Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Dufková, Elena ; Pekárková, Anna (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání se věnuje charakteristice oboru taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v kurikulu základního vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu a vzdělávání žáků základních škol. V první části je definován Rámcový vzdělávací program a proměny, kterými prošel. Druhá část se zabývá taneční a pohybovou výchovou mimo kontext Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, poskytuje informace o základních principech a činnostech. Třetí, stěžejní část, tvoří taneční a pohybová výchova v intencích Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Detailněji jsou vymezeny cíle taneční a pohybové výchovy a kompetence, které jsou při ní rozvíjeny. Zdůrazněna je také vzájemná cílová a obsahová propojenost s dalšími vzdělávacími obory. Práce dochází k závěru, že taneční a pohybová výchova jako nový obor základního vzdělávání může poskytnout vhodný prostor pro všestranný rozvoj osobnosti žáků a tím napomoci k plnění hlavních cílů základního vzdělávání.
Diferenciace nabídky a metod pracovní rehabilitace osob s mentálním nebo kombinovaným postižením v praxi poskytovatelů sociálních služeb
PEKÁRKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá diferenciací nabídky a metod pracovní rehabilitace osob s mentálním nebo kombinovaným postižením v praxi poskytovatelů sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, jaké prostředky a metody pracovní rehabilitace využívají poskytovatelé sociálních služeb ve strakonickém regionu. Cílů bylo dosaženo studiem odborné literatury, internetových zdrojů a kvalitativním výzkumem. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů zdravotní postižení, mentální postižení a kombinované postižení. Pozornost je věnována vymezení dospělosti a významu práce pro osoby se zdravotním postižením. Je přiblížen systém ucelené rehabilitace a její jednotlivé nástroje a prostředky. Praktická část přináší informace o konkrétních organizacích a nástrojích pracovní rehabilitace které využívají k aktivizaci a pracovnímu zapojení svých klientů. Popisuje možnosti prostupnosti osob s mentálním postižením jednotlivými složkami pracovní rehabilitace z ambulantních či pobytových služeb na chráněný nebo otevřený trh práce. Přibližuje vlastní náhled klientů na nabízené možnosti aktivizace a představu jejich pracovní seberealizace. Výzkum probíhal pomocí kvalitativní strategie, metodou polostrukturovaného rozhovoru. Bakalářská práce přináší poznání z oblasti problematiky zaměstnávání osob s mentálním postižením. Výsledky ukazují, že současný systém vytváří a podporuje proces motivace a profesní přípravy pro vstup těchto osob na trh práce. Tyto snahy jsou podpořeny i platnou legislativou, která podporuje zaměstnavatele zdravotně postižených a nabízí jim různé výhody. Práce může sloužit jako informační materiál pro poradenská zařízení, nebo úřady práce. Rovněž může poukázat organizacím, které realizují pracovní rehabilitaci či poskytují službu sociálně terapeutické dílny, na další aktivity, kterým je možno se v rámci služby věnovat.
Šikana jako jev současné školy
Svobodová, Adéla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma šikany jako jevu současné školy. Jejím cílem je vysvětlení šikany jako jevu promítajícího se do sociálních vztahů. Úvodní část se zabývá definicí pojmu šikana, jsou zde uvedeny její typy, formy a stadia vývoje. Následuje charakteristika aktérů šikanování a hlavní důvody, které vedou agresora k tomuto chování. Závěr úvodní části je věnován možnostem rozpoznání, léčby a prevence šikanujícího chování. Dále tato práce řeší úzký vztah sociální interakce a formování osobnosti v souvislosti se šikanou a je zde vymezena třída z pohledu sociálních skupin. Závěrečná část je věnována vztahu mezi šikanováním a sociálním klimatem třídy. Klíčová slova Šikana, agresor, oběť, agrese, sociální interakce, sociální zrcadlo, sociální skupina, psychosociální klima.
