Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza aplikace vybraného účetního softwaru ve firmě
Bobčík, Zbyněk ; Peterka, Josef (oponent) ; Křížová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aplikace účetního softwaru ve firmě Dixons Carphone CoE, s. r. o. Úvodní část práce je zaměřena na teoretická východiska. Druhá část práce se zabývá analýzou ekonomického systému a problémových oblastí při vedení účetní evidence. Na základě zjištěných poznatků je zpracováno několik podnikových kritérií pro výběr účetního softwaru. Pomocí těchto kritérií je používaný software analyzován a spolu sdalšími vhodnými produkty bodově ohodnocen. V závěrečné části práce jsou navržena řešení, jejichž realizace by měla mít pozitivní vliv na zlepšení problémových oblastí.
Poezie ve službách ideologie
Hofmanová, Petra ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Resumé v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním básnické sbírky Ivana Skály Co si beru na cestu (1975), jež byla v roce 1976 oceněna státní cenou Klementa Gottwalda a lze ji tak určitě považovat za kanonické dílo socialistické literatury. Práce dokládá, že sbírka není zástupcem čistě politické lyriky. Sbírka je směsí intimní a přírodní lyriky, v níž díky autorově politické angažovanosti a orientaci vystupují na povrch motivy propagandistické funkce. V práci zjišťujeme, jakým způsobem je v poezii realizována agitační funkce a jaké jsou k tomu nejčastěji užity prostředky. Motivy socialistické propagace jsou ve sbírce Co si beru na cestu více či méně skryty, ale vyskytují se jak v básních výhradně politického rázu, tak i v přírodních a reflexivních pasážích. Prostřednictvím rozboru jednotlivých rovin (formální, tematická, jazyková) jsem se pokusila co nejpřesněji charakterizovat ideologická schémata, jež jsou udržována v celé sbírce. Zajímavé bylo zjištění, že pro celou sbírku je základní intimní poloha samotného autora, který se pomocí reflexe vrací ke svým základním hodnotám, ze kterých vzešel. Jeho lyrický hrdina je ideální občan, jehož jedinou vášní je tvrdá práce a láska k vlasti. Je naprosto zbaven erotičnosti a intelektu. Jediné pro co žije a co dává jeho životu smysl je socialismus....
Prostor Zakarpatska v české literatuře
Krabsová, Veronika ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Resumé Práce se zabývá fenoménem Podkarpatské Rusi, respektive Zakarpatska. Tradiční pohled na tento problém rozšířila o chronologický přehled děl českých autorů, kteří se ve své tvorbě inspirovali Podkarpatskou Rusí či Zakarpatskem a mapuje díla vzniklá od konce 19. století až do počátku 21. století. Soustředí se na jejich interpretaci zejména vzhledem k topologii. První kapitola předkládá terminologické problémy spjaté s územím Zakarpatské oblasti a ve zkratce shrnuje historii tohoto komplikovaného území. Další kapitola podává výčet výjimečností prostoru Podkarpatské Rusi (kontrasty, periferie, regionalismus, mýtus, exotika, idyla a dobrodružství) a pokouší se charakterizovat jeho specifičnost (zaostalost, víra v pověry, židé, alkoholismus, pytláctví, okouzlující příroda, zbojnictví). Podkarpatská Rus se jeví jako místo s tajemstvím, z něhož vyrůstají postavy- hypotézy. Důležitým termínem je též topos hory. Následující rozsáhlá kapitola prezentuje většinu děl českých autorů, která se inspirovala Podkarpatskou Rusí. Díla jsou řazená do kapitol dle jejich žánrové charakteristiky. Z toho vyplývá několik důležitý závěrů. Oblíbeným žánrem, který zobrazoval Podkarpatskou Rus, se stal román. Téměř všechny romány zvýraznily dokumentární složku. Převážila touha autorů informovat čtenáře o této neznámé zemi. Své...
Svět postav Jáchyma Topola
Vytiska, Vojtěch ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou fikčních světů raných próz Jáchyma Topola: Výlet k nádražní hale a Sestra. Práce se zaměřuje na systém a analýzu postav. Metodou analýzy narativních modalit odhaluje komplikovaný fikční svět. Dále se práce zabývá vypravěčem a jeho spolehlivostí v rámci fikčního světa. V poslední kapitole práce charakterizuje systém postav a navrhuje typologii postav pro Topolův fikční svět.
Poezie v českém filmu
Bromová, Žofie ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Teoretický úvod charakterizuje filmové umění na základě jeho vztahu k literatuře a snaží se určit jeho specifika (autorství, scénář). Připomíná problémy, s nimiž se tvůrci filmových adaptací literárního díla musejí vyrovnávat (konkretizace, interpretace, selekce a eliminace, adaptátorská strategie). V poslední kapitole je naznačena oblast adaptování poezie. Praktická část práce je zpracována metodou konfrontační analýzy, pro niž byly vybrány dvě kontrastní a zdařilé filmové adaptace poezie. Porovnávají se básnické předlohy a jejich filmová zpracování - Romance pro křídlovku F. Hrubína a O. Vávry a Kytice K. J. Erbena a F. A. Brabce. Nejprve je uvedena základní povaha literární předlohy, v níž se vyzdvihuje potenciál, jaký dílo pro filmování má, ale i prvky, které mediální transformaci komplikují. Ukazuje se, jakým způsobem filmová adaptace vznikala. Práce se snaží definovat prvky, které byly v porovnání s původním textem redukovány a eliminovány, a také významy, které byly ve filmu nově zařazeny a naznačují autorskou aktualizaci. U kapitol věnovaných Romanci pro křídlovku je text řazen podle jednotlivých modifikací, k nimž ve filmu došlo. Kytice je film povídkový, a tak se kapitoly věnují jednotlivým epizodám a následně jejich spojovacím motivům. U Kytice je také důsledněji připomenut kritický ohlas,...
