Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Malo mori quam foedari". Symbol hranostaje ve výtvarném umění a dobovém myšlení.
Marešová, Markéta ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Dobalová, Sylva (oponent)
Diplomová práce "Malo mori quam foedari" Symbol hranostaje ve výtvarném umění a dobovém myšlení se soustředí na původ a vývoj symboliky hranostaje a její uplatnění v evropském prostředí v časovém úseku vymezeném antikou a 16. století. Výchozím bodem se stalo studium ikonického díla italské renesance připisovaného Leonardu da Vinci - Dáma s hranostajem, v níž tato šelma zaujímá výlučné postavení. Umístěním do popředí obrazu i výjimečně mistrným ztvárněním, autor hranostaji a jeho symbolice přiznává klíčovou roli pro čtení a rozpoznání významu obrazu. Vysoká úroveň humanistického vzdělání prostředí evropských dvorů umožnila jak různé symbolické odkazy ve výtvarném umění i literatuře vytvářet, tak jim porozumět. Symbolika hranostaje formující se již od dob starověku je příkladem takového odkazu. Hlavním záměrem předkládané práce je proto, kromě zhodnocení dosavadních poznatků vztahujících se k dílu Dáma s hranostajem, zejména syntéza a představení interpretačních výkladů hranostaje jako symbolu v celé jeho šíři a dobových a lokálních proměnách, které dosud nebyly systematicky zmapovány. Východiskem takto zaměřeného studia je vyhledání, popis a porovnání souvislostí mezi literárními prameny a jejich ozvěnami v umělecké produkci, heraldice a emblematice. Od nejasného rozpoznání hranostaje ve starověkých...
Hranostaj jakožto symbol a jeho reflexe ve výtvarném umění
Marešová, Markéta ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Murár, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Hranostaj jako symbol a jeho reflexe ve výtvarném umění se soustředí na původ a vývoj symboliky hranostaje a její uplatnění v evropském prostředí v časovém úseku vymezeném antikou a koncem 16. století. Volba hranostaje jako předmětu zkoumání vzešla z faktu, že symbolika právě tohoto zvířete nebyla dosud systematicky zmapována, stejně jako jeho výskyt ve výtvarném umění, který není tak běžný, jak je tomu například u některých jiných živočichů. Od nejasného rozpoznání hranostaje ve starověkých pramenech a jeho možné záměny s jinými lasicovitými šelmami se v průběhu středověku původně ambivalentní symbolika ustálila na významu bezúhonnosti a morální čistoty. Postava hranostaje ve svém sněhobílém zbarvení doprovázela alegorie těchto vlastností a postupně se ve svém významu stala také politickým symbolem a reprezentační strategií demonstrující společenský status, moc a její oprávněnost. Hlavním záměrem předkládané práce je kromě zhodnocení dosavadních poznatků, vztahujících se k tomuto tématu zejména syntéza a představení interpretačních výkladů hranostaje jako symbolu v celé jeho šíři a dobových a lokálních proměnách. Východiskem takto zaměřeného studia je vyhledání, popis a porovnání souvislostí mezi literárními prameny a jejich ozvěnami v umělecké produkci, heraldice a emblematice....
Zobrazení a význam zvířat v renesanční portrétní tvorbě: případ hranostaj
Marešová, Markéta ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá zobrazováním a významem zvířat v evropské portrétní malbě období 2. poloviny 15. století až počátku 17. století a popsáním vztahu mezi člověkem a zvířetem projevujícím se v příznačném prostoru portrétu i renesanční kultuře obecně. V rámci uměleckých žánrů dochází právě v portrétu k jejich bezprostřední interakci, neboť zvířata jsou obvykle komponována do portrétu právě na přání zadavatele uměleckého díla a figurují zde v roli symbolu, skrze nějž portrétovaný komunikuje s divákem. Základním rysem zvířecí symboliky je ambivalence a mnohovrstevnatost, která se utvářela v průběhu staletí, a v případě renesanční ikonografie zvířat měly formulující význam především starověké rukopisy a středověké bestiáře. Ze široké škály zobrazovaných zvířecích druhů se tato práce podrobněji soustředí na zobrazení a význam hranostaje, který patří k méně obvyklým motivům. Symboliku hranostaje práce déle rozebírá v případové studii dvou mistrovských děl doby renesance - Dáma s hranostajem Leonarda da Vinci a Portrét mladého rytíře v krajině benátského malíře Vittore Carpaccia pro jejichž interpretaci sehrála jeho přítomnost významnou roli. Teoretickými východisky práce je pak dobový kontext umělecké produkce v Evropě a vývoj její ikonografie specificky zaměřené na zvířata. Klíčová slova: renesance,...
