|
Zlatá éra americké kreslené grotesky
Wilhelm, Prokop ; Pojar, Břetislav (vedoucí práce) ; Mertová, Michaela (oponent)
Ve své práci bych rád čtenářům představil klasickou Americkou animovanou grotesku. Protože není v možnostech rozsahu práce zabíhat do přílišných detailů, snažil jsem se zachytit aspoň to, co bylo pro toto téma nejpodstatnější. Z tohoto úhlu pohledu jsem se nevěnoval rovnoměrně všem studiím, o kterých píšu, ale akcentoval jsem ty, které považuji v tomto žánru za nejtypičtější ? konkrétně Looney Tunes (Warner Bros) a MGM: Cartoon studio. Názvy filmů uvádím v angličtině, pokud nejsou notoricky známé jejich české překlady.
|
|
Caroline Leaf a její neobyčejné filmy
Dufková, Kristina ; Pojar, Břetislav (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
|
|
Poloplastická loutka a ostatní animační technologie
Kačerovská, Kateřina ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Pojar, Břetislav (oponent)
Poloplastická loutka je technika animovaního filmu, kterou v 60. letech 20. století rozvinul Břetislav Pojar a natočil s její pomocí tři slavné animované série. Potom tato technika zanikla. Ve své práci se snažím zodpovědět dvě otázky - proč vznikla a proč zanikla - tím, že srovnávám její výhody i nevýhody s ostatními druhy animovaného filmu, kresleným, ploškovým a loutkovým.
|
| |
| |