Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 632 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie MPLS kompatibility zařízení různých výrobců
Novotný, Petr
Tato bakalářská práce zkoumá kompatibilitu MPLS sítě mezi zařízeními tří různých výrobců a prakticky se zaměřuje hlavně na její implementaci v ukázkové topologii. Jako zařízení jsou zde použity směrovače výrobců Cisco, Juniper a Mikrotik. Ukázka sítě zobrazuje MPLS síť z pohledu poskytovatele internetu, který svým zákazníkům poskytuje propojení jejich poboček pomocí L3VPN.
Terénní výuka botaniky
Brabcová, Eliška ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Kroufek, Roman (oponent)
Rešeršní bakalářská práce se věnuje problematice terénní výuky botaniky. Na základě dostupné mezinárodní i české literatury poukazuje na současnou změnu postoje akademické i laické veřejnosti k botanice a s tím související vzdělávací konsekvence. Představuje také dichotomii v pojetí terénní výuky - tradičně český pohled kopírující pravidla pro organizování exkurze a skandinávský model uteskole. Zpochybňuje benefit klasického členění exkurze na přípravnou, realizační a hodnotící část v souvislosti se snahou o pravidelnost a koncepčnost terénní výuky. V rámci samotné realizace terénní výuky botaniky pojednává o vybraných aspektech přírodovědných vycházek, návštěv botanických či školních zahrad. Hodnotu výuky botaniky v terénu opírá o pozitivní výsledky sledování dosažení kognitivních i afektivních vzdělávacích cílů. Zdůrazňuje také její význam ve vztahu pedagoga a skupiny žáků. Zároveň na terénní výuku botaniky nahlíží kriticky skrze obecné i individuální překážky její realizace. V kontextu současného světa se zaměřuje na implementaci digitálních technologií do terénní výuky botaniky. Závěr práce podává shrnutí dané problematiky a otevírá možnosti souvisejícího výzkumu. Jedná se především o studium efektivity dlouhodobé terénní výuky či rozvíjení schopností její realizace u budoucích učitelů....
Výukové aplikace ve středoškolské biologii
Fousková, Karolína ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Bartáček, Tomáš (oponent)
Rychlý rozvoj digitálních technologií ovlivňuje i náš pohled na to co má být obsahem vzdělávání a jakými metodami má být obsah předáván. Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku výukových aplikací v kontextu výuky biologie. V práci jsou analyzovány tři typy výukových aplikací, které jsou pro biologii nejvíce specifické či potenciálně přínosné - vizualizace, virtuální laboratoře a interaktivní učebnice. Uvedené typy aplikací spojuje schopnost propojovat atraktivitu až zábavu s didaktickým obsahem, díky čemuž mohou pozitivně ovlivnit učební proces žáka. Pro širší kontext je součástí práce také pohled na pozitiva a negativa digitálních technologií, které lze k výuce využívat. I přes řadu jejich výhod, jako jsou například rychlá zpětná vazba, interaktivita, spolupráce či individualizace, mohou technologie způsobovat těžké zdravotní nebo psychické problémy. Předcházet těmto jevům je možné správnou polohou těla při využívání nebo rodičovská kontrola. Práce se zabývá také otázkou, jaká očekávání jsou na výukové aplikace a technologie kladena. K největším očekáváním patří motivace studentů k danému předmětu. Vzhledem k tomu, že biologie může být pro některé studenty složitější pochopit, mohou prvky výukových aplikací přispět k větší motivaci, pochopení a zábavě. S tímto tématem souvisí také rozvoj IT...
Analýza kvalitativních a kvantitativních charakteristik předzápasového rozcvičení u elitních fotbalových týmů.
