Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 300 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hybridní pohony v konstrukci traktorů
Líčeník, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává přehled typů hybridních pohonů v konstrukci traktorů. Zhodnocuje jejich funkční výhody i nevýhody a uvádí příklady některých traktorů a jejich součástí. Zaměřuje se na komponenty používané v hybridních pohonech. V závěru jsou zhodnoceny jednotlivé varianty z hlediska emisí a ekonomičnosti provozu.
Větrné elektrárny
Šponiarová, Petra ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Výroba elektrické energie z obnovitelných zdrojů je velmi aktuálním tématem. Do této oblasti patří také výroba elektrické energie pomocí větrných elektráren, kterými se zabývá tato bakalářská práce. Za účelem vytvoření přehledu typů větrných elektráren byla provedena rozsáhlá rešeršní studie. Z hlediska využívání větrných elektráren v obydlených územích je velmi diskutovaným tématem kromě vizuálního efektu i oblast vibrací a hluku, na kterou má zásadní vliv konstrukce větrné elektrárny. Pro stanovení ovlivnění člověka větrnými elektrárnami jsou prováděny technické experimenty, které se řídí jednotlivými normami a doporučeními. V rámci práce je za účelem posouzení hluku a vibrací větrné elektrárny navržen technický experiment, který využívá rozdílné přístupy z důvodu stanovení kritických komponent. Součástí návrhu je výběr vhodné měřicí techniky a volba místa pro její následné použití. Závěrem je využívání větrných elektráren kriticky posouzeno.
Aplikace akustické kamery v automobilovém průmyslu
Zicha, Marek ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce na téma „Aplikace akustické kamery v automobilovém průmyslu“ se zabývá popisem jednotlivých částí kamery, algoritmů pro vyhodnocování signálu a mož-nostmi použití akustické kamery v automobilovém průmyslu. Jsou také rozebrány důležité akustické veličiny a uvedena jednotlivá zvuková pole, ve kterých měření probíhá.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Metody snižování hluku v konstrukci osobních vozidel
Kubica, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření rešeršní studie týkající se metod snižování hluku v konstrukci osobních vozidel. V úvodu se práce zaměřuje na akustiku a vliv hluku na člověka. Dále se zaměřuje na způsob vytvoření hluku ve vozidle a jeho potlačení. V závěru práce zhodnocuje určité vybrané metody při potlačování hluku osobního vozidla.
Diferenciály sportovních vozů
Kimlová, Anna ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o nejčastějších řešeních konstrukce diferenciálů. Část se zabývá důvody k montáži diferenciálů. Další část je přehledem nejčastěji používaných diferenciálů. Poslední část práce je věnovaná diferenciálům u sportovních a závodních automobilů, tj. samosvorným a aktivním diferenciálům.
Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla
Machálek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla. Nejprve je provedena stručná rešerše týkající se problematiky spojek využívaných pro přenos točivého momentu v kolejových vozidlech. Následuje rozbor nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvození reálných zátěžných stavů testovaných spojek. Na základě provedeného rozboru je vybrána vhodná koncepce pro navrhovaný testovací stav a následuje popis jejích konstrukčních celků. Nezbytnou částí práce je také ověření modálních vlastností vybraných nenakupovaných komponent s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. V závěru práce jsou zahrnuty deformačně-napěťové analýzy vybraných navrhovaných konstrukčních uzlů.
Určení NVH parametrů skříně převodovky
Belák, Kristián ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá určením NVH parametrov skrine prevodovky. Úvodná časť je zameraná na potrebné teoretické poznatky. Následne obsahuje modálnu analýzu s výpočtovým a experimentálnym prístupom, ktoré sú voči sebe porovnávané. V prípade výpočtového prístupu je tiež zahrnutá analýza vplyvu predpätia skrutiek na modálne vlastnosti štruktúry. Práca ďalej pokračuje harmonickou analýzou s výpočtovým a experimentálnym prístupom, vrátane ich vzájomného porovnania. Na základe týchto analýz sú v závere práce navrhnuté konštrukčné úpravy pre zlepšenie NVH parametrov, ktoré sú s využitím výpočtového prístupu porovnávané vzájomne a voči pôvodnej geometrii.
Metody snižování hluku převodových ústrojí
Benda, Matouš ; Zubík, Martin (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Převodová ústrojí neboli převodovky jsou základní části automobilů, které jsou nedílnou součástí každodenního života. Mimo účelové vlastnosti převodovek, mají převodovky velký vliv na celkový hluk vydávaný automobilem. Tato práce se zabývá možnostmi snižování hluku. V první částí této bakalářské práce je čtenář seznámen se základními poznatky z akustiky, kde vystupují definice jak zvuku, tak i zmíněného hluku. Další část práce rozebírá převodovku, jako strojní součást tvořenou menšími strojními celky. Tento popis je důležitý pro správné pochopení prostupu vibrací strukturou, které v dalším důsledku rozkmitají okolní prostředí, což lidské ucho vnímá jako hluk. Tyto vibrace vznikají převážně v záběru ozubených kol, a proto je v další části rozebrána chyba převodu, která je odpovědná za tyto vibrace. Poslední část práce rozebírá metody snižování hluku, dělených podle částí převodovky, ve kterých se tyto způsoby redukce uplatňují.
Výpočtové modelování tuhosti záběru ozubených kol
Gazda, Silvester ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom MKP modelu ozubeného súkolesia s cieľom zistiť priebeh mernej tuhosti počas záberu. Najprv sú stručne popísané nutné poznatky potrebné k analýze problému, ako geometria evolventného ozubenia a vyhodnotenie tuhosti záberu. Nasleduje postup práce od tvorby modelov, cez nastavenie konečnoprvkovej siete, kontaktov a analýzy až po spracovanie a zhodnotenie výsledkov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 300 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Prokop, Adam
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.