Výuka OSV v prvních dvou ročnících školní docházky
Jirsáková, Monika ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Předkládaná diplomová práce je teoreticko-praktického charakteru a zabývá se tématem výuky osobnostně sociální výchovy v prvním a druhém ročníku základní školy. První syntetizující část se zabývá obecnými teoretickými a konkrétní metodickými východisky OSV, a dále psychologickými specifiky mladšího školního věku a jejich souvislostmi s možnostmi výuky osobnostně sociálním kompetencím. Ve druhé, prakticky zaměřené části jsou zpracovány příklady tří konkrétních programů, předkládající možné cesty implementace témat OSV do výuky v prvním a druhém ročníku, které vycházejí z principů a poznatků popsaných v teoretické části.
Projevy šikany u dětí na 2. stupni ZŠ
Landová, Renata ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Pekárková, Anna (oponent)
Diplomová práce Projevy šikany u dětí na druhém stupni ZŠ je soustředěna na šikanu, její formy, projevy a pozornost je věnována taktéž její novější formě - kyberšikaně. Snahou práce je podívat se na tento patologický jev více z pohledu oběti, zamýšlím se nad kořeny agresivity a šikany, významnou část práce věnuji agresorům a obětem šikany. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakými způsoby se oběť vyrovnává s útoky agresora. Zjistit způsoby a zároveň i možnosti, které je možno použít při vyrovnávání se s následky šikany. Pomocí metody rozhovoru s odborníky - výchovní poradci na ZŠ a psycholog pedagogicko- psychologické poradny hledám odpovědi na svou empirickou otázku. Jako doprovodnou metodu výzkumu jsem využila kazuistiku. Závěr práce obsahuje celkový souhrn získaných poznatků, jež by se mohly využít v praxi při následné práci s oběťmi šikanování. KLÍČOVÁ SLOVA šikana, kyberšikana, oběť, agresor, intervence, represe, prevence
Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Dufková, Elena ; Pekárková, Anna (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce Taneční a pohybová výchova jako nový obor v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání se věnuje charakteristice oboru taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v kurikulu základního vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu a vzdělávání žáků základních škol. V první části je definován Rámcový vzdělávací program a proměny, kterými prošel. Druhá část se zabývá taneční a pohybovou výchovou mimo kontext Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, poskytuje informace o základních principech a činnostech. Třetí, stěžejní část, tvoří taneční a pohybová výchova v intencích Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Detailněji jsou vymezeny cíle taneční a pohybové výchovy a kompetence, které jsou při ní rozvíjeny. Zdůrazněna je také vzájemná cílová a obsahová propojenost s dalšími vzdělávacími obory. Práce dochází k závěru, že taneční a pohybová výchova jako nový obor základního vzdělávání může poskytnout vhodný prostor pro všestranný rozvoj osobnosti žáků a tím napomoci k plnění hlavních cílů základního vzdělávání.
Možnosti základních a středních škol jako poskytovatelů celoživotního vzdělávání
Hrbková, Aneta ; Pekárková, Anna (oponent) ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá koncepcí celoživotního vzdělávání, jejím vývojem na mezinárodní i národní úrovni a strategickými opatřeními směřujícími k implementaci principů celoživotního učení především do školní praxe. Zaměřuje se na způsoby, jakými se školy mohou podílet na této koncepci zejména ve směru otevřenosti škol a jejich proměny ve vzdělávací centrum komunity. Popisuje koncept komunitního školství jako model realizace celoživotního vzdělávání na půdě školy.
Jak učit etickou výchovu ve starším školním věku.
Pekárková, Anna ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce)
Práce pojednává o etické výchově žáků staršího školního věku, která je v naší republice v současné době vyučována samostatně i v rámci jiných předmětů. Teoretická část obsahuje definici etické výchovy, základní charakteristiku staršího školního věku a vymezuje nosné body tohoto vývojového období pro etickou výchovu. Dále zahrnuje hlavní teoretická východiska etické výchovy, vysvětluje pojem reflexe. Upozorňuje na rámcové vzdělávací programy s důrazem na průřezové téma osobnostní a sociální výchova a jeho úzký vztah k etické výchově. Praktická část přináší informace o způsobu výuky etické výchovy ve vybraných českých školách. Uvádí základní zobecnitelné poznatky o výuce. Na srovnání čtyř konkrétních programů výuky se snaží hlouběji porozumět dané problematice. Výzkum se zaměřuje hlavně na oblast cílů a metod.

Viz též: podobná jména autorů
2 PEKÁRKOVÁ, Anna
2 Pekárková, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.