Novotný, Petr ; Malý, Tomáš (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Analýza kvalitativních a kvantitativních charakteristik předzápasového rozcvičení u elitních fotbalových týmů. Cíle: Cílem této práce byla analýza předzápasových rozcvičení u elitních fotbalových týmů z kvalitativního a kvantitativního hlediska. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen z elitních evropských fotbalových týmů Real Madrid, Bayern Mnichov, Inter Milán a Manchester City. Data byla získávána a vyhodnocována retrospektivně na základě video analýzy. Celkově čtyři předzápasové rozcvičení byly pořízeny na fotbalových zápasech v Lize mistrů. Jednotlivé záznamy byly časově rozpracovány a kategorizovány dle určených hodnotících kritérií. Kategorie jsme si zvolili aktivační cvičení, průpravná cvičení, herní cvičení, malé formy her a rychlostní cvičení. Pro dané kategorie jsme si určili hodnotící kritéria: celkový čas cvičení, počet cviků a průměrný počet opakování daného cvičení na jednoho hráče. Jednotlivá kritéria jsme porovnávali mezi jednotlivými fotbalovými týmy. Výsledky: Z daných výsledků můžeme najít společné kvalitativní i kvantitativní znaky. Nejpočetnější a nejsložitější kategorií bylo aktivační cvičení. Z dané minutáže jednotlivých týmů je patrné, že jsme se této kategorii věnovali nejvíce času oproti ostatním. Domníváme se, že aktivační cvičení, do kterého spadá hlavní náplň...
První pomoc při mimořádné události s hromadným postižením osob na železnici
Novotný, Petr ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: První pomoc při mimořádné události s hromadným postižením osob na železnici Cíle: Hlavním cílem práce bylo posoudit znalosti z oblasti první pomoci u zaměstnanců železničního dopravce pracujících jako doprovod vlaku osobní přepravy ve vztahu k mimořádným událostem s hromadným postižením osob na železnici. Dalším cílem bylo zjistit, kolik mimořádných událostí s hromadným postižením osob (MU s HPO) se na regionální a celostátní železnici v letech 2010 - 2020 v České republice událo. Metody: Za účelem posouzení znalostí z oblasti první pomoci bylo využito kvantitativní metody výzkumu, a sice anonymního dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 90 zaměstnanců železničního dopravce. Zjištění počtu mimořádných událostí s hromadným postižením osob na železnici bylo provedeno pomocí statistické analýzy hrubých dat železniční nehodovosti poskytnutých Drážní inspekcí. Získaná data byla zpracována pomocí softwaru MS Excel 2010. Za účelem testování stanovených hypotéz navazujících na výzkumné otázky bylo využito Studentova t-testu pro dva nezávislé výběry. Výsledky: Čtyři respondenti (4,4 %) z našeho výzkumného souboru se v zaměstnání setkali s MU s HPO a poskytovali při ní první pomoc. Z dotazníkového šetření a následného testování hypotéz pomocí Studentova t-testu vyplynulo, že délka služby, počet...
Pojetí trestného činu v českém trestním zákoníku
Novotný, Pavel ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Tlapák Navrátilová, Jana (oponent)
Pojetí trestného činu v českém trestním zákoníku Abstrakt Diplomová práce pojednává o pojetí trestného činu v zákoně č. 40/2009 Sb., trestní zákoník. Přijetím nového trestního kodexu došlo k přechodu od formálně-materiálního pojetí trestného činu k pojetí formálnímu. Přijetím zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, byly dokončeny rekodifikační práce, které trvaly bezmála dvacet let. Nejvíce diskutovaným tématem v době příprav trestního kodexu bylo právě pojetí trestného činu. První kapitola diplomové práce přibližuje obecnou úpravu pojmu a pojetí trestného činu v samostatné a kombinované formě a dále nejdůležitější pojmy související s trestným činem. Druhá kapitola přibližuje vývoj trestního práva na území českých zemí od 19. století, počínaje Zákoníkem o zločinech a těžkých policejních přestupcích přes přípravu osnov trestního zákona z let 1926 a 1937 a to až po zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon. Třetí kapitola přibližuje situaci po roce 1989 na cestě k novému trestnímu kodexu. Je zde popsán věcný záměr trestního zákona, s ohledem na možné alternativy pojetí trestného činu, který byl vládou schválen a následně předložen Poslanecké sněmovně. Návrh zákona byl následně Senátem odmítnut a Poslanecká sněmovna Senát nepřehlasovala. Kapitola je zakončena úspěšným přijetím a vyhlášením trestního zákoníku s jeho...