Poetika textů Tomáše Kluse
Prchalová, Tereza ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Resumé V Albu Racek se prostřednictvím písní inspirovaných Čechovovým stejnojmenným dramatem mísí Klusovo dvojí profesní zaměření, tedy herectví a hudba. Tímto spojením vznikly na české hudební scéně vysoce hodnocené písně. Spolu s ostatními skladbami utváří pomyslný lexikon Klusovy osobité a v současné době velmi oblíbené poetiky, kterou tvoří zejména četné metafory, ustálená spojení slov, aktualizace, intertextovost, autorská slova a výrazy expresivní, hanlivé, obecné, knižní, zastarávající, zdrobnělé, nářeční i přejaté. Ačkoliv se jeho písně sestávají z různých zautomatizovaných slovních výrazů, jako celek působí jeho texty neotřele a upřímně, zároveň jsou srozumitelné pro běžné posluchače, neboť do nich s uměleckým citem přenáší běžnou mluvu a všeobecně známé výrazy.
Prozaik Josef Formánek (talentovaný, obdivovaný, zatracovaný)
Petříková, Lucie ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce si klade za cíl představení autora nové české prózy Josefa Formánka. Je zaměřena především na interpretaci a zhodnocení románu Mluviti pravdu. Další části práce se zabývají soubornou charakteristikou jednotlivých děl a zařazením Josefa Formánka do kontextu současné české literatury. Záměrem práce bylo poskytnout monografii o autorovi nové české prózy, který dosud monograficky zpracován nebyl.
Vlastní literární dílo
Boček, Miroslav ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
V následujícím eseji mi půjde o detailní představení mého tvůrčího vývoje, k němuž došlo od zadání diplomové práce až do okamžiku, kdy byla dokončena (cca tedy od konce minulého roku, roku 2005, až po současnost, tj. po konec listopadu roku 2006). Dobu, která jejímu zadání předcházela, záměrně opomíjím, neboť jde o natolik složitý a proměnlivý proces, že by se esej zákonitě rozrostl do naprosté nepřehlednosti. Zmíním pouze to, že první básnické pokusy vznikaly přibližně kolem šestnáctého roku života, přičemž můj styl v následujících letech doznal řady změn a prudkých obratů. V posledních letech před zadáním diplomové práce ale moje tvůrčí činnost upadala do stále výraznější stagnace. Práce tak představovala pokus o znovuoživení vlastní tvorby. Jenom podotknu, že jsem do té doby psal "do šuplíku", nikde jsem svoji poezii nerecitoval, neprezentoval, což se na oné stagnaci podepsalo zásadním způsobem. Situace je nyní jiná: navázal jsem kontakty s jihočeskou básnickou "obcí" a zúčastnil se prvního autorského čtení.
Teorie fikčních světů a interpretace
Chaloupka, Tomáš ; Jedličková, Alice (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Cílem této práce je "operacionalizací" pojmů teorie fikčních světů prověřit interpretační potenciál této teorie. Zjišťujeme, nakolik nám umožní popsat uspořádání fikčních světů konstruovaných fantastickými prózami Julia Cortázara a Gabriela Garcíi Márqueze. Zabýváme se především otázkou, zda jsou to heterogenní světy, rozdělené do více nesourodých domén s odlišnými modálními podmínkami, nebo jeden hybridní světy, které v sobě integrují přirozené i nadpřirozené, a jaká je role fantastické události v jejich významové výstavbě. Márquezovy a Cortázarovy prózy jsou z hlediska výstavby fikčního světa odlišné. V Cortázarových fantastických povídkách dochází k setkání dvou neslučitelných soukromých světů, fantastická situace pak vzniká znejistěním hranice mezi textovým skutečným světem a virtuálním světem ve vědomí fikční osoby. Iracionálno je tu tedy jakousi hlubší dimenzí, kterou je dáno prožít jen disponovaným jedincům a která znejišťuje (avšak nepopírá, protože situace zůstává až do konce dvojznačná) náš jednoznačný výklad světa. Naproti tomu u Márqueze je nadpřirozeno jednoznačně součástí textového skutečného světa. Fikční svět jeho děl prošel vývojem. V dílech nejsilněji spjatých s poetikou magického realismu se přirozené a nadpřirozené prolínají v rámci jednoho nedělitelného světa a nadpřirozené neporušuje,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
57 PETERKA, Jiří
1 PETERKA, Josef
1 Peterka, J.
2 Peterka, Jan
4 Peterka, Jaroslav
57 Peterka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.