Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání vybraných českých deníků před prezidentskými volbami 2023
Nováčková, Michaela ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informováním pěti vybraných deníků mezi prvním a druhým kolem přímé prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s odbornými koncepty a pojmy, které souvisí s normativním očekáváním demokratické společnosti jako je objektivita, vyváženost, nestrannost a jiné. V deskriptivní části popisuje českou mediální krajinu a blíže se dotýká tématu mediálního vlastnictví. Ve výzkumné části s využitím kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy pracuje s daty, které získala z českých deníků Hospodářské noviny, MF Dnes, Lidové noviny, Právo a Deník N a interpretuje výsledky na základě čtyř výzkumných otázek.
Vliv médií na životní styl dospívajících
Richterová, Karolína ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem médií na životní styl dospívajících, přesněji na dva aspekty životního stylu, a to pohybovou aktivitu a spánek. V rámci období pandemie Covid-19 byli jedinci nuceni zůstat ve svých domovech, a veškerý jejich sociální kontakt, ale i školní a pracovní povinnosti se přesunuly do online prostředí. S tím se zvyšoval také čas před obrazovkou, ale i s tím spojené sedavé chování. Jelikož byli všichni nuceni být izolování, sportovní a volnočasové aktivity byly také velice omezené, nebo se často také převedli do online prostředí. Cílem této práce je tedy snaha o vymezení návyků dospívajících v rámci pohybové aktivity, spánku a konzumace médií, a jak jsou tyto aspekty navzájem propojeny, a zda toto propojení vnímají i dospívající. Cílem byla také určitá edukace jedinců, kdy byli následně konfrontování s doporučeními pro jednotlivé aspekty životního stylu (spánek a pohybovou aktivitu), ale také doporučení týkající se konzumace médií. Jelikož životní styl byl silně ovlivněn pandemií onemocnění Covid-19, cílem bylo také zjistit, jak se proměnily návyky jednotlivých žáků v rámci tohoto období, ale také po něm. V rámci této práce byl uskutečněn kvalitativní výzkum. Za využití hloubkových rozhovorů s žáky ve věku 13 až 15 let na Základní škole Rozmarýnová v Mostě, byli žáci dotazování na...
Media habits across three generations
Sármányová, Cyntia ; Trültzsch-Wijnen, Christine (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Porovnávanie mediálnych návykov medzi generáciami je kľúčové pre pochopenie toho, ako jednotlivé kohorty komunikujú s médiami. V tejto magisterskej práci sa porovnávajú vzorce spotreby médií staršej, strednej a mladej generácie, aby sa získali informácie o faktoroch, ktoré formujú správanie týchto generácií. Táto štúdia skúma rozdiely v účasti, spotrebe obsahu a výbere platformy prostredníctvom sekundárnej analýzy kvalitatívnych rozhovorov uskutočnených s účastníkmi z Českej republiky a Slovenska. Výsledky zdôrazňujú, ako sociokultúrne okolnosti, technologický vývoj a historické udalosti ovplyvňujú generačné mediálne preferencie a návyky. Štúdia tiež skúma, ako politické štruktúry ovplyvňujú prístup k médiám a ich dostupnosť. Vďaka teoretickým poznatkom z tejto štúdie môžeme lepšie pochopiť generačnú dynamiku a zložité interakcie medzi sociálno-ekonomickými podmienkami a dynamikou moci pri formovaní mediálnych návykov. Praktické využitie tohto výskumu pomáha mediálnym odborníkom efektívne osloviť rôzne publiká prostredníctvom tvorby obsahu, marketingových plánov a komunikačných techník. Analýzou spôsobu, akým mediálne návyky z minulosti ovplyvňujú súčasné a budúce vzorce, štúdia tiež posúva naše chápanie meniacej sa povahy používania médií. Pre akademikov, ktorí majú záujem skúmať mediálne...
Rámcování koronavirové pandemie ve vybraných českých médiích
Jiskrová, Alena ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce poskytuje přehled toho, jak vybraná česká tištěná a internetová média informovala o koronavirové pandemii. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy jsou v mediálních článcích identifikovány rámce související s pandemií covid-19, které jsou následně analyzovány s ohledem na jejich různé užití jednotlivými médii a v odlišných časových obdobích. Mimo obecné a specifické rámce je zkoumán i výskyt sekuritizačních rámců a válečných metafor. Články jsou také analyzovány z hlediska jejich vyznění a příznakovosti. Jednotlivá zjištění jsou dokládána pomocí konkrétních příkladů z článků.
Subkulturní identita dvou hudebních subkultur v České republice - Hip-Hop a Metal
Vejvoda, Jan ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Oblastí zájmu této práce jsou subkulturní identity dvou dominantních hudebních subkultur v České republice a zejména jejich diskurz. V teoretické části práce je nejprve definována kultura a subkultura. Následně jsou popsány základní teorie diskurzu v subkulturním kontextu. Poté jsou v této práci popsány obě subkultury od jejich prvního výskytu v české kulturní sféře, až po jejich současný stav. Další částí této práce je část praktická, kde je vysvětlena použitá metoda výzkumu, tedy diskurzivní analýza textu a následně jsou uvedeny výsledky této analýzy v podobě vybraných relevantních prvků, které jsou popsány v kontextu dané subkultury. K závěru práce je část, ve které jsou probrány obě subkulturní identity a také vzájemně porovnány. Cílem práce je pomocí diskurzivní analýzy popsat subkulturní identity hiphopové a metalové subkulturu v České republice. Hlavními zdroji práce je pro teoretickou část zejména odborná literatura věnující se kultuře a diskurzu, a také akademické práce, které se věnují tématice analyzovaných subkultur. Pro praktickou část byly analyzovány vybrané online magazíny, které publikují články s hiphopovou a metalovou tématikou.
