Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku
Marková, Pavla ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Louka, Oto (oponent)
Název: Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku Cíle: Cílem práce je porovnat výukové postupy ve snowboardingu v České republice a v Norsku. Metody: V naší práci jsme použili metodu analýzy dokumentů a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru jednotlivých publikací a metodu komparace v části porovnávání dvou výukových postupů v České republice a v Norsku. Dále jsme v praktické části použili metodu anketního šetření a terénního testování. Závěr: Zjistili jsme, že jednotlivé české metodické publikace jsou si svým obsahem dosti podobné. Norské výukové postupy se oproti českým liší, jak používáním metody partner systém, tak základním pojetím výuky. Z výzkumu vyplynulo, že nastavení šíře postoje podle norské metodiky je pro začátečníky nevhodné. Naopak úhel nastavení vázání s plusovými a minusovými úhly se jevil jako poměrně vhodný. Klíčová slova: partner systém, postoj, kinogram, instruktor
Psychosociální situace hospitalizovaného dítěte s posttraumatickou poruchou tkáňové integrity
Marková, Pavla ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je shrnout poznatky speciálního pedagoga na klinice popáleninové medicíny v Praze. V teoretické části je definována problematika popálenin, jaká je historie péče o takto nemocné, jaké přístupy se užívají a prevence těchto úrazů. Dále jsou objasněny pojmy jako je nemoc a její psychické následky na dítěti, hospitalismus, atd. Poslední část teoretické části se zabývá vzděláváním dětí při zdravotnických zařízeních, blíže pak, jak funguje ZŠ a MŠ při fakultní nemocnici Královské Vinohrady v Praze, kde byl prováděn výzkum této práce. Praktická část spočívá v provedení a vyhodnocení dotazníkového šetření a popisuje 6 případových studií dětí po popáleninovém traumatu, s odlišnými mechanismy vzniku úrazu. Klíčová slova: popáleninové trauma, posttraumatická porucha, hospitalismus, vzdělávání dětí ve školách při zdravotnických zařízeních, rodina
Interrater reliabilita vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní
Marková, Pavla ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
Název: Interrater reliabilita vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní Cíle: Cílem této studie je vyhodnotit interrater reliabilitu vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózu mozkomíšní, jehož záměrem je komplexní a senzitivní zhodnocení klinického stavu nemocných. Metody: Podle stanovených kriterií byli vybráni pacienti, u kterých neurolog stanovil stupeň neurologického postižení dle Kurtzke Expanded Disability Status Scale (EDSS) a formu onemocnění. Následně byli pacienti vyšetřeni baterií testů dvěma na sobě nezávislými fyzioterapeutkami. Vyšetřovací set klinických funkcí zahrnuje Low- contrast letter acuity, který testuje kontrastní vidění, Nine Hole Peg Test vyšetřuje jemnou motoriku, Timed 25 - Foot Walk hodnotí rychlost chůze na vzdálenost 7,5 m, Paced Auditory Serial Addition posouzuje kognitivní funkce, Motricity Index testuje svalovou sílu, Modified Ashworth Scale spasticitu, Berg Balance Scale rovnováhu a dále testy pro hodnocení vzpřimovacích a posturálních reakcí, kolenního zámku, dysdiadochokinézy a ataxie. Výsledky: Vysoká interrater reliabilita byla potvrzena u většiny testů vyšetřovacího setu (ICC: 0,80 - 1). Pouze MAS dosahovala středních hodnot (ICC: 0,44). Na Bland - Altmanových grafech se měření podstatně...
Interrater reliabilita vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní
Marková, Pavla ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Novotná, Irena (oponent)
Název: Interrater reliabilita vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózou mozkomíšní Cíle: Cílem této studie je vyhodnotit interrater reliabilitu vyšetřovacího setu klinických funkcí u pacientů s roztroušenou sklerózu mozkomíšní, jehož záměrem je komplexní a senzitivní zhodnocení klinického stavu nemocných. Metody: Podle stanovených kriterií byli vybráni pacienti, u kterých neurolog stanovil stupeň neurologického postižení dle Kurtzke Expanded Disability Status Scale (EDSS) a formu onemocnění. Následně byli pacienti vyšetřeni baterií testů dvěma na sobě nezávislými fyzioterapeutkami. Vyšetřovací set klinických funkcí zahrnuje Low- contrast letter acuity, který testuje kontrastní vidění, Nine Hole Peg Test vyšetřuje jemnou motoriku, Timed 25 - Foot Walk hodnotí rychlost chůze na vzdálenost 7,5 m, Paced Auditory Serial Addition posouzuje kognitivní funkce, Motricity Index testuje svalovou sílu, Modified Ashworth Scale spasticitu, Berg Balance Scale rovnováhu a dále testy pro hodnocení vzpřimovacích a posturálních reakcí, kolenního zámku, dysdiadochokinézy a ataxie. Výsledky: Vysoká interrater reliabilita byla potvrzena u většiny testů vyšetřovacího setu (ICC: 0,80 - 1). Pouze MAS dosahovala středních hodnot (ICC: 0,44). Na Bland - Altmanových grafech se měření podstatně...
Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku
Marková, Pavla ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Louka, Oto (oponent)
Název: Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku Cíle: Cílem práce je porovnat výukové postupy ve snowboardingu v České republice a v Norsku. Metody: V naší práci jsme použili metodu analýzy dokumentů a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru jednotlivých publikací a metodu komparace v části porovnávání dvou výukových postupů v České republice a v Norsku. Dále jsme v praktické části použili metodu anketního šetření a terénního testování. Závěr: Zjistili jsme, že jednotlivé české metodické publikace jsou si svým obsahem dosti podobné. Norské výukové postupy se oproti českým liší, jak používáním metody partner systém, tak základním pojetím výuky. Z výzkumu vyplynulo, že nastavení šíře postoje podle norské metodiky je pro začátečníky nevhodné. Naopak úhel nastavení vázání s plusovými a minusovými úhly se jevil jako poměrně vhodný. Klíčová slova: partner systém, postoj, kinogram, instruktor
Psychosociální situace hospitalizovaného dítěte s posttraumatickou poruchou tkáňové integrity
Marková, Pavla ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je shrnout poznatky speciálního pedagoga na klinice popáleninové medicíny v Praze. V teoretické části je definována problematika popálenin, jaká je historie péče o takto nemocné, jaké přístupy se užívají a prevence těchto úrazů. Dále jsou objasněny pojmy jako je nemoc a její psychické následky na dítěti, hospitalismus, atd. Poslední část teoretické části se zabývá vzděláváním dětí při zdravotnických zařízeních, blíže pak, jak funguje ZŠ a MŠ při fakultní nemocnici Královské Vinohrady v Praze, kde byl prováděn výzkum této práce. Praktická část spočívá v provedení a vyhodnocení dotazníkového šetření a popisuje 6 případových studií dětí po popáleninovém traumatu, s odlišnými mechanismy vzniku úrazu. Klíčová slova: popáleninové trauma, posttraumatická porucha, hospitalismus, vzdělávání dětí ve školách při zdravotnických zařízeních, rodina
Vyhodnocení a návrh doplnění ekonomických nástrojů využitelných pro oblast ochrany přírody a krajiny s ohledem na transpozici práva EU
Vysoká škola ekonomická v Praze, IEEP, Institut pro ekonomickou a ekologickou politiku při FNH, Praha ; Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Praha ; Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí, Praha ; IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; Tošovská, Eva ; Šišák, Luděk ; Ščasný, Milan ; Potluka, Oto ; Melichar, Jan ; Marková, Pavla ; Máca, Vojtěch ; Jakobe, Petr ; Hošek, Michael ; Foltýnová, Hana ; Čamrová, Lenka ; Doleželová, Lucie ; Jílková, Jiřina
Cílem projektu je dle zadávací dokumentace vyhodnotit stávající a navrhnout doplnění ekonomických nástrojů včetně možných zdrojů, využitelných k zabezpečení povinností vyplývajících ze směrnic č. 92/43/EEC a č. 79/409/EEC a na základě výsledků analýzy kvantifikovat náklady a navrhnout systém ekonomických nástrojů k zabezpečení povinností naplnit cíle obou směrnic.
Německo a Velká Británie - dva přístupy k eurozóně a jejich aplikace na Českou republiku
Marková, Pavla ; Štěpánek, Pavel (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením přístupů Velké Británie a Německa ke vztahu k eurozóně. Česká republika jako nový člen EU se musí stát i členem eurozóny. Práce doporučuje širší přístup k hodnocení připravenosti v případě České republiky, např. na základě hospodářských testů používaných ve Velké Británii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 MARKOVÁ, Pavlína
17 MARKOVÁ, Petra
11 Marková, Pavlína
17 Marková, Petra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.