných systémech shodné. Klíčová slova: ortografická hloubka, alfabetický princip, psycholingvistické pojetí čtení a psaní, prediktory počáteční gramotnosti, vývojová dyslexie, kognitivní vývoj, cross- lingvistický přístup

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.