Druhy internetových memů: Teorie memů a intertextualita v internetové kultuře
Březina, Luděk ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Předmětem této bakalářské práce jsou druhy internetových memů. Termín mem se od svého vzniku v oblasti evoluční biologie značně posunul a dnes je známý především v souvislosti s prostředím Internetu. Jeho digitální povaha je totiž ideální pro vznik a šíření internetových memů, a tudíž i jejich zkoumání. Na začátku této práce popisuji vlastnosti digitální kultury klíčové pro prostředí Internetu a vedoucí k formování jeho vlastní kultury. Jako pomyslné dveře do zkoumání této kultury pak uvádím internetové memy, které v duchu původní definice memu Richarda Dawkinse představují jednotky internetového kulturního obsahu. Práce dále popisuje teorii memů Susan Blackmore a myšlenku intertexuality Julie Kristevy, přičemž následně kombinuje podobnosti obou teorií při definování čtyř základních druhů memů. V analytické části jsou principy tohoto rozdělení demonstrovány na příkladech vybraných internetových memů, u kterých jsou skrze sémiotickou analýzu popisovány jak znaky nutné k jejich zařazení, tak určení jejich celkového místa v internetové kultuře.
Konstrukce člověka a společnosti v rámci učebnic pro základní školy
Kroneislová, Adéla ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Cílem zkoumání této bakalářské práce Konstrukce člověka a společnosti v rámci učebnic pro základní školy je analýza a rekonstrukce obrazu české národní identity, které je přítomna v českých učebnicích pro základní školy. Práce je rozdělena na tři hlavní části: teorie, metodologie a závěrečný výzkum. Teoretická část obsahuje vědecký rámec diskurzivní analýzy, učebnicového textu jako zdroje přenosu kolektivní identity, koncepty kultury a chápání národa, které jsou významné pro rekonstrukci národní identity, jež je předávána žákům během studia. K docílení výzkumu je využívána metoda lingvistické diskurzivní analýzy, která umožňuje identifikaci základních elementů diskurzu. Ve výzkumné části jsou detailně rozepsané typologie výzkumu a nálezy, které byly učiněny. Za pomoci získaných dat z provedené analýzy učebnic je následně vytvořen obraz české národní identity a jsou vytyčeny hlavní hodnoty na kterých je česká národní identita založena. V závěru práce jsou zmíněny další možné postupy pro rozšíření výzkumu a celkové shrnutí procesu práce.
Mediální gramotnost v digitálním věku: Etnické a národnostní stereotypy v médiích a jejich vliv na středoškolskou mládež
Truhlářová, Jana ; Kárníková, Lydie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na mládež a zkoumá je na případu etnických a národnostních stereotypů v médiích. Prostřednictvím kvantitativní metody dotazníkového šetření distribuovaného mezi studenty středních škol na Karvinsku zkoumá způsoby konzumace médií, zkušenosti s mediální reprezentací etnických a národnostních menšin a zároveň postoje k reprezentované realitě. Současně zkoumá, jak sami studenti vnímají vliv médií a jaké nástroje mediální a digitální gramotnosti znají nebo sami využívají. Teoretická část práce se zaměřuje na současný stav problematiky vlivu médií na mládež, teorii etnických a národnostních stereotypů a digitální gramotnost. Praktická část se věnuje analýze a prezentaci výsledků dotazníkového šetření.
Dopad pandemie koronaviru na mediální návyky studentů IKSŽ na FSV UK
Zaškolná, Jana ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce se zabývá mediálními návyky a způsoby používání internetu v kontextu dnešní doby. Uživatelé se stále častěji potýkají s problematickými způsoby užívání internetu, které mohou vést k negativním dopadům na různé oblasti života. V rámci této práce se zaměřuji na kompulzivní užívání internetu podle Škály kompulzivního užívání internetu (CIUS) jakožto standardizovaného nástroje pro měření kompulzivity online. Věnuji se také dopadům problematického užívání internetu na produktivitu, spánek a psychické zdraví uživatelů. Řešením, jak negativním následkům problematického užívání internetu zamezit, je kontrolované užívání médií, kdy uživatel na základě seberegulace používá média ku svému prospěchu a ve zdravé míře. Uvedené teoretické oblasti aplikuji při výzkumu mediálních návyků studentů IKSŽ na FSV UK (Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy), kdy pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, zda se studenti potýkají s problematickým užíváním internetu (konkrétně s kompulzivním užíváním internetu podle CIUS) a s dopady užívání internetu na tři oblasti života (produktivitu, spánek a psychické zdraví). Dále zjišťuji, zda u studentů dochází k seberegulaci mediálních návyků. Výsledky výzkumu ukázaly, že větší část studentů vykazuje nízkou či průměrnou míru...
Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti
Ahossey, Chantal ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Diplomová práce 2021 Chantal Ahossey UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut komunikačních studií a žurnalistiky Mediální studia Konstrukce francouzské národní identity v učebnicích pro děti Diplomová práce Autor práce: Chantal Ahossey Studijní program: Mediální studia Vedoucí práce: PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rok obhajoby: 2021 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne 15. dubna 2022 Chantal Ahossey Bibliografický záznam AHOSSEY, Chantal. Sociální konstrukce francouzské národní. Praha, 2021. 63 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií. Vedoucí diplomové práce PhDr. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D. Rozsah práce: 135 595 Abstrakt Předmětem zkoumání diplomové práce Konstrukce francouzské národní identity v učenicích pro děti je popsat na jakých základech je vystavěna aktuální francouzská národní identita, vyobrazená ve francouzských učebnicích historie a občanské výchovy pro základní školy a gymnázia. Teoretická část...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.