Vliv alfa-humulenu na adhezi prsní nádorové linie MDA-MB-231
Marešová, Markéta ; Matoušková, Petra (vedoucí práce) ; Jirkovská, Anna (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Bc. Markéta Marešová Školitel: Ing. Petra Matoušková, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv alfa-humulenu na adhezi prsní nádorové linie MDA-MB-231 Seskviterpen α-humulen je obsažený v silici voskovníku červeného (Myrica rubra), která má řadu biologických účinku. Cíl této práce byl zaměřen na buněčnou adhezivitu nádorových buněk. Sledovaly se účinky α-humulenu na expresi vybraných adhezních molekul buněčné linie prsního nádoru MDA-MB- 231. Zároveň byl ověřen cytotoxický efekt α-humulenu na tuto linii. Působení α-humulenu na proliferaci buněk bylo hodnoceno s použitím neutrální červeně (NRU test) a ověřeno systémem xCelligence. Adhezivita buněk se sledovala také prostřednictvím systému xCelligence. Změny exprese vybraných adhezních molekul působením α-humulenu byly sledovány metodami Western blot a kvantitativní polymerázovou řetězovou reakcí na úrovni proteinů a mRNA. Výsledky prokázaly, že α-humulen výrazně ovlivňuje proliferaci buněk po 24 hodinovém působení (IC50 13,6 µg/ml). Adhezivita buněk byla působením samotného α-humulenu mírně zvýšena. Sledované adhezní molekuly EpCAM a β-katenin ovlivněny působením α-humulenu téměř nebyly, naopak ICAM1 byl na úrovni mRNA po 12 hodinách zvýšen a transkripční...
Celiakie
Marešová, Markéta ; Vejsová, Marcela (vedoucí práce) ; Blažíčková, Kateřina (oponent)
Autor: Markéta Marešová Název bakalářské práce: Celiakie Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové SOUHRN: Cíl: Téma této bakalářské práce se zabývá problematikou celiakie. V teoretické části se zabývám jednak definicí, patogenezí a patologií tohoto onemocnění. Věnuji se i jednotlivým formám a komplikacím celiakie, epidemiologii, diagnostice a terapii. V praktické části je mým cílem zhodnotit na základě dotazníkové studie celkovou informovanost pacientů. Hlavní poznatky: V dotazníkové studii jsem se zaměřila na kvalitu jejich života a komplikace nezdravotního rázu, které celiakie obnáší. Závěry: S problematikou celiakie je dle výsledků dotazníkové studie seznámena většina pacientů, trpících tímto onemocněním.
Trestný čin podvodu podle § 209 trestního zákoníku
Marešová, Markéta ; Heranová, Simona (vedoucí práce) ; Mulák, Jiří (oponent)
Trestný čin podvodu podle § 209 trestního zákoníku Abstrakt Tématem této diplomové práce je trestný čin podvodu podle § 209 trestního zákoníku. Trestný čin podvodu je jedním z majetkových trestných činů, jejichž podíl na celkové kriminalitě v České republice je vysoký. Diplomová práce se zaměřuje na poskytnutí uceleného přehledu a analýzu skutkové podstaty trestného činu podvodu a také se soustředí na problémy vznikající v aplikační praxi. Práce je členěna do sedmi logicky uspořádaných částí. V první části je stručně popsán historický vývoj trestného činu podvodu od raného feudalismu až do vývoje po roce 1989. Druhá část práce už je věnována současné právní úpravě trestného činu podvodu, kdy nejdříve dochází k obecnému zařazení do majetkových trestných činů a následně k rozebrání znaků skutkové podstaty trestného činu podvodu. V souvislosti s objektivní stránkou je více rozebrána problematika určování výše škody, význam možnosti poškozeného vyvarovat se omylu a možnost, resp. nemožnost, spáchat trestný čin podvodu vylákáním dluhu. V rámci této části je také uvedena kapitola zabývající pokračováním trestného činu podvodu a kapitola zabývající se zásadou subsidiarity trestní represe, neboť jde o zásadu ovládající celé trestní právo, a má tak souvislost i s tématem trestného činu podvodu. Třetí část se pak...
Analýza marketingové komunikace Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary v roce 2006, 2010 a 2016 a jejich vzájemné porovnání
Marešová, Markéta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
akalářská práce se zabývá analýzou propagace Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary, a to konkrétně v letech 2006, 2010 a 2016 a vzájemným porovnáním daných ročníků úvodu práce autor uvádí důvod výběru právě těchto ročníků. první části práce se autor zaměřuje na vymezení základních pojmů, které jsou pro práci klíčové, a to především pojmy z oblasti art a filmového marketingu, dále se soustředí na důležité nástroje těchto odvětví - tedy filmový plakát a trailer, které jsou zásadní pro praktickou část této práce. Další část práce se věnuje samotnému karlovarskému festivalu, autor stručnou historii festivalu a hlavní události é festival dodnes ovlivňují. Dále práci také rozebrán marketingový mix v teoretickém pojetí, autor posléze zasazuje tyto pojmy Stěžejní část práce se zabývá analýzou komunikace festivalu v jednotlivých letech. Autor této části nejprve věnuje komunikaci festivalu obecně, posléze podrobněji rozebírá jednotlivé é zněl a plakát této kapitole také autor zkoumá komunikační aktivity na internetu a na sociálních sítích daných letech Poslední kapitolou práce je porovnání jednotlivých ročníků a jejich komunikace zde také uvádí vlastní celkové zhodnocení festivalu a jeho komunikace s ávštěvníky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 MAREŠOVÁ, Magdalena
7 MAREŠOVÁ, Marie
8 MAREŠOVÁ, Miroslava
4 Marešová, Marcela
7 Marešová, Marie
17 Marešová, Markéta
1 Marešová, Marta
3 Marešová, Martina
13 Marešová, Michaela
8 Marešová, Miroslava
4 Marešová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.