Srovnání vztahu českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce
Poneszová, Viktorie ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Práce se zabývá srovnáním vztahu sledovaných českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce. Zaměřuje se na žáky (n = 373) devátých tříd základních škol z Prahy a Oulu. Hlavním cílem této práce bylo srovnat vztah sledovaných českých a finských žáků k přírodopisu a jeho výuce, resp. zjistit, jak čeští a finští žáci přistupují k přírodopisu, co přispělo k jejich zájmu o přírodopis a jaké způsoby práce v hodinách přírodopisu přispějí k tomu, aby je přírodopis bavil více. Výzkumným nástrojem byl dotazník. Data byla statisticky vyhodnocena a diskutovány v kontextu české literatury a anglicky psaných výzkumů z finského prostředí. Z výsledků vyplývá, že finští žáci mají k přírodopisu kladnější vztah než čeští žáci. Nejpozitivnější vztah mají čeští i finští žáci k tématům přírodopisu, která se zabývají lidským tělem. K zájmu žáků o přírodopis nejvíce přispěl čas strávený v přírodě. Čeští žáci uvítají v hodinách přírodopisu častější exkurze. Finští žáci ocení, budou-li se s nimi učitelé častěji domlouvat na tématech učiva.
Analýza vlivu obtokového kanálku na vstupu do radiálního kompresoru na rozšíření stabilní pracovní oblasti
Paulík, Lukáš ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Pro radiální kompresory používané v TBD má velký význam šíře jejich stabilní práce. Zvláště kompresory s vysokým stlačením mají rozsah stabilní práce vcelku malý, což omezuje jejich praktické použití. Jedním z častých úprav na radiálním kompresoru, týkající se rozšíření oblasti jeho stabilní práce, je instalace obtokového kanálu v jeho vstupní části. Optimalizovat návrh obtokového kanálu se v současnosti často provádí pomocí CFD programů, které se používají k simulaci proudění v tomto lopatkovém stroji. Na základě rozsáhlé rešerše týkající se proudění v obtokovém kanálu a jeho umístění ve vstupní části kompresoru, byly vybrány vhodné varianty jeho provedení, které byly aplikovány na radiální kompresor turbodmychadla. Simulacemi proudění v radiálním kompresoru s obtokovým kanálem, s využitím softwaru Ansys CFX byly stanoveny charakteristiky kompresoru. Vyhodnocením výsledků simulací, byl vybrán nejlepší konstrukční návrh OK splňující požadavky na rozšíření jeho stabilní práce.
Návrh modelu čtyřnohého chodícího robotu
Novotný, Pavel - Jakub ; Adámek, Roman (oponent) ; Appel, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rešerší v oblasti vývoje čtyřnohých robotů, vytvořením modelu robota v prostředí Simulink 3D Animation a návrhem algoritmu pro chůzi čtyřnohého robota. % 1 nebo 2 ?? Práce rozvíjí studentský projekt Jaromír z roku 2003 a to pomocí sestavení robota s vazbou parent - child, která je spolehlivější pro funkci robota. K vytvoření algoritmu chůze práce používá přímou kinematiku. Pro plynulost pohybu robota jsou natočení postupně inkrementována. % nemusí zde být Cíle této práce byly rešerše v oblasti chůze čtyřnohého robota, vytvoření modelu čtyřnohého robota a vytvoření algoritmu chůze čtyřnohého robota a otestování v simulaci.
Metodika pro stanovení dynamických charakteristik pneumatického aktuátoru turbodmychadla
Hálek, Dominik ; Kocman, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro stanovení dynamických charakteristik pneumatického aktuátoru turbodmychadla. Pneumatický aktuátor se využívá jako regulační mechanismus ve spalovacích motorech s přeplňováním, který má vliv na výkon, účinnost a spotřebu motoru. Hlavním cílem práce je vytvořit systematický ucelený postup pro sběr a analýzu naměřených dat dynamického chování tohoto aktuátoru. V první části práce je navržena a implementována experimentální metoda pro měření dat potřebných k analýze dynamiky aktuátoru při různých variantách nastavení tlaku, posuvu a frekvence. Je sestaven měřící řetězec s vhodnými snímači a je vytvořeno softwarové prostředí pro sběr a ukládání dat. V druhé části práce jsou vyhodnocována experimentálně naměřená data pomocí matematického modelu v programovém prostředí Matlab, který z naměřených dat extrahuje hodnoty tuhosti a tlumení a určí se jejich závislost na frekvenci, tlaku a posuvu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 632 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 NOVOTNÝ, Patrik
21 NOVOTNÝ, Pavel
63 NOVOTNÝ, Petr
1 NOVOTNÝ, Přemysl
8 Novotný, Patrik
21 Novotný, Pavel
1 Novotný, Pavel - Jakub
4 Novotný, Peter
63 Novotný, Petr
6 Novotný, Petr,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.